Grupul Volkswagen a anunţat în această săptămână noua strategie Transform 2025+, prin care intenţionează să-şi schimbe radical afacerile după scandalul Dieselgate.
Planul conceput de constructorul german are 3 faze, iar prima dintre se va încheia în 2020. Până atunci, Volkswagen va renunţa la modelele care se vând într-un număr scăzut de unităţi şi care au marje de profit nesemnificative, însă nu a dezvăluit încă numele acestora. Prin aceste măsuri, Volkswagen va economisi 2.5 miliarde de euro şi vrea să crească profitul net al unei maşini vândute de la 2% în 2016 la 4% în 2020 şi la 6% până în 2025.
În paralel, grupul german vrea să mărească gama de SUV-uri din Statele Unite de la 2 modele la nu mai puţin de 19 modele, dar şi să lanseze un nou pick-up global. În acelaşi timp, Volkswagen nu va mai vinde maşini cu motoare diesel pe teritoriul SUA. Tot ca parte a primei faze a planului, Volkswagen a decis deja să concedieze 30.000 de angajaţi până în 2025.
Un milion de electrice pe an din 2025
Datorită reducerilor de costuri din prima fază, Volkswagen va mări semnificativ investiţiile în dezvoltarea de maşini electrice începând din 2020. Obiectivul fazei a doua este ca în 2025 grupul să vândă un milion de maşini electrice pe an şi să devine un lider în soluţiile dedicate mobilităţii."Din 2020 vom lansa o ofensivă majoră pentru mobilitate. Ca producător de volum, intenţionam să jucăm un rol cheie în revoluţia maşinilor electrice. Până în 2025 vrem să vindem un milion de maşini electrice pe an şi să fim lideri în mobilitate", explică Herbert Diess, CEO-ul Volkswagen.
Startul va fi dat de versiunea de serie a conceptului Volkswagen ID (foto), care a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris. În paralel, tot în această fază, Volkswagen va începe producţia unei maşini electrice în SUA în 2021.
În faza a treia, Volkswagen vrea să devină lider mondial al pieţei de maşini electrice şi al mobilităţii cel târziu în 2030.
Comentarii (3)