Dezvăluit în versiune de serie cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Volkswagen XL1 se pregăteşte să ajungă şi pe străzile din Europa. Constructorul a anunţat preţurile celui mai economic model din lume doar pentru piaţa din Germania.
Potrivit comunicatului oficial publicat astăz, XL1 va costa 110.000 de euro. Preţul este unul destul de piperat, doar exclusivitatea motivând, oarecum, eticheta stabilită de germani. Volkswagen a promis o producţie totală de 200 de unităţi.
Toate cele 200 de unităţi vor fi construite manual, din fibră de carbon, respectând cerinţe stricte ce vor aduce masa totală la numai 795 de kilograme şi coeficientul aerodinamic la doar 0.19 Cx.
Modelul german foloseşte resursele unui ansamblu hibrid plug-in, compus dintr-un motor diesel în doi cilindri şi o unitate electrică. TDI-ul dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere. Totul este asistat de o transmisie automată DSG cu şapte rapoarte şi de o baterie litiu-ion care ţine în viaţă motorul cu zero emisii. Acesta poate garanta şi o rulare pur electrică, însă numai pe o distanţă de 50 de kilometri.Ansamblul reuşeşte să imprime noului XL1 o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 12.7 secunde şi îi permite să atingă o viteză maximă de 162 km/h. Chiar şi aşa, XL1 devine cel mai economic model de serie din lume, cu un consum de 0.9 litri/100 de km şi emisii de numai 20 g/km.
Tehnologia folosită de XL1 va fi folosită în viitor şi de alte modele Volkswagen, modelul revoluţionar fiind construit mai mult în scop ştiinţific, pentru a exploata posibilitatea obţinerii unui consum cât mai mic pe un model de serie.
cativa useri radeau de:
- motoarele cu 3 cilindri
- hibrizi
- pretul ridicat al hibrizilor deja existenti pe piata (si in special de Prius)
Sunt tare curios sa le aflu acum parerea.
Insa pentru viitor, apreciem entuziasmul si stradania producatorilor pentru masini eficiente
Din punct de vedere al pretului - este absurd.
Alternative mult mai bune - totul - inclusiv Tesla ( 80.000 - 90.000 euro si 450 km autonomie)
Deci concluzia - cred ca esti fan celebrului W.
Pacar - sunt si alti producatori.
Imi place contradictia din titlu.
Cea mai economica costa 110000 euro.
Si unde este economia?
dacă iau o mașină de 10 grași. îmi rămân 100 de grași da?
de 100 bucăți grase, câti km merg eu cu o mașină ce consumă 6 litri la suta de km?
pe deasupra ce fac cu spatiul de bagaje sau cu pasagerii.
unde e economia?
R: 1,300,000 km
In noiembrie 1999, Honda avea deja in portofoliu prima generatie de Insight. Motor de 1 litru, hibrid, 3 cilindrii, integral din aluminiu, cantarea 838 kg si scotea un consum real de 3-5 la suta (verificabil pe forumurile proprietarilor), probabil cat va scoate in mod real si asta avand in vedere discrepanta imensa intre sistemul de masurat consumul oficial la hibride si realitate. Masina aia pleca in State de la pretul de aproximativ 19.000 $. Nu stiu cat a fost in Europa, dar stiu sigur ca nu se apropia nici macar de o treime din cat cer astia. A fost un semi-esec doar pt ca nimeni nu se dadea in vant dupa hibride atunci, plus ca avea doar 2 locuri.
In loc sa fie invers ,nu dai voie sa se fabrice un material pana nu ai si tehnologia de reciclare .... dar mai important e castigul .... natura poate sa mai astepte
Astea sunt "argumetele" in favoarea fanilor VW? Si mai am cateva inrtebari: nu va simiti usor tradati? Motor de 2 cilindri? Baterii de carat dupa tine? Hibrid? Pretul "accesibil"?
O viata frumoasa! :))
@rares: ce este exceptional? e un hibrid extrem de economic cu puterea ceva mai mare decat 1300-ele lu' tata. Pretul? Apa calda a fost inventata de altii, doar ca ei nu o vand la pret de sampanie.