Se întâmplă uneori ca mărcile europene să "inventeze" modele care în Europa nu sunt disponibile, dar care fac carieră pe piețele internaționale majore. Așa se întâmplă, de exemplu, în cazul lui BMW Seria 1 sedan, model pe care BMW l-a produs special pentru piața din China. Și aceeași situație are loc în cazul noului Volkswagen Virtus, un sedan de clasă mică pe care constructorul german îl va construi exclusiv pentru piața din America de Sud.
Noul Volkswagen Virtus este de fapt o versiune sedan a noii generații Polo, care a fost prezentată recent atât în Europa, cât și în Brazilia. Chiar dacă există câteva diferențe estetice și interioare pe versiunea sud-americană a lui Polo, modelul este construit pe aceeași platformă MQB cu varianta europeană, iar noul Virtus va prelua platforma, motorizările, interiorul și designul general al lui Polo, adăugând însă un portbagaj de tip sedan.
Altfel spus, Virtus ar fi un rival direct al lui Dacia Logan în cazul în care modelul ar fi adus în Europa. Acest lucru este însă foarte puțin probabil, cauza fiind poziționarea de piață a mărcii Volkswagen pe Bătrânul Continent și faptul că un astfel de model ar atenta la vânzările Skoda, care oferă modelul Rapid în aproximativ aceeași zonă de piață.
Noul VW Virtus a fost prezentat deocamdată printr-o schiță-teaser, modelul urmând să intre oficial pe piața braziliană la începutul anului 2018.
Cu un ampatament de 2.6 metri și cu un portbagaj de aproximativ 500 de litri (Logan: 2.63 metri ampatament, 510 litri portbagaj), noul Virtus reprezintă o alternativă interesantă pentru familiile care-și doresc un sedan încăpător și compact care să se bazeze pe o platformă nou și modernă.
De altfel, interiorul va beneficia de elementele tehnologice de top de pe noul Polo - implicit de un instrumentar de bord complet digital, iar motorizările care vor fi disponibile pe viitorul VW Virtus sunt și ele interesante: un 1.6 benzină aspirat de 117 CP și un un 1.0 TSI cu trei cilindri care dezvoltă 128 CP.
via IAB
interesant e ca motorul de 1.0 tsi e mult mai puternic decat cel oferit in europa
Dar pretul va fi departe de Logan... ptr aceasta categorie..
VW POLO modelul 2009 a obtinut chiar 5 stele EURONCAP !
Renault nu a avut probleme in alegerea variantelor si, acest sens, a produs atat modele - mai pretentioase pentru vest-europeni (Megane, Scenic) - cat si altele pentru est-europeni, Turcia, Rusia si Iran (ex. Symbol)....ori mixte Vest&Est (ex. Dacia Logan, Duster, MCV si Stepway)
@c : as PLUSA ;)