Volkswagen XL1 ar putea fi vândut sub brandul Bugatti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Jurnaliştii americani ai publicaţiei MotorTrend au testat de curând noul Volkswagen XL1, conceptul revoluţionar al nemţilor, care promite un consum impresionant. Pe lângă impresiile tehnice şi estetice, jurnaliştii vorbesc şi despre posibilitatea de a vedea un posibil XL1 de serie, dedicat clienţilor Bugatti.
În condiţiile în care costul de producţie al unui XL1 de serie ar fi foarte mare, în mare parte din cauza folosirii fibrei de carbon la nivelul caroseriei, modelul german ar putea deveni un produs exclusivist, destinat doar celor care îşi pot permite un model din gama Bugatti.
Presa de peste Ocean înaintează astfel ipoteza unui XL1 vândut sub sigla Bugatti, destinat clienţilor cu posibilităţi financiare deosebite, care îşi doresc un automobil de oraş. Ideea înaintată de MotorTrend este cât se poate de justificată, un alt constructor de lux urmând acelaşi exemplu. Este vorba despre Aston Martin, care vinde acum în showroom-urile sale micul Cygnet, o interpretare de lux a actualului Toyota iQ.
Chiar dacă va adopta logo-ul Bugatti, conceptul Volkswagen va păstra aceleaşi caracteristici tehnice cu care a impresionat: o lungime de 3.88 metri, o înălţime de 1.15 metri şi o masă de numai 795 de kilograme, datorată caroseriei din fibră de carbon.
Propulsia va fi asigurată de acelaşi motor diesel de 800 cmc, care oferă 48 de cai putere şi 120 de Nm, ajutat de o unitate electrică, ce oferă la rândul său 27 de cai şi 100 de Nm.
Trenul de propulsie este asistat de o transmisie DSG cu şapte rapoarte.Bateria litiu-ion garantează o autonomie complet electrică de 35 de kilometri. Performanţele sunt relativ decente pentru o maşină care consumă doar 0.9 litri la 100 de kilometri: sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 11.9 secunde, iar viteza maximă este de 160 de km/h.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Autoipoteze
-
Mercedes nu are de gând să mai lanseze o nouă generație a modelului SLC și plănuiește să evite canibalizarea vânzărilor între SL și Clasa S Cabrio sau Coupe. (27.04)
-
Toyota se gândește să nu mai dea naștere unui înlocuitor pentru actualul Avensis. Piața sedanurilor medii scade vertiginos, iar japonezii își doresc mai mult un crossover. (18.10)
-
O companie de consultanță auto susține că după anul 2020, vânzările mașinilor autonome vor exploda. Creșterea segmentului va fi una foarte mare, urmând ca până în 2025 să găsim 21 de milioane de astfel de mașini pe stradă. (13.06)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Si cum dracu se asteapta VAG sa mergem pe strada cu o masina careia poti sa-i indoi caroseria la prima groapa mai serioasa??
Si mie personal mi se pare creatia unui designer din anii '80 caruia i s-a cerut sa ofere o viziune asupra masinii viitorului... pare paradoxal, dar design-ul asta futurist e invechit... designerul inca isi mai traieste fanteziile din razboiul stelelor... e in mod evident nostalgic
ps: XL? de ce nu XXL? mda, probabil se va numi asa in 2018 cand VAG se viseaza nr1 mondial... e grea boala grandomaniei...
daaa... asta schimba total datele problemei, nu? :))
@Jolerto
ce-ar fi sa-mi explici tu "filosofia industriei auto" Jolerto (what ever that is)
Si dupa ce termini
In al doilea rand fibra de carbon nu ramane indoita niciodata. Ori revine la forma initiala ori se rupe. Dar pentru a se rupe e novoie de o forta mult mai mare decat cea suficienta sa indoie aluminiul.
In al treilea rand, domnule maestru in design, forma masinii serveste utilului si anume un coeficint aerodinamic cat mai bun.
In al patrulea rand, probabil ca ei s-au gandit ca masina asta se incadreaza in linia de "cea mai" pe care au impus-o prin Bugatti. Cum Veyron este cea mai rapida masina de serie, probabil ca vor ca asta sa fie cea mai economica masina. Avand in vedere costurile de dezvoltare si productie destul de mari, s-au gandit bine ca nimeni nu ar cumpara un VW de 40-50.000 care abia se taraste si asa pun alta sigla, iar cumparatorul nu se va mai uita asa suspicios la pret. Aici nici eu nu prea sunt de acord, ar fi fost bun pt Audi.
In al 5-lea rand hai sa vedem cum si-a batut VW joc de marcile iconice:
- Audi se zbatea in anonimat, iar acum se bate de la egal la egal cu Mercedes si BMW, crescandu-si vanzarile an de an
-Skoda era o marca excomunista care facea niste tigai pe roti. Le-au ofefite vechile platforme ale vw si asa au creat niste masini de o calitate buna la preturi foarte competitive, iar vanzarile au fost multe peste asteptari
-Seat - vanzarile vorbesc de la sine, cam acelasi lucru cu Skoda
-Lamborghini - era o marca mereu in urma Ferrari cu masini care se stricau imediat si care erau mult mai lente ca alte supercaruri, dar pe care lumea le cumpara ca aveau aripioare si ieseau in evidenta. Acum poate te uiti cati ani a fost LP-560-4 cea mai rapida masina din clasa ei, pana sa apara 458, care oricum e mai lenta ca 570-4 Superleggera
-Bentley - a fost un umbra a RR tot timpul, acum are o identitate de marca, scoate masini foarte aprecitate precum Continental GT.
-Bugatti - Au creat masina suprema Veyron SS. PUNCT!
Mai sunt 2 asprecte cu care nu sunt de acord:
1. Seat nu are nici pe departe succesul pe care vrei sa-l lasi de inteles. skoda a progresat intr-adevar, dar seat nu si-a indeplinit niciodata obiectivele. Seat daca era pe cont propriu, era in faliment demult... oricum VW parca nu mai are atata tragere de inima sa pompeze in contiuare bani in seat... seat e cu un picior in groapa
2. inainte de preluare, Lamborghini n-a fost o marca "mereu in urma Ferrari". Din contra, Lamborgini avea o imagine mai buna decat o are in prezent. Ce e in prezent, e o nimica toata fata de grandoarea marcii de altadata... pai doar daca spuneai Lamborghini Diablo te apucau fiorii pe sira spinarii... era considerata o masinarie de razboi viscerala, o bestie extrema fara seaman in lumea automobilistica... acum Murcielago e doar o umbra palida a ceea ce a fost Lamborghini odata in trecut... eu cred ca nu erai "prin preajma" la vremea aia, de iti permiti sa afirmi asa ceva... ce a facut VW dupa aia , a fost sa-i ia sufletul si sa-si faca pantofii cu el... chiar imi pare rau de Lamboghini
si ce daca VAG vinde in China? daca te laudai ca vinde bine si are cote de peste 15-20% pe piete mature cu clienti pretentiosi mai era ceva, dar asa?!
"piata europeana se afla in declin" spui?
conditiile pe piata europeana sunt aceleasi pt toti... nu poti sa scuzi seat spunand ca sunt conditii grele, cand sunt altii care fac profit si castiga cote de piata importante...
Si stii care-i diferenta intre Ferrari si Lamborghini in PREZENT? Ferrari produce masini cu pasiune.
@Semtex!Masini ca Renault,nu mai face nimeni!
Volkswagen AG are avantajul preluarii Skoda imediat dupa caderea blocului comunist. Asta le-a permis sa se extinda devreme, inaintea concurentei. E ca si cum ai spune ca pe pista de alergari au avut un avans la start de 2 minute, iar acum te lauzi ca e la 1 minut in fata concurentei... wow! ce realizare!
Ca fapt divers: Dacia a avut in Europa 1.9% cota de piata in 2010. Adica aproape cat Seat si mai mult de jumate din cota Skodei de 3,4%. Asta cu toate ca Dacia are modele tinere si pe jumatate din numarul celor de la Skoda.
Asta-i impresionant, nu aburelile tale!
vise placute!