Volkswagen vrea să desființeze 4.000 de locuri de muncă în Germania

de Paul Cosma
Luni, 15.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen intenţionează să desfiinţeze până la 4.000 de locuri de muncă în Germania oferind angajaţilor mai în vârstă programe de pensionare anticipată sau parţială, care ar putea costa grupul mai multe sute de milioane de euro, potrivit unor surse citate de Reuters.

Volkwagen a anunţat într-un comunicat că a convenit un plan cu sindicatele pentru a propune pensionarea parţială angajaților născuţi în 1964, oferind în acelaşi timp pensionarea anticipată celor născuţi între 1956 şi 1960.

Volkswagen a declarat că se aşteaptă ca până la 900 de muncitori să opteze pentru pensionare anticipată, în timp ce un număr mic, dar de ordinul miilor, vor putea alege pensionarea parţială, fără a da o cifră precisă.

Două surse ale companiei au declarat pentru Reuters că vor fi tăiate 3.000-4.000 de poziţii prin intermediul programului care urmează să fie implementat la cele şase fabrici germane ale brandului VW, care are aproximativ 120.000 de angajaţi.

Volkswagen a refuzat să comenteze costul programului, care va depinde de câţi angajaţi acceptă oferta. O sursă a estimat costul la aproape 500 de milioane de euro.

Angajările externe vor fi făcute numai în domenii precum maşinile electrice, digitalizarea şi dezvoltarea bateriilor.

Grupul Volkswagen a declarat în ianuarie că va reduce costurile generale cu 5% şi costurile de achiziţie cu 7%, în următorii doi ani.

Via News.ro

Comentarii (15)

  • Mutti Merkel
    Germania are nevoie de mai multi imigranti din Africa si Asia! Demolati granitele,e deficit de locuri de munca!Refugees Welcome!
    17 3
  • Tembelus Rex
    Edikkk ce faci cu cei 4 000 de oameni disponibilizați (care în realitate vor fi mai mulți - o luam așa cătinel și la firmele furnizoare- la nivel planetar vor fi milioane din automotive care își vor pierde locurile de muncă fiindcă.....electrificare.

    Probabil vei veni cu un răspuns de doi bani de genul : "da ce sunt eu, mama răniților? Ce vină am eu? Fiecare se descurcă cum poate! Evoluția e imperios necesară, nu putem sta pe loc! Să-și caute în altă parte/ alt sector! E normal, piata muncii e într-o dinamică permanentă ! (pe bune?) Să se recalifice - noi provocări, noi oportunități! Un șut în fund, un pas în față. Și cea mai tare - Deh cerere și ofertă"
    19 4
  • inexorabil
    Păi de, Rex! e-zombii (dar şi idolii lor de la “nivel înalt” şi, desigur, “aşii” Propagandei) ne prezintă (cum altfel decât în mod prolixo-grandilocvent?) doar faţa văzută a lunii…Despre costurile reale şi...dureroase, aferente/inerente “noilor culmi de civilizaţie şi progres” (prea scumpa lor deviză socialisto-liberală), mucles! Niciun sunet.
    18 2
  • Sa dai vina pe electrificare ca unica sursa a reducerii locurilor de munca. Noaptea mintii!

    bau-baul la moda

    Sunt convins ca se vor gasi romani cu spirit de initiativa, care vor pune bazele unor companii serioase unde vor angaja toti disponibilizatii, care sa produca automobile "asa cum se faceau odata".
    3 17
  • inexorabil
    Aşa cum ipohondrii au impresia că suferă de toate bolile posibile, dar nu şi de ipohondrie, tot aşa lipsiţii de empatie îşi mărturisesc, “smeriţi”, toate păcatele, în afară de lipsa de empatie…

    Dar tot mai credibil rămâne nenea Churchill: “Fasciştii viitorului se vor numi pe ei înşişi antifascişti”.
    17 1
  • gerula
    doar inceputul. din cei 120.000 angajati VW va ramane doar cu jumatate in circa 3 ani. este doar inceputul, autovehicolele electrice necesita mai putine piese, la fel partea de service. In opinia mea circa 1.000.000 oameni isi vor pierde locurile de munca in sectorul auto si adiacente, prin introducerea electromobilitatii pina in 2030 numai in Germania
    16 0
  • Seriff
    Eu lucrez in domeniu, atat zic, sa iasa din garantie o masina electrica si sa ai o problema, sa vezi distractie
    15 1
  • Ieaaap...

    si femeia de serviciu a scolii ajutatoare din Cucutietii de vale lucreaza in domeniu.
    1 11
  • @fanel
    Dupa care te miri pe aici ca de ce te injura lumea...
    11 0
  • Seriff
    @Fanel, nu ma crezi, angajeaza-te ca vanzator de masini noi sau sh si incearca tu sa convingi lumea sa isi ia electrice SH, o sa ai un soc, sa vezi probleme la PHEV-uri luate sh, nu se baga nimeni sa le repare, doar in reprezentanta si crede-ma ca te rupe, nu ma crezi ia-ti tu si da-ne feedback,
    12 0
  • Anonim
    Astea electrice sunt de unica folosinta . Cand au iesit din garantie si a cazut ceva serios la ea o duci la rabla . O masina electrica SH dupa 7 ani nu mai are bateria in toti parametri clar va avea o autonomie scazuta cu minim 30 %
    7 0
  • Clique
    Spre chestia asta se îndreaptă toți, mașini electrice, adică un consumatorism foarte agresiv.

    Cei ce susțin mișcarea electricelor, o să aibă o surpriză destul de neplăcută peste ceva timp.

    O să observe dar o să tacă din gură cum au făcut până acum, o să observe că poluarea tot va exista, posibil să fie mai mare ca acum, o să observe probleme de încărcare uneori de la diferite stații.

    Dacă vor fi probleme (și vor fi 100% probleme cu întreruperea curentului) or să vadă cum or să stea și o să se uite la mașină și mașina la ei.

    O să observe că odată ce garanția s-a terminat peste 1-2 ani, mașina va fi bună de casat.

    Va fi cum procedează parșivii de la Apple și culmea zombificații cumpără produsele lor știind că își iau țepe.

    Mașinile electrice majoritatea sunt și vor fi conectate mai tot timpul la internet este?

    Chiar va fi atât de greu să-ți aplice un update de soft cum a făcut și face Apple să-ți facă sistemul să nu-ți mai încarce bateria la capacitatea ei ? Nu este greu, băieții știu deja ce vor face.

    Sunt multe alternative de combustibil, dar se vrea electrificare, fiindcă la electrice se poate fura în voia cea bună, mai ales la achiziție.

    Pe lângă asta dacă vă veți informa mai bine, centralele ce produc curent electric o mare parte din curent îl pierd noaptea fiindcă nu se folosește la capacitatea pe care ar vrea ei, de aici și duma lui domnu Musk salvatorul planetei "în timp ce mașina se încarcă peste noapte, o parte din energia aflată în baterie să fie utilizată în alte scopuri, apoi restituită mașinii"
    4 0
  • inexorabil
    @Clique, da, vor întâmpina probleme (tehnico-economice) realmente nevrotice grăbiţii noştri de progresişti.

    De fapt, satisfacţia e-orbeţilor cărora perfida “mainstream media” deja le-a răpit irisurile nu izvorăşte din “expunerea de motive” care însoţeşte “protecţia mediului”, ci din a le-o “trage” dujmanilor. Ei râvnesc să se întâmple la propriu, ca în “obsedantul deceniu”, adică să fie condamnaţi drastic “uneltitorii” împotriva NWO…S-ar simţi cei mai fericiţi să se umple puşcăriile şi ospiciile de “(e-)inadaptabili”. Mai mult, vor practica denunţul (“legalizat”, desigur) cu o plăcere eminamente sadică…

    Cine se îndoieşte de acest tablou sumbru al viitorului (nu prea îndepărtat) să ajungă să fie martor!
    1 0
  • Pentru cei care vor să citească mai mult decât titlul:
    1. Pe vw îi deranjează cei născuți între 1956 și 1960.
    2. Vor folosi pe viitor "angajări externe ".
    De ce?
    Simplu! Cei în cauză au, majoritatea, contracte direct cu firma. Nu îi pot concedia oricum și oricum, decât cu un bonus substanțial! Plus: salariile din contractesunt substanțiale, de ordinul miilor(!) de euro, pe "leicht firma" fiind sub1500.
    De aici și explicația faptului- aparent ilogic- că vor plăti despagubiri, dar vor face economii!
    In rândul constructorilor auto din germania este tot mai folosită practica aceasta.
    Sclavie modernă.
    0 0
  • Scuze: oricând și oricum.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru