Volkswagen vrea să renunţe la motorul 1.4 TSI
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Deşi se bucură în prezent de o importantă recunoaştere internaţională şi se află sub capota multor modele din cadrul grupului Volkswagen, celebrul motor 1.4 TSI ar putea să iasă prematur la pensie. Potrivit unor surse din interiorul constructorului german, unitatea care dispune de turbo şi compresor este mult prea complexă şi mult prea costisitoare pentru a mai continua producţia.
Inginerii Volkswagen sunt de părere că performanţe similare vor putea fi atinse acum şi cu un motor de aceeaşi cilindree, care dispune doar de tehnologie turbo. Acesta ar urma să fie mai ieftin şi ceva mai uşor de asamblat, ceea ce înseamnă că mare parte din costuri ar putea fi reduse.
Popularul motor 1.4 TSI a fost recompensat în 2009 şi 2010 cu titlul "Engine of the Year", juriul apreciind puterea şi economia sa. Unitatea cu patru cilindri a fost descrisă de specialişti ca fiind "o capodoperă a downsizing-ului şi o adevărată dovadă de inginerie".
În prezent, unitatea de 1.4 litri este disponibilă pe piaţa europeană în mai multe variante de putere.
Propulsorul echipează modele ca Audi A3, Volkswagen Jetta, Volkswagen Golf, Seat Leon, Seat Ibiza Cupra, Skoda Fabia RS, Volkswagen Polo GTI, Volkswagen Scirocco, Volkswagen Tiguan sau Skoda Octavia.via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din Autoipoteze
-
Mercedes nu are de gând să mai lanseze o nouă generație a modelului SLC și plănuiește să evite canibalizarea vânzărilor între SL și Clasa S Cabrio sau Coupe. (27.04)
-
Toyota se gândește să nu mai dea naștere unui înlocuitor pentru actualul Avensis. Piața sedanurilor medii scade vertiginos, iar japonezii își doresc mai mult un crossover. (18.10)
-
O companie de consultanță auto susține că după anul 2020, vânzările mașinilor autonome vor exploda. Creșterea segmentului va fi una foarte mare, urmând ca până în 2025 să găsim 21 de milioane de astfel de mașini pe stradă. (13.06)
Ce fain ar fi sa-ti poti cumpara un Golf VI cu motor 1.9SDi la 15-16.000 Euro!!!
Ar fi pacat intr-adevar (ca nu este o certitudine; din punctul meu de vedere, asta nu se va intampla) sa se ajunga aici dar daca va fi asa n-o sa fie o nenorocire. La cata tehnologie are VW, un motor aruncat in sant e paguba in ciuperci.
Acum nu sunt intr-o situatie disperata dar peste 10 ani se vor bate de la egal la egal cu producatori pe care multa lume nu dai doi bani acum (chinezi, indieni). Ca sa aiba sanse de supravietuire atunci, trebuie sa faca astfel de lucruri ACUM...
@ ene
Nu e vorba neaparat de cat au investit (eu unul nu cred ca au investit prea mult). E vorba de cat castiga de pe urma lui. Si probabil ca nu castiga mare lucru...
Ar trebui sa mentionati ca e vorba despre unitatea 1.4TSI 180cp de pe GTi si RS , pentru ca varianta normala 1.4TSI de 122 cai are doar turbina , compresorul mecanic este prezent doar pe varianta de performanta .
au dreptate in comparativ cu motoarele turbo simple. acestea s-au apropiat f mult de nivelul acelui twincharger vag. dar, dar nu se compara. modul de lucru si plaja de turatii pe tsi depaseste cu mult nivelul unui 1.4t simplu.
cat despre discutia cu SDI. nu pot decat sa rad. un diesel aspirat e praf. ii trebuie o cilindree uriasa sa faca fata. e fiabil, consuma putintel, dar din capacitate mare, care se taxeaza si emite mai multe noxe decat o capacitate mai mica
Dar mai stii ce le coace mintea... De dragul profitului faci orice! Sau nu?
"Consumatorii" au inceput sa se uite mai atent la portofel si se limiteaza fie la 1.2 TSi fie merg la varianta 1.6 Diesel
In primul rand nu erau singurii, mai erau si Land Rover & altii. VAG insa s-a incapatanat sa tina de tehnologia asta pana nu a mai putut scoate nimic din ea.
Asa este, prin 2000 si ceva ramasesera singurii cu asa ceva, toti ceilalti mari producatori (Ford, BMW, Mercedes, Renault, etc.) trecandu-si deja motoarele diesel pe CommonRail.
@topic
Mi se pare ciudata miscarea celor de la VAG, sa renunte la un motor care a castigat ceva premii.
Poate ca ar fi trebuit sa il faca ceva mai exclusivist si sa creasca preturile, atunci poate reuseau sa isi acopere costurile mai bine
Este de asteptat ca in aceasta conferinta de presa sa se faca public printre altele si faptul ca VW Group si-a majorat pachetul de actiuni detinut in cadrul Suzuki la peste 30 % ( la 33.4 % din actiuni, potrivit legilor nipone VW Group preia practic controlul in cadrul Suzuki ) .
Ca o concesie facuta de germani japonezilor, se pare ca in viitor toate motoarele pe benzina ( cu cilindreea pana in 1.6 L inclusiv ) ale aliantei VW-Suzuki vor fi dezvoltate in Japonia de catre Suzuki .
Suzuki este de asteptat sa prezinte la Geneva in 2011 un concept de automobil de clasa compacta realizat pe baza lui VW Golf, modelul de serie urmand sa apara in 2012-2013 .
NU poti sa renunti la un motor dublu campion doar ca ai mici probleme in plus fata de cat credeai...aici s-a deschis o noua nisa....motoare sub 1.5 twin charger..
usor usor..ajungem si sub 1 litru twin charger..si vom avea consumuri clare sub motorina sau hybrid...gen 3-4 litri....im portant e sa reduca masa masinii..asta e tot spilul...acolo se da lupta...pt consum...
Eu chiar nu cred deloc in acest zvon ca fiind unul negativ...e clar test marketing..si stiu ce vorbesc...sunt in breasla..
https://www.youtube.com/watch?v=Zy8Faswik80