Volkswagen va readuce butoanele fizice pe volan. Comenzile haptice i-au nemulțumit pe clienți

de Tiberiu Safta
Luni, 24.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit șefului mărcii Volkswagen, Thomas Schafer, constructorul german va readuce butoanele fizice pe volan în locul comenzilor haptice. Primul model care va beneficia de noile comenzi va fi chiar viitorul Golf facelift.

Cele mai multe modele din gama constructorului german beneficiază de comenzi haptice pe volan. Însă, în curând, acestea vor fi eliminate, deoarece Volkswagen vrea să readucă vechile butoane fizice pe volan la viitoarele sale modele.

Informația a fost transmisă pe pagina de LinkedIn a lui Thomas Schafer, șeful mărcii de la Wolfsburg. Motivul pentru care Volkswagen va readuce butoanele fizice pe volan este atribuit criticilor aduse de către proprietarii mărcii asupra comenzilor haptice.

„Ne întărim portofoliul și designul nostru, iar în același timp, creăm și o nouă simplitate a modului de operare a vehiculelor noastre”, precizează mesajul lui Schafer. „De exemplu, vom readuce volanul cu butoane fizice! Asta își doresc clienții de la un model Volkswagen.”

Chiar dacă volanul va primi butoane fizice, restul comenzilor din habitaclu vor fi în continuare haptice. Unele comenzi, precum reglajul temperaturii în habitaclu, vor rămâne neschimbate. Primul model care urmează să primească butoanele clasice pe volan va fi versiunea facelift a lui Golf.

Potrivit unor surse apropiate mărcii, noul model ar urma să fie dezvăluit în 2023.

Odată cu lansarea viitorului Golf facelift, este de așteptat ca și celelalte modele ale Grupului Volkswagen să primească butoane clasice pe volan.

via Motor1

Comentarii (24)

  • Doar atat? Pe volan? Din ce stiu, chiar si pe Golf 8 sunt doua tipuri de butoane pe volan, clasice si haptice.

    Ma uit la poza din imagine si vad o capodopera ergonomica, totul la indemana, acolo unde te astepti sa fie.
    20 1
  • Seriff
    Poza din imagine reprezinta exact cum ar trebui sa arate un interior de masina, cu butoane fizice.
    23 0
  • Astia care tot reinventeaza interioarele de masini ar trebui sa o lase mai moale. Sunt ca aia care tot inventeaza robineti si baterii noi de comanda pentru bai, cred ca avem destul deja: cu monocomanda, cu un robinet, cu 2, cu pedala, cu buton, etc. Si tot mai patesc sa intru in cate o baie si sa vad ceva model nou care ma provoaca :))
    18 0
  • @Seriff: 100% de acord. Poza din articol e volanul si bordul de la Golf 7, o masina pe care mi-am cumparat-o si eu cu 0 km la bord in 2015. Cred ca a fost una din cele mai frumoase si mai reusite masini din istorie. Cand a aparut noul model, am fost hotarat sa fac upgrade, insa tocmai acel bord cu acel volan despre care se face referire in articol m-au facut sa NU mai iau G8 si sa ma orientez spre altceva. Stirea asta se incadreaza cu brio la capitolul "se mai intampla si minuni". Se mai intampla ca un concern ca VAG sa asculte clientii sau poate incep sa scada vanzarile, si atunci pana si cei mai inversunati obtuzi si tolomaci din compania aia trebuie sa lase de la ei. Sunt incantat sa vad ca aproape tot din ce am prevazut aici se intampla, incet-incet.

    @DanG: cei de care vorbesti sunt aia pe care nimeni nu are curajul sa-i dea afara, desi e evident pentru toata lumea ca au pierdut contactul cu realitatea si ar trebui sa fie concediati.
    12 2
  • Seriff
    Interiorul de Golf 7 e interiorul ideal, mult peste orice interior de Tesla.
    19 3
  • Mircea Badea
    cred ca dizelistii sunt cei nemultumiti, ca de la zgaltaieli nu mai nimeresc butoanele..
    5 21
  • Seriff
    @mircea badea, te-ai urcat intr-un Golf 7 diesel, sau intr-un Passat diesel 2016 de exemplu?
    Nici nu se aude motorul, dar ce sa sti tu, ai impresia ca la toate masinile se aude motorul ca la troaca ta obosita, asta daca ai masina, oricum nu ai electrica si esti un frustrat fiindca nu iti permiti, doar visezi si normal comentezi de diesel fiindca atat poti, lasa masinile diesel, ca alea iti aduc painea in magazin, chiar si in satul tau natal, asa ca baga-te la somn si viseaza in continuare la Dacia Spring.
    17 3
  • @sheriff
    dupa primul an toate dizelurile incep sa zgaltaie.

    eu visez la tesla roadster 2! dar chia si acum depasesc tot..

    ps: eu sunt de loc din Banie, oras milenar! tu?
    2 21
  • Conceptul de ergonomie se pare că a fost uitat de ingineri.
    "Progresul" actual este băgat pe gât cu forța, din considerente politice, ca să fim "altfel". Un fel de baroc ingineresc.

    În inginerie ca și în biologie, acel "altfel" trebuie să fie adaptat funcției, dacă nu, devine o anomalie.
    15 1
  • Lasa-l te rog pe Mircea in pace… nu ajuta la nimic. El folosește google Translate sa-si scrie inepțiile… “după un an toate zgâlțâie”, nu a văzut/simțit in viața lui un 6 in linie.
    8 3
  • inexorabil
    Măi mafiot mai tâmpit ca noaptea, Craiovei i se zice “Cetatea Băniei”, nu, simplu, “Bănie”. Şi ce-ar fi să dezvălui mata de unde eşti, de fapt: Libertăţii 14D sau Răzoare 5. Iar de visat visezi cel mult la ID.Buzz pe care să scrie “Brigada Antitero”. Mai ales că, într-un viitor realmente sumbru şi nu prea îndepărtat, slugile fără creier (scuze de pleonasm!) de teapa instituţiilor de forţă vor fi asmuţite împotriva “teroriştilor”, adică împotriva oricui va prefera moartea pătrunderii cu de-a sila, ca oaie decerebrat-neputincioasă, în Ţarcul Global “monitorizat” non-stop de lupii crânceni din Poliţia Gândirii.
    6 5
  • @dutzu
    6 dpf-uri in linie? :)) nici nu vreau sa vad..
    2 9
  • inexorabil
    Motorina şi benzina
    Definesc concret maşina
    Raiul meu terestru pur
    Pentru el voi lupta dur
    Contra preamistificării
    Contra e-standardizării
    Elita nu ne prosteşte
    De neant se pregăteşte
    Căci în el va fi trimisă
    Nimicită, compromisă
    N-ocroteşte niciun mediu
    Nu-i nevoie de remediu
    Totul e la locul lui
    Mincinoşii dracului!
    8 8
  • Nu te mai obosi, că nu te crede nimeni Mircea! Chiar dacă ai avea electrică, panouri solare, eoliene sau barajul tău (pe persoana fizica), restul vieții tale este susținut de combustibilii fosili si nu am spus ca-mi place situația asta… dar ipocrizia nu este o opțiune doar dacă nu poți da dovada de un minim respect.
    13 2
  • Exista diferente modele pe Golf ? Ca din 2004 incoace e acelasi interior de ti vine sa versti cand te urci in ea , oricare ar fi . Au schimbat la ultimul dar e o hidosenie per total. Nu mai spun ca e mai comun ca logan deci cum sa ti pui in cap sa cumperi asa ceva. Trebuie sa fii ori nebun ori țaran ca doar ai se bucura de asa plictiseala de masina . Si cu passatul la fel. Arteon pe afara si interiorul de la passatul/golful din 2006 :))). Fereasca Sfintu' !
    11 7
  • Clienții își doresc 2.0 tdi fără DPF, egr, adblue și alte alea
    9 9
  • Dar de ce a scos VW butoanele fizice de pe volan, la un moment dat? Niciun alt brand nu a făcut asta. Chiar dacă au apărut ecrane tactile, butoanele fizice de pe volan au rămas acolo unde erau, ba chiar s-au diversificat.
    8 4
  • Deci VW se întoarce la butoane fizice, când industria introduce Google Automotive, care funcționează preponderent cu comenzi vocale. Eu m-am obișnuit cu setarea climatizării prin comenzi vocale. Cu un pic de perseverență, poate oricine. La apelarea unei persoane din agendă mai dă rateuri (chestie de pronunție în engleză), dar și acolo se poate. Știu, e frustrant la început, dar chiar e safe.
    3 13
  • La ultimele facelift-uri au mai băgat butoane, dar tot mai au de muncit să repună controlul climatizării, inclusiv pe cupra.
    Lepruțele care dau din buze au opțiunea comenzi vocale pe mai toate mașinile. Butonul e un pic mai decent, altfel e posibil să intri în mașină și să vorbești câteva minute singur până pleci (dezactivare start-stop, dezactivare lane assist, activare autohold, incalzire volan treapta I, incalzire scaun treapta I, dezaburire, 22 grade, doamne ajută).
    10 2
  • Eu nu as confunda mașinile cu Play Station si nici cu Home Theater… îmi plac gadget-urile, dar mașinile au alt scop. Utilizarea si ergonomica comenzilor nu ar mai trebui re-inventata. Comenzile vocale sunt dificil de implementat (muzica, alte povesti in masina etc.). In afara de climă cam tot ce ne trebuie este pe volan sau in jurul volanului. Cutiile manuale ar trebui eliminate pentru 95% din masini… majoritatea oamenilor doresc satisfacerea nevoilor la un cost cât mai mic, deci nu caută uaaauu-ul. Prin forțarea introducerii tehnologiilor neesențiale se crește prețul si complexitatea mașinilor si cam din acest motiv Logan, Sandero, Kia, Hyundai, Toyota etc. au reușit sa vândă si încă reușesc. Cine vrea Gadget-uri, nici o problema, doar sa fie dispuși sa plătească de la 50.000 in sus.
    10 1
  • Același buton de aragaz pe post comutator de lumini de la Golf 3 încoace. Zici că e selectorul de canale de la televizorul Stassfurt 1965.
    8 7
  • Oare nu au facut si ei niste teste cu clienti inainte sa bage controalele "haptice" in productie?
    Sau s-au grabit sa nu le-o ia altii inainte si au mers pe mana vreunor hipsteri de la Design?
    7 1
  • @ds

    Si butoanele alea sunt ca Lada, perfecta din 1960, nu mai ai ce schimba la ea :))

    Ce ai vrea sa schimbe la ele?
    1 5
  • Octavian
    Comezi vocale, pentru cine vrea, se pot pune si in combinatie cu butoane fizice.
    Dar nu vrem comenzi tactile !!!
    Din puntul meu de vedere e mult mai simplu sa intind mana si sa invart o rotita ca sa dau radioul mai tare sau mai incet decat sa am o comanda tactila. Si de asemenea e mai la indema sa intind mana decat sa spun "Radioule, da-te mai tare ca dracii te gaseste :)"
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru