Modelul XL1 este echipat cu un motor TDI de 800 centimetri cubi, care are doi cilindri şi dezvoltă 47 CP. Unitatea este completată de un motor electric de 27 CP, alimentat de un set de acumulatori de 5.5 kWh. Împreună, cele două motoare formează un sistem hibrid care se mândreşte cu un consum mediu de 0.9 litri la sută în regim mixt şi cu emisii de CO2 de 21 grame pe kilometru, absolut remarcabile pentru un model de serie.
Costurile ridicate ale lui XL1, care împiedică sistemul clasic de comercializare, sunt legate de caroseria şi şasiul din fibră de carbon, necesare pentru a reduce masa modelului la cel mai redus nivel posibil.
Masa versiunii de serie a lui XL1 reprezintă o treime din masa unui Porsche 911, iar modelul este suficient de rezistent încât să treacă de toate testele de impact din Europa, după ce spun probele interne de la Volkswagen. Forma caroseriei lui XL1 îi aduce un alt record, cel pentru cel mai aerodinamic automobil de serie din lume, graţie cofiecientului de frecare cu aerul de 0.189.Via AutoblogGreen
apoi fanii VAG cand vine vorba de concurenta electrica/hibrida sunt ca lupii. Sunt cei mai bine informati cei mai infocati detractori ale electricelor/hibridelor, cei mai maturi in gandire si mai calculati cand este sa iti demostreze negru pe alb ca un hibrid (exemplu cel mai clar prius) nu merita un sfant si ca e prost ala care cumpara asa ceva.
@zarnastene...unde esti? Hai, acum ai posibilitatea sa te desfasori: Nemteasca e, VAG e nu vii sa ne tii teorii? Parca mai era unu.....ala? sau cum ii zicea lui noname
ehh....dar nu e mai usor sa stai ascuns dupa fusta si sa faci click pe rosu. Nu iti trebuie multa minte, mana dreapta exersata ajunge...
si nu uita de o remorca...aerodinamica si luata in leasing
yoyo...esti simpatic....zau!
dar argumentele tale ON-TOPIC sunt? si coboara te rog din sferele inalte in care te visezi si lumineaza-ne inteleptule de ce acest volcsvaghen merita sa il cumperi, pardon sa-l iei in leasing. In afara de cel mai aerodinamic automobil din istorie si cel mai economic (pe hartie) care sunt argumentele?
dar, te rog, nu regurgita prea mult si prea elevat sa nu ne acoperi cu invatatura-ti augusta, prea inteleptule!
Sa revin...deci, pentru o citadina pura iti trebuie carbon sa ia 5 stele la euroNCAP....Ok!...nu stiu cu ce viteaza MEDIE circula vesticu in oras dar sunt sigur ca carbonu' ala de ii salveaza viata mizerabila cand intra vreun scooter in el isi face TOOOTI banii. LA fel de "justificat" este si motoru' diesel de iti ofera 500Km autonomie. Nu zic, autonomia sa fie cat mai lunga dar parca ceva nu se leaga, nu crezi? Adica prea mult efort pentru o "citadina pura"....prea multa tehnologie incorporata pentru...?. Trebuie sa mai pomenesc de coeficientul aerodinamic demn de cartea recordurilor? As intelege daca Cx-ul asta ajuta sa te strecori mai usor prin trafic dar nu cred ca asta e scopul lui.
So, care e destinatia acestei masini? Imi poate argumenta cineva cu punct si virgula? Sau ne mandrim cu platforma asta de jdemii de euro doar sa ne bage lumea'n seama odata ce concurenta europeana pare sa fie mult mai rezonabila (vezi Zoe).
PS ma scuzi ca am facut-o pe desteptu', incerc sa imi depasesc conditia si indraznesc a-ti supune bunavointei sa accepti marinimos sa numai imi atribui idei pe care nu le-am exprimat ( a se vedea "injuraturile" cu privire la sistemul de leasing).