Volkswagen va lansa în luna ianuarie la Salonul Auto de la Detroit o nouă generație pentru Jetta, însă aceasta va fi dedicată pieței americane.
Lucrurile stau complet diferit în Europa, acolo unde sedanul compact a dispărut din gama de modele de pe site-urile Volkswagen din Germania, Marea Britanie și Franța. De altfel, chiar dacă apare în lista de modele, Jetta nu mai poate fi configurată nici de pe site-ul Volkswagen România.
Pentru moment, informația nu a fost confirmată oficial de Volkswagen, iar purtătorul de cuvânt al reprezentanței din Marea Britanie s-a limitat să afirme că Jetta a ajuns la finalul actualului ciclu de viață.
Eliminarea Jetta din gama de modele nu reprezintă o surpriză. Modelul nu a avut succes în Europa, acolo unde a fost comercializat în mai puțin de 9.000 de unități pe parcursul anului trecut, în timp ce totalul de pe primele 10 luni ale acestui an a ajuns la numai 5.300 de unități. Modelul a debutat în 2005 ca înlocuitor pentru Volkswagen Bora, iar anul său de glorie a fost 2006, când s-a vândut în aproape 49.000 de unități.
Concurența a venit inclusiv din cadrul Volkswagen, întrucât vânzările lui Golf au crescut, în timp ce Polo are acum dimensiuni mai mari.
În plus, o parte dintre clienții de sedanuri compacte s-au orientat spre SUV-uri, segment în care Volkswagen a lansat recent T-Roc și se pregătește de lansarea lui T-Cross.Via Autocar, Caradisiac
Traiasca virtuosul Virtus (noul Polo Sedan)!
Nu pot sa nu-mi amintesc de treaba asta:
https://www.youtube.com/watch?v=IWzAEPZ760k
Comparatia cu actuala generatie de Golf este lipsita de sens, Jetta nefiind construita pe platforma MQB. Si da, imbinarile de sunt de slaba calitate si plasicul la fel. Sa nu uitam ca masina asta se fabrica in Mexic si principala piata este cea americana care nu pune atat de mult accent pe aceste aspecte,
@@Andrei
Sigur ca da, bre... Tu ai in garaj un Rolls, un Lexus si un BMW, iar comparativ cu astea trei plasticele din Passat sunt inferioare. Cracanat ramane cine iti citeste ineptiile!
Nu degeaba la prezentarea Opel din cadrul PSA au spus ca vor sa produca 40% SUV-uri !!!
Baietii de la Opel nou, inteligenti.. au zis.. care este procentul actual si trendul viitor pentru SUV-uri ? pai.. . 40%... BUN ! atunci vom face ca 40% din productie sa fie SUV-uri !!!
Nu degeaba cele mai vandute modele Dacia sunt Duster si Sandero Stepway !! Adica... SUV !
PS: eu vad Sandero Stepway ca un mic si ieftin Tiguan
Sedanurile nu sunt si nici nu cred ca vor fi pe moarte prea curand !!!(cel putin pana nu vor prinde contur alte forme ptr automobilul viitorului).
Daca ne uitam macar de la clasa medie in sus e plin de sedanuri, pana si Talisman care a inlocuit Laguna a revenit la forma clasica R21, nu mai vorbesc de Passat sedan care rupe cam tot pe la el prin clasa, iar premium gasesti majoritar tot sedan.
E drept ca piata SUV-urilor a cam luat amploare (trebuie sa recunosc) si au aparut modele in mai toate clasele, dar sa nu ne lasam dusi de val (poate cine stie: ce e val ca valul trece), ele inlocuind in mare masura fostele modele monovolum (vanuri), care la vremea lor la fel aparusera ca ciupercile dupa ploaie.
Dar sedanul ramane acolo pe pozitie, e drept ca mai sunt si fluctuatii, iar acum e putin la vale... dar in nici un caz sa nu ii cantam prohodul.
Aceasta este desigur parerea mea extrem de subiectiva (mai ales ca sunt mare fan sedan).