Odată cu tranziția către mașini electrice, constructorul german dorește să devină unul dintre cei mai mari și mai importanți producători de automobile electrice. Constructorul din Wolfsburg va începe, treptat, să-și mărească această gamă de modele electrice odată cu lansarea unor viitoare astfel de mașini în viitorul nu foarte îndepărtat.
Pentru ca un astfel de obiectiv să fie atins, Volkswagen a început să se concentreze asupra producției de acumulatori. Cu ajutorul diviziei PowerCo, grupul german va investi în numeroase companii miniere pentru a asigura producția de acumulatori și aprovizionarea acestora. Planul este ca Volkswagen să devină unul dintre cei mai mari producători și chiar furnizori de baterii pentru mașini electrice.
Primul pas a fost deja stabilit. În următoarea perioadă, divizia PowerCo va fi responsabilă pentru furnizarea acumulatorilor către modelele electrice Ford bazate pe platforma MEB a celor de la Volkswagen. De asemenea, grupul german a început să investească în minele din Canada și urmează să înființeze o nouă uzină producătoare de baterii în această țară.
La acest capitol, Volkswagen va înființa 3 astfel de uzine.
Prima va fi înființată în orașul Salzgitter din Germania și își va începe activitatea în 2025. A doua uzină de baterii va fi localizată la Valencia în Spania, cu începutul de activitate programat pentru 2026. La final, cea de-a 3-a uzină va fi înființată în Canada și își va demara activitatea în 2027.„Obiectivul nostru este să facem din PowerCo un jucător mondial în industria bateriilor și să creăm spațiul pentru o mobilitate mai bună cu celule de baterii produse în mod sustenabil”, a declarat Thomas Schmall, șeful departamentului tehnologic Volkswagen.
Până în 2030, divizia PowerCo dorește să atingă vânzări în valoare de 20 de miliarde de euro.
via Volkswagen
Vw sunt liberi să piardă cotă de piață cât doresc și nu-i oprește nimeni să facă tot ce și-au propus.
Cumpărătorul trebuie să fie bâtă, rangă sau beton ca să pună banul pentru "vom face și vom drege".
La ora asta nu există PHEV care să se miște decent sau care să aibă o autonomie minim decentă, doar cărămizi ineficiente cu o autonomie de două drumuri prin oraș.
Electricele costă cât termicele echivalente (plus costurile de exploatare pe 30-40 de ani) la care se adaugă curentul electric. :)
...ce chestie...
citeaza-mă corect, altfel te trec pe coloana cu analfabeți funcțional.
Dezvoltarea si evoluția ar trebui sa “afecteze” modul in care sunt produse mașinile, modularizare, standardizare, reducerea diversității, colaborări între producători pentru folosirea unei game cât mai reduse de componente care fac aceeași treaba, adică o utilizare cat mai eficientă a resurselor, logistica, managementul stocurilor etc.
Ma “amuz” când văd entuziasm la acest gen de investiții… doar ca investițiile trebuie recuperate.
Deștepții lui peste prăjit știu sa promulge norme, dar sa dezvolte o infrastructură adecvată pentru electrificare… pauza. Propria lor incompetenta va fi cel mai mare impediment.
Ar trebui sa insiste sa ramana la ce se pricep, adica la diesel.