Volkswagen a venit mai târziu în clubul producătorilor care au motoare otto cu trei cilindri în linie şi supralimentate, fiind întrecut de rivalii de la Ford şi Renault. Competitorii de la Opel au lansat şi ei un motor 1.0 turbo, denumit 1.0 SIDI, care livrează 115 CP şi 165 Nm. Propulsorul respectiv a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt şi va anima citadina Adam, însă ar putea să-şi găsească loc şi sub capota fraţilor mai mari ai acestui model.
Noul agregat oferă un consum mediu de 4.3 litri la sută în cazul lui Adam şi este oferit în standard în compania unei transmisii manuale cu şase trepte. Cuplul maxim este oferit între 1.800 şi 4.700 rpm, scopul noii motorizări fiind creşterea nivelului de rafinament, pe lângă reprizele superioare. Competitorii de la PSA au şi ei o motorizare turbo cu trei cilindri în linie, iar coreenii de la Hyundai au introdus două motoare turbo de 1.0 şi 1.2 litri în oferta lor, acestea fiind disponibile şi în gama Kia. Italienii de la Fiat au dus trendul de downsizing la un nou nivel, oferind un motor de 0.9 litri care are doi cilindri în linie. Unitatea livrează 85 CP la 5.500 rpm şi 145 Nm la 1.900 rpm. În compania unui Fiat 500, propulsorul 0.9 TwinAir asigură un timp 0-100 km/h de 11 secunde şi un consum mediu declarat de 4.1 litri la sută.Via CarandDriver
@Base are dreptate. Ar fi interesant daca ar scoate si dieseluri mici performante si consumuri extrem de mici. Din cate vad industria auto se axeaza doar pe motorizarile cu 6 cilindrii sa le perfectioneze (ex: tri-turbo M50d).
Brembo cand faci peste 30 de milioane de motoare tdi-pd si vezi ca se vand ca painea calda continui, nu? cerere si oferta simplu
Ramane de vazut daca va fi ceva de capul lui. Cu Vw nu e garantat nimic cand vorbim de motoare.
Eu alta explicatie nu gasesc ptr. faptul ca toti se incapataneaza sa scoata aceste motoare desi se stie (cel putin in Romania) ca sunt proaste, nefiabile si de unica folosinta.
Poate motoarele din anii '30 cu 6.000 cmc si 60-100 CP (10-20 CP / litru) or fi fost cele mai adevarate.
Sper ca remarcati tonul ironic
Cand Mazda a anuntat motorizarile de la M3 (2.0 cu 120 CP) toti au sarit cu criticile, dar prea putini s-au gandit ca poate va fi un motor f. fiabil, ca nu va fi supraturat, ca va avea un regim normal de uzura.
Criticati prea mult si fara rost. Ar fi bine sa mai vedeti si jumatatea plina a paharului si sa apreciati si partile bune ale diverselor realizari din industrie.
@AServ, la epitetiada toti ne pricepem grupa mare! Ce, vrei sa zici ca pe tine te lasa rece puterea nominala a motoarelor? In irepetabilii ani '60, Oldsmobile reusea sa stoarca din V8-uri aproape 400 CP (foarte mult la nivel global pentru acea perioada), fara sa afecteze fiabilitatea motoarelor! Totusi, astazi toti constructorii se lupta sa-si "dopeze" creatiile, inclusiv cele preconizate in directia amarastenilor, care --- ai dreptate, in fond --- numai daca ar fi neinstruiti n-ar realiza un truism precum acesta: suprasolicitand motoarele cu cilindree mica, uzura lor se va instala repede, indiferent ce argumente "beton" despre rezistenta noilor aliaje se chinuiesc propagandistii sa raspandeasca. Asadar, downsizing-urile se pot infrati in suferinta cu telefoanele "destepte", si unele, si altele fiind programate sa traiasca putin...De ce crezi? In conditiile actuale, nu poti sa fii profitabil vanzand "cat sa supravietuiesti"...Nu, tati, fara "calitate" servita credulilor pe banda rulanta, dispari urgent de pe harta economica agatata in cuiul globalizarii. De pilda, tot mai multa lume se plange de deficiente constatate la telefoanele prefixate cu "i-". Unii le schimba suspect de des, dar de renuntat la frenezia digitala nicicum nu este chip sa-i convingi.
Ma rog, sa nu ma indepartez de subiect: sansele de a vedea si hiperbole precum 1.0 bi- sau tri-turbo par ridicate in acest moment. Dar motoarele supraalimentate de 1.6, 1.8 sau 2.0 ce hibe aveau de nu mai sunt agreate?...Aaaaah, da, consumul, toate dorintele sunt focusate pe reducerea consumului. O gramada de "iubitori auto" ravnesc sa zboare ca Bugatti pe sosea si, totodata, sa "bage" de 10 lei de la pompa. Se inmultesc utopiile in orice domeniu. Eu stiu de unde se trage tendinta asta maladiva: din prozelitismul sectar, care face apologia raiului terestru plamadit cu rabat de efort, eventual stand cu burta la soare...
De nu va aparea si "motorul" de 1 litru care sa furnizeze 200 CP, sa-mi ziceti mie cuţu. Autorul unei asemenea "performante" se va putea numi oricum, chiar si GM, ca n-as ezita sa-l scuip...
Dar na, vechea poveste. VW nu mai stie sa faca masini si evident motoare... Nu zic, poate ca au si dat-o in bara. Dar e cineva care nu a dat-o in bara vreodata?
Normal ca exista, nu este o marca, ci o persoana, se numeste Carlos Ghosn:).
Am condus si eu aceeasi varianta de motor, numai ca era pus pe Fiesta si nu stiu de unde ai ajuns la concluzia ca trage pana la 2800rpm. Motorul are acelasi cuplu de 170Nm de la 1700 rpm pana la 4700 rpm si puterea maxima o atinge pe la 5500 rpm din cate stiu.
Poate ai condus varianta de 100 cai - desi si varianta asta atinge puterea maxima la 4000 rpm.
2800de ture? tu esti intreg la minte? 7,1l/100? cat ai mers sa faci media asta? Iar afisarea vitezei are doar rol informativ. Cand incapabilul de la volan adoarme in pantaloni calculatorul afiseaza noua treapta de viteza in care motorul s-ar simti mai bine. Dupa mine ar trebui sa fie dotat cu un ciocan sa frece una peste mutra celui care nu este capapbil sa sincroinizeze optim treapta de viteza cu viteza masinii sau cu necesarul de putere in cazul unei depasiri.
motorul de 125 trage foarte bine daca stii sa il folosesti (ca orice motor) iar consumul ala declarat de tine de 7,1e zero. In primii 6000 de km am un consum de 6l la 100. Iar ca si test am obtinut cluj-suceava 4,6 sau piatra-iasi 4,2 cu masina incarcata si 2 adulti in conditiile de trafic greu de la cluj si lejer catre iasi cu medii orare de 67 si respectiv 72km/h.
on-topic..s-au trezit greu cei de la VAG dar concurenta nu strica