Grupul Volkswagen a oferit în această săptămână o serie de detalii cu privire la dezvoltarea unei platforme online pentru vânzarea de mașini și servicii, ca parte a planurilor de a schimba radical rețeaua de dealeri din Europa.
Scopul principal al proiectului este ca persoanele interesate să poată cumpăra o mașină direct prin intermediul platformei online, cu tot ceea ce implică acest proces, inclusiv semnarea contractului și plata eventualelor rate.
"Volkswagen va dezvolta o platformă pe internet care va gestiona întregul proces de achiziție până la contractul final, inclusiv finanțarea, plățile și chiar serviciile de trade-in. Platforma online va avea o contribuție esențială la dezvoltarea unui nou model de vânzări", menționează constructorul german într-un comunicat de presă.
Platforma online va fi disponibilă începând din aprilie 2020, la timp pentru lansarea Volkswagen ID, primul model electric de sine stătător al producătorului german.
De altfel, toate modelele electrice din gama ID vor avea conexiune permanentă la internet și vor beneficia de update-uri software over-the-air.Chiar dacă noua platformă va permite inclusiv vânzarea directă de mașini onine, Volkswagen își propune să vândă în special software și diverse servicii online pentru clienți, prin care să crească astfel veniturile și să fidelizeze clienții.
Prin lansarea noii platforme online, clienții nu va mai trebui să viziteze dealerii. Volkswagen a anunțat primele intenții despre vânzările online de mașini încă din toamnă trecută, atunci când a menționat că va reduce rețeaua de 5.400 de dealeri existentă în prezent.
Via Volkswagen
Comentarii (1)