Pentru a reuşi să facă faţă cerinţelor clienţilor săi, Volkswagen are de gând să introducă un ritm mult mai alert de schimbare a tehnologiei disponibile pe modelele mărcii. Luând modelul Apple, care a impus o cadenţă de doi ani de actualizare a produselor proprii (cu un update suplimentar după fiecare an), germanii au de gând să schimbe mecanismul clasic al industriei auto, al cărei ritm este mult mai lent: un produs la 6-7 ani, cu facelift la mijlocul generaţiei.
"Cum putem să scurtăm ciclurile de viaţă ale modelelor de astăzi şi să le facem semnificativ mai flexibile? Produsele electronice şi tehnologiile lor întotdeauna noi duc trena industriei", a spus Martin Winterkorn, directorul VW Group, într-o întâlnire pe care a avut-o cu managerii companiei. Conform oficialului german, modificările de ciclu ale maşinilor nu ţin pasul cu cerinţele clienţilor în materie de tehnologie, iar opţiunile de conectivitate şi dezvoltarea tehnologiei motoarelor hibride şi electrice ar trebui să fie actualizate mult mai des.
Conform unui document intern obţinut de Bloomberg, Volkswagen Group va angaja în următoarea perioadă echipe de ingineri conduse de 50 de manageri cu scopul de a analiza oportunităţile de dezvoltare alertă a propriilor modele.
ideea e atat de dementa incat va prinde.
Oricum traim vremuri nebune, nebune si asta in plina criza oameni buni! E de-a dreptul ciudat...te gandesti ca in anii 70-80 lumea avea putere de cumparare mai mare (ma refer in vest) si totusi produsele erau facute sa tina mai mult si nici consumatorul nu era ahtiat sa-si schimbe masina ca pe ciorapi.
nu cred ca ar fi rentabil atata timp cat pt. un model gen Golf/Passat se investeste masiv si nu cred ca investitia se va amortiza in doar 2 sau 3 ani....
uni din contra.....trag de modelele lor 8-10-12 ani(vezi XC90)ca sa iasa pe 'cat mai mult +' cu mai putina investitie.....
probabil ca neamtul se gandeste mai mult la 'refresh-uri' pt. software nicidecum pt. hardware......
omul nu zice ca ar schimba toata masina, ci doar de tehnologii noi. ceea ce e bine, de ce trebuie sa astept head-up display, de exemplu, de abia la golf8, cand apare pe passatul nou? sa ofere optiunea si pe golf. si tot asa.
1. avantaje pt ei: fanii marcii se vor imprumuta si vor da si ultimul ban ca sa cumpere din 2 in 2 ani ultimul model, deci VW va castiga. Platformele vor ramane aceleasi pt ca nu pot fi schimbate atat de repede, motoarele se mai schimba si intre generatii si dotarile la fel. Deci vor schimba putin (ca de obicei) forma si o vor prezenta ca masina noua. Rezulta costuri foarte mici si publicitate mare, normala la orice schimbare de model, deci numai castiguri pt ei....
2. vor pierde cumparatorii: daca cumpar o masina noua si in 4 ani deja este model cu doua generatii vechime, se va devaloriza foarte mult, nimeni nu vrea sa dea bani multi pe o masina care nu se mai fabrica de doua generatii! Deci pierdere imensa!
Marketing all the way. De mult am renuntat sa cumpar asa zis cel mai bun telefon,cea mai buna masina, cel mai bun calculator, cel mai bun abonament. Intotdeauna cu locul 3-4 mergi la sigur, cea mai buna varianta raport calitate/pret nu e niciodata locul 1 sau 2.