Volkswagen încearcă să găsească soluții cât mai eficiente pentru reducerea emisiilor și a consumului de carburant inclusiv în cazul motoarelor termice, iar una dintre acestea este utilizarea unui sistem micro-hibrid.
Constructorul german a confirmat că o astfel de tehnologie va fi disponibilă întâi pe un model de mărimea unui Golf, însă oficialii companiei au evitat să facă o nominalizare concretă.
"Când dezvoltăm aceste tehnologii nu este important ce model îl primește prima oară. Trebuie să avem tehnologia pregătită și apoi decidem ce mașină îl primește prima oară. Suntem în mijlocul dezvoltării acestei tehnologii, dar va veni cu siguranță", spune Frank Welsch, șeful departamentului de dezvoltare din cadrul Volkswagen.
Presa internațională speculează deja că sistemul va debuta pe viitorul Volkswagen T-Roc (foto), un SUV mai mic decât Tiguan care va primi motorizările lui Polo și Golf.
Cert este că, după lansare, sistemul va fi adoptat pe o gamă diversificată de modele din cadrul platformei MQB, pe care sunt dezvoltate inclusiv Polo, Tiguan, Skoda Octavia sau Seat Leon.
"După ce îl avem pe un model MQB este ușor. Putem să-l punem și pe alte modele pentru că avem o platformă modulară", a adăugat Welsch.Un sistem micro-hibrid bazat pe un pachet electric de 48 V va fi implementat și pe noua generație Audi A8, care se va lansată în 11 iulie. Astfel, noul A8 va utiliza un alternator suplimentar celui clasic cu pinioane și o baterie de capacitate redusă (0.49 kWh) pentru a le oferi viitorilor clienți posibilitatea de a rula cu motorul oprit în regim de croazieră și un sistem Start-Stop mult mai evoluat decât cele existente astăzi pe piață.
Via Automotive News
daca o fac, atunci VW se va mentine ca procent de vanzari, daca nu... este un sistem gen Suzuki SHVS (un sistem mediocru) vor pierde sigur locul 1 in fata Renault-Nissan