Volkswagen va mări prețurile modelelor sale cu motoare termice cu până la 2500 de euro în Germania

de Tiberiu Safta
Marti, 10.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat că va mări prețurile modelelor sale cu motoare termice pe piața din Germania începând de săptămâna aceasta. Prețurile acestor modele vor fi acum mai mari cu până la 2500 de euro.

Potrivit unor noi informații apărute în presă, Volkswagen se pregătește să scumpească aproape toate modelele sale cu motoare termice pe piața din Germania. Anunțul vine la câteva zile după ce directorul financiar al mărcii germane a dezvăluit că Volkswagen este într-o situație financiară dificilă și că mai are maxim 2 ani pentru a se salva.

Astfel, pe piața germană, aproape toate modelele cu motoare pe benzină și diesel ale mărcii de la Wolfsburg vor avea prețuri de achiziție mărite cu până la 2490 de euro. De asemenea, nu doar prețurile de bază vor fi mai mari. Volkswagen va cere acum și mai mulți bani pentru dotări opționale.

Unul din modelele afectate este și Golf, care va avea un preț de bază mai mare cu 1150 de euro pe piața germană, de la 27.180 de euro la 28.330 de euro. Modelul cu cea mai mare creștere a prețului de bază va fi Touareg, care va fi mai scump cu 2490 de euro față de prețurile actuale (71.275 de euro vs 73.765 de euro).

De cealaltă parte, Volkswagen Taigo are parte de cea mai mică scumpire, de numai 490 de euro.

Singurul model al cărui preț nu va fi modificat este Polo, care este și cel mai accesibil model al mărcii. În Germania, Volkswagen Polo pornește de la 19.835 de euro.

Noile prețuri mai mari pentru modelele termice Volkswagen vor intra în vigoare din 12 septembrie.

via Carscoops

Comentarii (34)

  • Daca inteleg bine, VW justifica aceste cresteri de pret prin faptul ca trebuie sa acopere pierderile din ultimii ani. Ca si cum clientul ar de vina pentru deciziile proaste luate de managerii platiti cu milioane de euro.

    Bravo VW, sigur se vor vinde mai bine masinile de acum.
    32 1
  • La euro 7 au nevoie de soft-uri noi pentru fentarea emisiilor de co2.
    14 15
  • foarte bine, prea erau ieftine
    22 1
  • Banditos
    Nu e o crestere atat de drastica pentru fanii termice care isi vor aduce aportul la continuarea tehnologiei verificate de' a lungul timpului si atat de iubite.
    9 18
  • Merită, ca să poți plăti 70-80 euro în doar 5 minute. Nu ca electrocutații ăia care plătesc 10 euro în timp ce dorm.
    8 22
  • Lăsând ironia la o parte, dacă tot scade cererea la electrice și crește la termice, în Germania cel puțin (și trompetele se excită din cale afară), economia de piață dictează că trebuie să crească preturile la termice. Știți voi, prețul la care se întâlnește cererea cu oferta. Să ne explice Dănuț, că el e expertul nostru în economie de piață.
    10 20
  • bravos
    fenomenul se produce in mod regulat,periodic fara a fi comentat de AM.
    7 3
  • Parca erau pe marginea prapastiei si anuntau concedieri.Chiar vor sa faca un pas inainte?
    14 2
  • Asta este solutia cand nu ai vanzari? Sa cresti preturile?! Dar calitatea nu?
    In loc sa reduca preturile pentru a stimula vanzarile, fac invers.
    Isi semneaza singuri falimentul.
    19 2
  • Una este situația generală la care mă refeream cu industria europeana, alta este problema VW, ei n-au declarat ca înregistrează pierderi, ci ca le-a scăzut profitul, la fel și la Stelantis, discuțiile ca vor renunța la anumite mărci au pornit în urma scăderii profitului cu 50 % , absolut ca o coincidență fantastica, mare parte dintre constructori pierd bani pe fiecare electrică vândută, după ce-au cheltuit mulți bani, făcuți cu termicele, acum vor sa mai recupereze tot pe spatele lor, pentru ca de ce nu .

    Această stire este inedită pentru ca se anunță exact cu cât crește prețul, dar de obicei nu se anunță, prețul crește, asa fac capitaliștii lacomi și rai, spre deosebire de aceeasi capitaliști care tot scad prețurile la electrice, nu ? Costul bateriilor scade, apropo .
    17 4
  • @dan_grc
    Una peste alta, prețul termicelor creste, cel al electricelor scade.
    9 14
  • Prin Românica Vw oferă de 1 an un discount de 3500 Euro... standard.

    Testează piața pentru reacții, prețurile gamei ICE bate concurența la fund pentru că sunt duble față de cele ale concurenței. :)))))))

    Neamțul e băiat giugiuc, dacă trebuie să plătească mai mult, va munci mai mult. :))))))))
    13 4
  • @prostovan electric
    Prețurile mașinilor scad. Cele ale electricelor scad accelerat. Au fost multe modele noi și facelifturi folosite pentru umflarea prețurilor, dar ceva nu mai merge.
    Vânzările cresc, dar vw are bilanțuri diferite. :))))))))))
    12 5
  • @dan_grc
    Cazul VAG e ceva special, merita sa si-o ia maxim.
    Prost e cine da, nu cel care cere.
    Daca o panarama de golf a ajuns la pret de Volvo EX30, atunci retarzii sunt cei care cumpara termice si se vaita ca sunt scumpe.
    Pret de pornire la Volvo EX30 e 29980 euro cu TVA inclus.
    8 13
  • Pentru că se sufocă. Țeava cu gaz ieftin, aș zice chiar aproape gratis, s-a închis, contractorii cu mâna ieftină de lucru din estul europei au crescut salariile, energia s-a scumpit, materia prima la fel. Și bomboană de pe colivă, a dispărut piața din Rusia. A, și ar mai fi și sula din coaste numită China. Ingredientele perfecte pentru furtuna economică.
    11 11
  • Lucian
    Golf pornind de la 28.330 de euro... Am trait sa o vad si pe asta.

    VW, masinile care prefera cel mai mult marginea drumului asteptand sa fie tractate...
    10 12
  • Ha ha, bună comparația cu Volvo EX30.
    2 13
  • Un troll lansează anonim niște cifre mincinoase, altul (oare?) asumat îl aprobă.
    Pe ce planetă e Golf la preț de EX30?
    În România, în viața reală, Golf pleacă de la 24.360 euro iar fierul de călcat cu propulsie EX30 pleacă de la 38.800! Euro, prețuri de listă! Teorii neverificate și propagandă care să coafeze viabilitatea limitată și nișată a electricelor cu baterie.
    14 7
  • De ce minti.
    Am oferta pe mail:
    "Volvo EX30, acum de la 29.980 € TVA inclus.
    Cel mai mic SUV Volvo, cea mai accesibilă ofertă. Mic la exterior si mare la interior, Volvo EX30 a fost gândit să ofere toate beneficiile unui SUV Volvo complet electric, la prețul unei mașini cu motor cu ardere internă. Mai mult, până pe 30 septembrie, doar în România prețul acestui model este unul cu totul special care pornește de la 29.980 € TVA inclus*.


    Proiectat să aibă o amprentă CO2 redusă, Volvo EX30 își poate încărca bateria de la 10 la 80% în doar 26 de minute** fiind disponibil cu service gratuit și garanție pentru 3 ani***, respectiv garanție 8 ani pentru bateria de înaltă tensiune***."
    9 15
  • @dan_grc
    Cum stai cu franele?
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-09-10/bmw-cuts-guidance-after-faulty-components-prompt-recall/
    4 11
  • @kap de gumă
    Pe planeta Pământ, aia pe care trăiesc "trolii". Pe planeta ta ce preturi sunt?
    4 12
  • Când spuneam ca va fi nasol… focile se credeau “invincibile”, din păcate este deja.
    Să ne amintim Tesla cei care au afirmat ca vor produce 20 mil de mașini pe an in 2030 au fost printre primii care au concediat masiv dacă nu greșesc vreo 14.000, pe lângă alte concedieri mai izolate. Ceva mai proaspăt… “Gigantul suedez Northvolt, anunță că va concedia angajați și va închide o fabrică din Suedia, din cauza cererii scăzute de mașini electrice”. Nu prea am ce face și trebuie să mă repet, dar după cum spuneam cretinii și dobitocii care au băgat UE în mizeria asta pot să mulțumească focilor pentru susținere. Dar focă nu-i focă da nu duce la bun sfârșit obsesia.
    15 7
  • Pentru tine avem VAG cu motor diesel.
    E la oferta, tocmai ce s-a scumpit.
    Masinile electrice nu "e" pentru toti.
    Pentru estul Europei nici masinile noi nu sunt bune, ei alegand in continuare Sh DIZAL puturos din vest.
    Atat pot focile: 2/3 sh-uri.
    4 18
  • https://www.volvocars.com/ro/build/ex30-electric?token=9162376950189749037

    https://configurator.volkswagen.ro/cc-ro/ro_RO_VW22/V/reference-models/077

    Puțin îmi pasă mie de oferta ta din care a scăzut rabla și ce discount-uri, așa cineva poate găsi metodic un dealer la care să ia un Golf pe stoc spre 20.000. Și poate și sub, dacă scade o rablă.

    Dovada că ești troll, pe lângă copy paste din PR-ul Volvo, e să compari prețul teoretic după mărire din Germania al Golf-ului cu prețul ademenitor dat cu rabla și discount, poate și fără TVA (presupun, că nu ne-ai dat ce e la steluță).

    Și e 23.480 de fapt Golf, față de EX30 38.800. Doar cu 65% mai scump, ”la fel” după evaluarea trollului. Cam așa exagerați și cu celelalte: autonomie, risc de autoaprindere, stații funcționale disponibile, timp și cost de încărcare....
    12 4
  • Nu e bine sa dezinformezi.
    In Suedia Northvolt trebuie sa respecte anumite reguli si norme care nu sunt aplicabile prin alte parti ale lumii.
    Deci in Suedia vor inchide, dar in Polonia si California nu.
    Pentru ca Polonia e Polonia si California e California.
    Deci nu e problema cu cererea scazuta, ci cu anumite norme din anumite tari.
    Cota de piata la dieseluri e sub cota de piata la electrice si se va accentua diferenta in urmatorii ani.
    Northvolt nu poate face concurenta marilor companii chinezesti care au super preturi la baterii. Si cum majoritatea marilor producatori de electrice se dezvolta in China: BMW, VAG, Volvo, Polestar, si multe alte marci chinezesti: SAIC, BYD, Geely, etc...nu are rost sa produca in Suedia si sa exporte in China bateriile!
    Asa ca electricele sunt pe Val, Geely se lanseaza pe piata, vine BYD si multi altii.
    Cu toate taxele speciale marite tot vor fi mai competitivi chinezii cu electrice decat VAG cu termice.
    https://www.automarket.ro/stiri/marca-chineza-geely-lansare-oficiala-in-romania-in-20-septembrie-119521.html
    2 14
  • Electricele sunt pe val în China și cele 179 de branduri chinezești nou înființate pe bandă rulanta, toate mărcile străine ce vând in China, inclusiv cele care fabrica acolo, sunt pe scădere, chiar și Tesla, fix ce vorbeam de dependența de China la aproape orice, acum și la piața auto, producție baterii, resurse, cel mai mare producător de baterii este chinezesc, logic ca Northvolt concediază .

    VW de asta țipă, dar este și vina lor, știați când a intrat cu adevărat pe piața chinezească ? În anii '80, la sfârșitul anilor 90 VW avea aproape 50% din piață, care era departe de ceea ce este astăzi, dar oricum era enorm, apoi au venit și ceilalți, dar toți au câștigat la greu, doar ca le-a dat chinezilor pe tava know how-ul, cu populația enormă plătită cu orez, acum câteva decenii, au pus bazele a ceea ce sunt astăzi, apoi cireașa de pe tort, politicienii europeni, singura industrie care rămăsese competitivă și care nu se mutase cu totul în China era industria auto, dar 2035 vine și trebuie sa aplaudam.

    Pe plan local, prima țară europeana cu care România are cele mai multe afaceri, schimburi comerciale și investiții directe este Germania, sunt zeci de furnizori la noi care produc pentru toate mărcile germane, până la Bentley și Rolls, sunt sute de mii de angajați, în online e ușor sa latri la VW și Bmw, dar unii sunt ori singulari, adică unici de inteligenți, ori rău intenționați și dezinformează, concret un român obiectiv ar trebui sa nu se bucure, un pierde vară ce nu știe pe ce lume trăiește îi pupă pe chinezi și hahaie în prostia lui .
    16 2
  • decizia corecta
    asta da decizie salvatoare
    4 2
  • @kap de gumă
    Prețul din configurator e relevant doar la Tesla și poate la Dacia.

    In lumea reală, planeta Pământ, când te duci la dealer e alt preț, mai mic.
    Încearcă și tu, nu doar în Vitan și pe OLX.

    Și da, inclusiv Golf e ceva mai ieftin la dealer, dar diferența e mai mica pentru că deh, e premium. Snobismul cu cheltuiala se întreține.
    2 16
  • Cel mai ieftin Golf diesel e 35000, în Germania. Preț de pe site-ul lor. Atât.
    1 10
  • Corecție: 31000. Nu sunt afișate în ordinea crescătoare a prețurilor.
    2 11
  • Deci ai și argumente, electroll degeaba, sau atacuri la persoană anonime sunt tot ce poți, pe lângă trombonirea cu cifre false la care nu dai și steluța?
    Cât e diferența între prețul real pe care ÎL POATE plăti cineva pe un Golf (20-21.000) și pe un fier de călcat electric EX30(30-32.000)?
    Observăm și după rabla și discount că sunt minim 50% în plus? Sau pe planeta electrocutaților calculele se fac după alte reguli?
    11 2
  • Ești pe lângă și frustrat maxim pentru ceva care nu-i treaba ta, mă “dau” cu ce vreau eu… și tu știi asta ;)
    5 0
  • O fabrică “una bucată”… unde-i dezinformarea?
    4 0
  • Nu e bine sa minti.
    Pretul EX30 e la oferta INCLUSIV TVA si INCLUSIV 3 ani garantie si INCLUSIV 3 ani service gratuit.
    Deci nu putem compara o troaca cu motor Ice ca Golf cu o masina electrica ca Volvo.
    Volvo a investit in siguranta si VAG cu aliatii BMW si Mercedes in softuri ilegale ca sa pacaleasca.
    Discutam de marci diferite ca orientate: unele pacalesc clientii prosti si altele le vor binele si siguranta.
    Retarzii vor muri pe capete.
    0 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru