Volkswagen XL1, cea mai economică maşină din lume, costă 110.000 de euro

de Bogdan Mirică
Miercuri, 23.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunţat preţul celui mai economic model din lume, exclusivistul XL1. Maşina promite un consum de numai 0.9 litri/100 de kilometri. Totul pentru un preţ piperat, de 110.000 de euro.

Dezvăluit în versiune de serie cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Volkswagen XL1 se pregăteşte să ajungă şi pe străzile din Europa. Constructorul a anunţat preţurile celui mai economic model din lume doar pentru piaţa din Germania.

Potrivit comunicatului oficial publicat astăz, XL1 va costa 110.000 de euro. Preţul este unul destul de piperat, doar exclusivitatea motivând, oarecum, eticheta stabilită de germani. Volkswagen a promis o producţie totală de 200 de unităţi.

Toate cele 200 de unităţi vor fi construite manual, din fibră de carbon, respectând cerinţe stricte ce vor aduce masa totală la numai 795 de kilograme şi coeficientul aerodinamic la doar 0.19 Cx.

Esential 110.000 de euro costă Volkswagen XL1.
200 de unităţi XL1 sunt programate pentru a fi produse.
0.9 litri/100 de kilometri consumă VW XL1.
Modelul german foloseşte resursele unui ansamblu hibrid plug-in, compus dintr-un motor diesel în doi cilindri şi o unitate electrică. TDI-ul dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere.
Totul este asistat de o transmisie automată DSG cu şapte rapoarte şi de o baterie litiu-ion care ţine în viaţă motorul cu zero emisii. Acesta poate garanta şi o rulare pur electrică, însă numai pe o distanţă de 50 de kilometri.

Ansamblul reuşeşte să imprime noului XL1 o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 12.7 secunde şi îi permite să atingă o viteză maximă de 162 km/h. Chiar şi aşa, XL1 devine cel mai economic model de serie din lume, cu un consum de 0.9 litri/100 de km şi emisii de numai 20 g/km.

Tehnologia folosită de XL1 va fi folosită în viitor şi de alte modele Volkswagen, modelul revoluţionar fiind construit mai mult în scop ştiinţific, pentru a exploata posibilitatea obţinerii unui consum cât mai mic pe un model de serie.

Comentarii (21)

  • vor intra in cartile de istorie ca primul producator ce a construit masina cu un consum mai mic de nivelul psihologic de 1L/100km.

    cativa useri radeau de:
    - motoarele cu 3 cilindri
    - hibrizi
    - pretul ridicat al hibrizilor deja existenti pe piata (si in special de Prius)

    Sunt tare curios sa le aflu acum parerea.
    22 25
  • Parerea mea...momentan un 520D nou si motorina cam pentru 600.000 km. Cost? aprox 110000 euro...cam cat bijuteria VW....cu zero bani pentru combustibil. Grea decizie.

    Insa pentru viitor, apreciem entuziasmul si stradania producatorilor pentru masini eficiente
    55 6
  • Dacia Plant
    Nici nu vreau sa ma gandesc cat costa un element de caroserie daca este avariat. Deci as merge pe ideea lui @xxL, doar probabil cu alta masina.
    24 4
  • Pt Vianu - parerea mea - din punct de vedere mecanic - este ceva exceptional, care poate fi realizat si de alti producatori de masini.
    Din punct de vedere al pretului - este absurd.
    Alternative mult mai bune - totul - inclusiv Tesla ( 80.000 - 90.000 euro si 450 km autonomie)
    Deci concluzia - cred ca esti fan celebrului W.

    Pacar - sunt si alti producatori.
    14 6
  • O vedem si in Romania?
    7 4
  • AndreiRN
    Hahaha .....
    Imi place contradictia din titlu.
    Cea mai economica costa 110000 euro.
    Si unde este economia?
    33 7
  • Dacia Plant
    @lorinczi.thomas: Din pacate in Romania nu o sa vezi ,,carabusu" asta, pentru ca nu are dimensiunile lu' ,,A Seis" , Q7, X6.
    20 8
  • să zicem așa.

    dacă iau o mașină de 10 grași. îmi rămân 100 de grași da?

    de 100 bucăți grase, câti km merg eu cu o mașină ce consumă 6 litri la suta de km?

    pe deasupra ce fac cu spatiul de bagaje sau cu pasagerii.

    unde e economia?

    R: 1,300,000 km
    14 5
  • daca-ti iei orice masina "normala" la vreo 15-20 mii euro, cu diferenta pana la 110.000 euro iti cumperi muuuuuuuuuultttt combustibil. e adevarat ca nu salvezi mediul si balenele...
    15 4
  • Dacia Plant
    Acest model este ceva aparte. Adica nu se refera la ce imi cumpar de x sau y. VW a vrut sa demonstreze ca poate creea un astfel de model insa deocamdata cu, costuri ridicate. Si de ce nu peste 20ani vom avea aceste masini la preturi mult mai accesibile. Pana la urma este un fel de: ,,Iti arat ca sunt tare si pot". La fel cum se spune ca au creeat Veyron pe pierdere ca sa demonstreze ceva, tot asa fac si acuma. Actioneaza in extreme. Cu toate ca nu cred sa fie pe pierdere cu Veyronu dar asta este alt subiect ce nu are rostul in acest moment.
    13 5
  • marius
    tipic vw, fac o mizerie pe care-o declara culmea tehnologiei bazandu-se pe faptul ca fraieri sunt destui. sunt curios daca pot sa faca o masina care consuma 3/100 la un pret de 20k
    15 12
  • tot marius
    daca ar fi facut tesla model s l-ar fi vandut cu 1000k si ar fi declarat ca-l vand in pierdere, norocul nostru ca tehnologia din model s depaseste capacitatea inginereasca a vw
    13 9
  • BostonAcustics
    Numai un nebun ar da atatia bani pe tigaia asta.La pretul asta cumperi TESLA MODEL S.
    15 8
  • Pretul e absolut ridicol. Si suflata cu aur sa fi fost si nu costa real atat.
    In noiembrie 1999, Honda avea deja in portofoliu prima generatie de Insight. Motor de 1 litru, hibrid, 3 cilindrii, integral din aluminiu, cantarea 838 kg si scotea un consum real de 3-5 la suta (verificabil pe forumurile proprietarilor), probabil cat va scoate in mod real si asta avand in vedere discrepanta imensa intre sistemul de masurat consumul oficial la hibride si realitate. Masina aia pleca in State de la pretul de aproximativ 19.000 $. Nu stiu cat a fost in Europa, dar stiu sigur ca nu se apropia nici macar de o treime din cat cer astia. A fost un semi-esec doar pt ca nimeni nu se dadea in vant dupa hibride atunci, plus ca avea doar 2 locuri.
    15 3
  • e la moda fibra de carbon .... si dupa ce o sa ajunga toate astea la "carbon vechi " (ca fier nu mai putem spune) o sa ne gandim ce facem cu atata fibra de carbon ????!!!!!!
    In loc sa fie invers ,nu dai voie sa se fabrice un material pana nu ai si tehnologia de reciclare .... dar mai important e castigul .... natura poate sa mai astepte
    9 3
  • 110.000 EURO...... si ce afacere mai faci daca ei asa ceva? si mai e ceva: VW exclusivist? hahahaha!!!! buna gluma.
    7 1
  • Chiar daca costa 25k, in Romania nu o comara nimeni, pentru ca nu e tanc, si nu e "cool".
    0 6
  • AndreiRN
    In 2015 Toyota va vinde masina pe hidrogen la $50k asa ca tigaia asta aurita nu o sa aiba nicio vanzare.
    3 8
  • AndreiRN
    Un Chinez o sa cumpere un exemplar si in 12 luni vor aparea pe piata la 20 de mii.
    6 2
  • guys....am cerut o opinie nu manutze rosii :)

    Astea sunt "argumetele" in favoarea fanilor VW? Si mai am cateva inrtebari: nu va simiti usor tradati? Motor de 2 cilindri? Baterii de carat dupa tine? Hibrid? Pretul "accesibil"?

    O viata frumoasa! :))

    @rares: ce este exceptional? e un hibrid extrem de economic cu puterea ceva mai mare decat 1300-ele lu' tata. Pretul? Apa calda a fost inventata de altii, doar ca ei nu o vand la pret de sampanie.
    3 2
  • Mircea
    @marius de VW Lupo 3L nu ai auzit ? inainte sa te arunci asa mai informeaza-te
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru