Comparabil în dimensiuni cu Volkswagen T-Cross, Nivus este un crossover subcompact cu design de coupe. Este puțin mai lung și mai lat decât fratele său de pe piața europeană, dar împărtășește proporții similare cu acesta. Are la bază platforma MQB A0, folosită deja de toate modelele subcompacte ale Grupului VAG.
Lansarea pentru piața europeană a fost confirmată în timpul conferinței media anuale și este programată pentru finalui lui 2021. Va fi urmată de lansarea unui facelift dedicat lui T-Roc.
Volkswagen Nivus a fost dezvoltat pentru piața din America de Sud, dar germanii au menționat încă de la debutul său din 2020 că își doresc să îl aducă și în Europa.
În momentul lansării sale în Brazilia, acesta oferea un sistem multimedia dezvoltat de brazilieni, denumit Volks Play. Dotat cu un ecran de 10 de inch, sistemul are caracteristici similare cu cele de pe modelele europene recente și include Apple Carplay, Android Auto și Wi-Fi. Acesta se presupune a fi rezistent la apă și foarte durabil.
Nivus a fost dezvoltat în așa fel încât să facă față condițiilor dure legate de drumuri și climat, specifice Americii de Sud.Via: autocar.co.uk
În al doilea rând, dintre toate mărcile de volum de pe Glob, consider VW etalonul de calitate! Păcat doar că mi-am ales un motor execrabil de leneş şi setos de ulei (1.6), atunci când am ţintit un Passat. Apropo, o particularitate foarte drăguţă remarcată la acel model (încep să-l regret!), pe lângă confortul-standard şi spaţiul berechet: pe plafon, în stânga şoferului, era montat un toc special pentru ochelari de soare. O notă de distincţie. La Insignia mea…mânerul (fără aluzii sexuale). De parcă ar fi nevoie de el atunci când pilotezi.
În fine, nu mă încântă defel filosofia “downsizing”, dar, decât electroase (baroase la oase), prefer “motorul de drujbă” (este cu ardere internă? – vă pup! şi-un praz e-verde).
PS. Hm! Un drăcuşor tendenţios îmi şopteşte în urechile minţii că ar merge strună crossover-ul cu pricina pentru/în excursii…Prima opţiune rămâne cea declarată (Touareg 5.0 V10 TDI), dar, fir-ar să fie!, m-a înţepat şi pe mine (fără să-mi dau seama) acest gândac parşiv pe nume “reducerea costurilor” (otrava deja mi-a pătruns în inimă). Sper doar să nu fie nevoie să-mi retez din picioare :)