Volkswagen vrea să preia modelul de actualizare a generaţiilor de la Apple: un model nou o dată la 2-3 ani

de Mircea Meșter
Joi, 17.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Evoluţia constantă a tehnologiei şi a motorizărilor va duce la o modificare radicală a ritmului în care noile generaţii ale maşinilor sunt prezentate pe piaţă: de la 6-7 ani la doar 2-3 ani. Experimentul va debuta la Volkswagen.

Pentru a reuşi să facă faţă cerinţelor clienţilor săi, Volkswagen are de gând să introducă un ritm mult mai alert de schimbare a tehnologiei disponibile pe modelele mărcii. Luând modelul Apple, care a impus o cadenţă de doi ani de actualizare a produselor proprii (cu un update suplimentar după fiecare an), germanii au de gând să schimbe mecanismul clasic al industriei auto, al cărei ritm este mult mai lent: un produs la 6-7 ani, cu facelift la mijlocul generaţiei.

"Cum putem să scurtăm ciclurile de viaţă ale modelelor de astăzi şi să le facem semnificativ mai flexibile? Produsele electronice şi tehnologiile lor întotdeauna noi duc trena industriei", a spus Martin Winterkorn, directorul VW Group, într-o întâlnire pe care a avut-o cu managerii companiei. Conform oficialului german, modificările de ciclu ale maşinilor nu ţin pasul cu cerinţele clienţilor în materie de tehnologie, iar opţiunile de conectivitate şi dezvoltarea tehnologiei motoarelor hibride şi electrice ar trebui să fie actualizate mult mai des.

Conform unui document intern obţinut de Bloomberg, Volkswagen Group va angaja în următoarea perioadă echipe de ingineri conduse de 50 de manageri cu scopul de a analiza oportunităţile de dezvoltare alertă a propriilor modele. 

Comentarii (10)

  • sau cum sa oficializam faceliftul drept generatie noua

    ideea e atat de dementa incat va prinde.
    37 6
  • eu zic sa le schimbe odata la 3-4 zile, o sa fie aceeasi masina cu carcasa usor modificata pentru fraierii care nu rezista sa nu aiba ultimul model si uite asa o sa schimbe masina la 2-3 ani.
    20 6
  • Sigur ca da, deci noul Passat va primi un face-lift in doi ani si peste alti 2 ani o noua generatie? Nici vorba, schimbarea generatiilor la electronice este una, la masini este alta, nu se poate atat de repede, adica pe bune, ca spun ei ca vor reusi este altceva, singurul aspect in care se pot misca repede este cel al dotarilor, dar nu are legatuta cu schimbul de generatii.
    20 4
  • Sandu al-III-lea
    Voi comenta doar atat:Proasta idee!
    8 4
  • @dan se poate. Gandeste-te ca la electronice vorbim de 6-8 luni deci 2-3 ani nu e chiar imposibil in cazul automobilelor mai ales ca vorbim de un grup din top 3 (care tinteste primul loc in urmatorii ani). E adevarat ca e mult mai usor sa scoata un model nou pe platforma precedentului decat sa dezvolte platforme noi din 2 in 2 ani...

    Oricum traim vremuri nebune, nebune si asta in plina criza oameni buni! E de-a dreptul ciudat...te gandesti ca in anii 70-80 lumea avea putere de cumparare mai mare (ma refer in vest) si totusi produsele erau facute sa tina mai mult si nici consumatorul nu era ahtiat sa-si schimbe masina ca pe ciorapi.
    15 0
  • ideea in sine e fenomenala....insa nu cred ca se va ajunge sa se inlocuiasca un model cu unu complet nou tot la 2/3 ani...
    nu cred ca ar fi rentabil atata timp cat pt. un model gen Golf/Passat se investeste masiv si nu cred ca investitia se va amortiza in doar 2 sau 3 ani....
    uni din contra.....trag de modelele lor 8-10-12 ani(vezi XC90)ca sa iasa pe 'cat mai mult +' cu mai putina investitie.....
    probabil ca neamtul se gandeste mai mult la 'refresh-uri' pt. software nicidecum pt. hardware......
    13 2
  • andrei
    foarte buna ideea, daca se refera la tehnologii. e naspa sa astepti 4 ani pana la urmatorul model ca sa ai nu stiu ce dotare care nu apare altfel, chit ca exista pe alte modele ale aceleiasi companii.

    omul nu zice ca ar schimba toata masina, ci doar de tehnologii noi. ceea ce e bine, de ce trebuie sa astept head-up display, de exemplu, de abia la golf8, cand apare pe passatul nou? sa ofere optiunea si pe golf. si tot asa.
    4 4
  • Maris C
    O initiativa foarte buna pentru ei (VW) si foarte proasta pentru noi (cumparatori):

    1. avantaje pt ei: fanii marcii se vor imprumuta si vor da si ultimul ban ca sa cumpere din 2 in 2 ani ultimul model, deci VW va castiga. Platformele vor ramane aceleasi pt ca nu pot fi schimbate atat de repede, motoarele se mai schimba si intre generatii si dotarile la fel. Deci vor schimba putin (ca de obicei) forma si o vor prezenta ca masina noua. Rezulta costuri foarte mici si publicitate mare, normala la orice schimbare de model, deci numai castiguri pt ei....

    2. vor pierde cumparatorii: daca cumpar o masina noua si in 4 ani deja este model cu doua generatii vechime, se va devaloriza foarte mult, nimeni nu vrea sa dea bani multi pe o masina care nu se mai fabrica de doua generatii! Deci pierdere imensa!
    8 2
  • Ideea e simpla, scoatem masina noua in fiecare an si daca se plange unu de o problema ii spunem ca problema a fost la modelul vechi, cel de anul trecut, masina de anu' asta e avion.
    Marketing all the way. De mult am renuntat sa cumpar asa zis cel mai bun telefon,cea mai buna masina, cel mai bun calculator, cel mai bun abonament. Intotdeauna cu locul 3-4 mergi la sigur, cea mai buna varianta raport calitate/pret nu e niciodata locul 1 sau 2.
    8 3
  • Dupa ce ca au fiabilitate zero, incepand cu modelele acestea vor trece pe minus.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru