Vettel şi Ogier nu sunt singurii piloţi implicaţi de constructorii pe care i-au reprezentat în dezvoltarea viitoarelor modele. Printre cazurile celebre se numără Michael Schumacher şi modelele Ferrari, respectiv Mercedes-Benz, Ayrton Senna şi Honda NSX, Colin McRae şi prima generaţie a lui Ford Focus, alături de multe alte cazuri similare.
În mod paradoxal, francezii de la Citroen n-au profitat de ocazie atunci când Sebastien Loeb a câştigat titlurile sale în WRC, incluzând titlul la constructori pentru producătorul francez, cu toate că a comercializat o ediţie specială a lui C4 botezată "by Loeb". Între timp, alţi constructori au preferat să celebreze reuşitele din motorsport prin ediţii speciale ale modelelor de serie, fără ca acestea să fie modificate după indicaţiile pilotului care a câştigat un titlu în sezonul competiţional respectiv. În această situaţie s-au aflat cei de la Renault, cu ediţia specială "F1 Team" a lui Clio RS şi Megane RS, dar şi producători precum Opel şi BMW, cu ediţiile speciale ale modelelor Calibra şi M3 în urma reuşitelor din DTM. Lumea raliurilor nu a făcut excepţie, Mitsubishi lansând o ediţie specială a lui Lancer Evolution VI în cinstea lui Tommi Mäkinen, în timp ce Subaru i-a închinat o ediţie specială a lui Impreza în cinstea lui Colin McRae.Via Autocar
Comentarii (1)