Esential
1 | litru la 100 km va fi valoarea consumului in jurul careia se va invarti viitorul model VW. |
1 | litru la 100 km va fi valoarea consumului in jurul careia se va invarti viitorul model VW. |
Volkswagen pregateste o imensa bomba in urmatorii doi ani. Este vorba despre modelul de serie care va consuma 1 litru la 100 km.
Producatorul german a prezentat inca din 2002 un concept care sa consume 1 litru de combustibil la 100 km, iar inca de atunci s-a planuit ca modelul de serie sa apara in 2012.
Conform ultimelor zvonuri, care vin din directia constructorului german, inginerii VW se afla in avans cu acest proiect, fiind ajutati si de ieftinirea pretului la fibra de carbon in ultimii ani.
Structura monococa din fibra de carbon a vehiculului Volkswagen si designul inedit sunt principalele argumente pentru obtinerea unui model auto care sa aiba un consum atat de mic.
Pentru a obtine aceleasi performante cu cele ale modelului initial, Volkswagen va fi nevoit sa pastreze designul si forma aerodinamica, ceea ce inseamna ca o viitoare versiune de productie va avea o latime foarte mica, de 1.25 metri si un coeficient al fortei de frecare de doar 0.159. Motorizarea va fi una foarte economica, cel mai probabil un motor diesel mic cu doi cilindri litri, injectie directa care va fi construit din aluminiu pentru o masa redusa.
Chiar daca puterea motorului va fi foarte mica, multumita coeficientului aerodinamic se va putea ajunge la o viteza maxima de 120 km/h. Dotarea modelului de serie cu sisteme de siguranta va duce la ridicarea greutatii acestuia. Avand in vedere aceste noutati, fata de versiunea concept, viitorul model nu va putea respecta granita consumului de 1 litru la 100 km, dar va fi, fara indoia, cel mai economic model auto din lume.
Despre pret nu se poate preciza nimic concret, dar se estimeaza ca valoarea viitorului model nu va putea depasi pragul de 30.000 de euro.
Via | Car
Dar ce sa faci cind petrolistii detin patentele relevante pentru acumulatori Ni-Mh de dimensiuni mari? Si ca sa nu para rea vointa, au spus ca dau drumul la productie, insa doar pentru volume minime, pe care nici un producator auto din lume nu s-a incumetat sa le comande...
http://youtube.com/watch?v=9vD33UMAtBY
Voi chiar vorbiti prostii, si sper ca va dati seama. O masina electrica va polua ma mult, datorita faptului ca bateriile uzate sunt extrem de greu de reciclat. Solutia e exact hidrogenul, dar obtinut pe cale nepoluanta.
Masina electrica a aparut inaintea masinii cu ardere interna si nu a prins nici pana azi, iti trebuie 2 chestii esentiale sa fie rentabila:
1. Baterii eficiente si cat mai usoare (nu exista)
2. Curent pt bateriile astea, care indiferent de performanta, trebuie produs undeva cu pierderea aferenta si poluare.
E inca mai ieftin sa scoti curent electric arzand carbuni decat nuclear,deci alea sunt povesti cu patentele ascunse. E fizica de liceu ca sa vezi ca nu exista deocamdata metode de productie mai rentabile ca petrolul.
Viitorul cred e impartit in tot felul de tehnologii concurente, cea mai promitatoare e totusi producerea de hidrogen cu bacterii la uzine mari si stocarea lui la temperaturi "industriale" cu ajutorul nanotehnologiei. Cine reuseste stocarea are Nobel si viitorul asigurat pt sute de ani.
Nu cred ca exista solutie pe termen scurt la costul transportului(energiei) si 50 de ani de acum incolo va exista o stagnare.
Lasind la o parte faptul ca tu ai vorbit in necunostinta de cauza (si sper ca ti-ai dat seama), recilarea bateriilor Li-ion si Ni-Mh este destul de bine pusa la punct, si toti producatorii (cred) de masini electrice includ in pret si costurile reciclarii bateriilor.
Dar de supercapacitoare tu ai auzit, sau nu prea te intelegi tu cu electronica sau chiar cu fizica in general? Daca nu, iti spun eu ca la momentul actual exista o companie care va produce (cel putin asa sustine) supercapacitoare pentru auto, avind o capacitate de ~5 ori mai mare in Wh/kg, decit bateriile Li-Ion, care o densitate de stocare in jur de 120-130 Wh/Kg. Bateriile cu Pb au ridicola cifra de 30-40 Wh/Kg, asa pentru comparatie.
Dar spre deosebire de baterii, supercapacitoarele nu se deterioreaza, adica dureaza mai mult decit masina in sine, nu au restrictii la curentul de incarcare/descarcare (decit legate de grosimea cablurilor...), nu au electroliti, nu imbatrinesc, au randament la incarcare aproape unitar, etc.
Costul obtinerii H pe calea nepoluanta este mai mare chiar decit al carburantilor clasici.
Mai citeste, daca intelegi... Recomandarea mea.
2) Ceea ce priveste propulsia, mie pana acum din toate variantele ce am vazut, cel mai mult mi-a placut prototipul electric de la Mercedes (nu stiu exact modelul) care merge pe ideea ca din combinatia de hidrogen+oxige => curent + apa, iar curentul actioneaza motorul. Astfel nu e nevoie de baterie, iar cei doi "carburanti" sun usor obtinut / alimentat / transportat.
Si este tot o solutie care te leaga de "sfinta pompa". Eu vreau sa-mi alimentez masina la propriile panouri solare, nu la pompa unor baieti mai "destepti" ca mine.
In cazul capacitoarelor, cita energie bagi, atita scoti practic (si bateriile Li-ion se apropie oarecum de acest randament), pierderile sint infime, iar capacitatea de curent furnizata nu depinde de valoarea curentului instantaneu absorbit, la fel ca in cazul pilelor de combustie.
Oricum, din fericire, nu se va mai pute tine frina foarte mult, in calea automobilelor electrice.
=====
da, bateriile cu Pb si ac id sulfuric sunt poluante pentru ca contin... plumb (care e toxic) si acid sulfuric (no comment).
O baterie Li-Ion are durata de viata sensibil mai mare decat una cu plumb acid si se recicleaza mai usor.
"Masina electrica a aparut inaintea masinii cu ardere interna si nu a prins nici pana azi" - masina electrica a pana cand petrolul nu a devenit ieftin ca braga. S-au dus zilele alea.
"Curent pt bateriile astea, care indiferent de performanta, trebuie produs undeva cu pierderea aferenta si poluare." - azi, omul foloseste in principal energie solara stocata sub forma de hidrocarburi. Daca vrei energie regenerabila nu te mi poti baza pe energie solara stocata timp de milioane de ani, trebuie sa te bazezi pe energia captata de la soare direct. Cel mai eficient mod descoperit pana azi e ciclul: baterii solare pe semiconductori (randament aprox 12%)-> stocare in baterii Li-Ion (randament vreo 80%) -> motor electric (randament aprox 75%).
Compara asta cu ciclul: fotosinteza (randament sub 1%) -> stocare sub forma de hidrocarburi (nu stiu randamentul dar oricum sub 100%) -> prelucrare (hai sa zicem 95%) -> ardere in motoare cu combustie interna (randament 20% daca nu stai la semafor prea des, altfel e mai mic).
Oamenii sa agata de masini pe benzina/motorina din cu totul alte motive decat eficienta. Un tip de la BMW cand a fost intebat de ce compania dezvolta motoare cu ardere interna pe hidrogen care sunt varza la capitolul eficienta a replicat ca BMW nu face masini pentru ingineri care se gandesc la eficienta ci pentru businessmeni si manageri care nu se uita cati bani dau pe un plin. No further comments :)
La tine sunt multe: poti spune ca "a avansat cu proiectul" ca de avansat proiectul VW a facut-o de mult; apoi care e "imensa bomba"? ca bomba nu mi s-a parut nici macar o masina propulsata de panouri solare; ce-i ala "diesel mic cu doi cilindri litri"? - a dat cu zecimale la traducere?; "Despre pret nu se poate preciza nimic concret" - daca nu scriai si "concret" erai OK - asa nu ai decat o constructie pleonastica / redundanta ...
Oricum, trebuie sa fii priceput in primul rand pe tehnica - pentru gramatica puteti angaja un corector.