Piața auto din Norvegia este cea mai importantă din lume pentru mașinile electrice. Chiar dacă statul scandinav este unul dintre cei mai mari exportatori de petrol din lume, în ultimii 10 ani, guvernul a investit masiv în energia regenerabilă și sustenabilă, precum și în infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice.
În contextul în care cele mai multe mașini vândute în Norvegia sunt electrice, Volkswagen a anunțat că va vinde doar modele cu alimentate cu energie alternativă începând din 2024 în această țară. Asta înseamnă că orice model cu motor termic pe benzină sau diesel și chiar modelele hibride nu vor mai fi disponibile începând din data de 1 ianuarie al acelui an.
Cei care cumpără mașini electrice în Norvegia primesc subvenții și sunt exceptați de taxele auto. Mai mult, șoferii mașinilor electrice din țara nordică pot conduce legal pe benzile destinate autobuzelor sau taxiurilor.
În prima jumătate a anului, Tesla Model Y a fost cel mai bine vândut model electric. Acesta a fost urmat de Volkswagen ID 4 și Skoda Enyaq iV. Am aflat, recent, că Volkswagen ID Buzz a acumulat peste 10.000 de comenzi în Europa. Cele mai multe exemplare vor ajunge în Norvegia.
via InsideEVs
Nu stiu daca este chiar cea mai importanta din lume. Cea mai vocala si mai hotarata, da, dar cred ca vanzarile anuale nu depasesc nici macar vanzarile saptamanale de electrice din China.
Mai usurel cu importanta pe scari.
In schimb noile ID si toate cele cu baterii sunt absolut hidoase si sterse, fara personalitate, ca cele mai multe dintre masinile americane. Inteleg ca Diess are o obsestie totala pentru Tesla, dar chiar si Tesla face masini mai frumoase decat seria ID de la VW. De ce au facut asta? Stie sa ma lumineze cineva?
de la vw doar sciroco si r-ul fac sens cat de cat..iar frumusete nicaieri. electricele da, arata si mai bine, sper totusi sa faca mai mult masini mici etc..fara suvulete..
deci inca o data: viitorul e electric!
Ai dreptate! VW ID.x nu sunt chiar urâte urâte, dar par aşa pentru adolescenţi ! Parcă ţipă că sunt imature... dpdv al design-ului
Un motiv al schimbării siluetei era pack-ul de baterii face maşina mai înaltă - spre cross over - city SUV
Iar lipsa unui motor termic a dus la mărirea considerabilă a ampatamentului la aceiaşi lungime totală a maşinii!
Interiorul a câştigat foarte mult spaţiu, dar s-a pierdut silueta de Polo, Golf, Passat...
Acum sincer, aveau o şansă să facă ceva cum ar fi Golo plus vs Golf dar se pare că nu le-a ieşit şi au decis să meargă în altă direcţie....
deşi era bine dacă pe lângă ID.x să fi avut şi o suită Polo, Golf, Passat electrice dar care să aibă look-ul serios, business, boss chiar dacă silueta doar puţin adaptată pentru pack-ul de baterii.