Grupul Volkswagen va înființa o marcă nouă, exclusivă pentru piața din Statele Unite. Noua companie se va numi Scout și preia numele unui model vechi produs de către compania International Harvester, între anii 1968 și 1980. Modelul de teren a fost un concurent pentru Jeep în acei ani, iar compania a fost cunoscută pentru producția de tractoare, utilaje și camioane.
International Harvester a fost desființat în 1985, însă divizia de camioane a continuat sub numele Navistar International. Această marcă a fost cumpărată de Volkswagen în 2020.
Primele două modele Scout vor fi un SUV de dimensiuni mari și o camionetă. Ambele modele vor fi electrice, iar Volkswagen a oferit și primele schițe cu cele două viitoare modele. Noua marcă Scout va fi înființată, oficial, mai târziu în acest an.
Herbert Diess, șeful Grupului Volkswagen a declarat: „După revenirea de succes a Volkswagen în Statele Unite, vom profita de oportunitatea de a ne întări poziția noastră în una dintre cele mai mari piețe pentru vehiculele electrice. Electrificarea ne oferă o ocazie istorică de a intra în segmentul camionetelor și R-SUV-urilor ca grup, ceea ce subliniază ambiția noastră de a deveni un concurent relevant pe piața din Statele Unite.”.
Cele două modele electrice vor fi bazate pe o platformă nouă și vor fi construite în Statele Unite. Volkswagen nu a precizat dacă cele două modele vor fi construite la uzine existente sau la fabrici noi. Dacă totul se va derula conform planului, primele prototipuri vor apărea în 2024. Cele două modele electrice vor fi produse în serie începând din 2026.
via Volkswagen
sper ca vor avea autonomii de peste 1k km daca tot sunt imense..
Si sa treci de la dieselul mincinos la full electrice, e ceva interesant.
Ce ma mira pe mine e ca desi la americani pretul la combustibil e mai mic ca la europeni, ei totusi se indreapta catre electrificare.
Cred ca stai intr-un sat (de altfel foarte buna alegere, sănătoasă) altfel nu înțeleg cum poți generaliza așa fără nici o noimă, dar si acolo este google, deci n-ai scuze. Piața auto din SUA “absoarbe” aprox 15.000.000 masini/an. Acuma își iau electrice bogății si plictisiții ca si jucărie… ce viitor sau perspectiva?
Bogății trăiesc astăzi la maxim, ultima lor preocupare este cât consumă si cu ce consecință. Fiecare bogat are o duzina de angajați sa-i facă viața cât mai ușoară si plăcută si asta înseamnă poluare muuuultă!!!
Faptul ca-si iau electrice este un plus de poluare pentru ca le adaugă la garajul pe care-l aveau… crezi ca-si vând Porsche-ul, mai iau ceva împrumut si își iau Lucid de 200.000 de dolari?
Pentru nevoile mele cea mai puțin potrivită masina la orice. In afara ca ma ducea cu chiu cu vai unde aveam treaba in rest nimic… si tot nimic este si acum. In general de la Toyota in afara de Camry si Land Cruiser nu mai impresionează mai nimic (dar fiecare cu părerea lui). Abia am așteptat sa vina ce am comandat si sa scap de ea, mult si sub Octavia. Practic si de Dacia 1310 am reușit sa ma atașez cu ceva dar de Prius din contra. Cunosc doar 2 persoane care au Prius de ceva ani si una chiar a încercat sa-l vândă fără succes. Acuma costă vreo 22.000 de euro nou, dar la fel nu oferă mai nimic.
Nu văd o legătura între cei care au sau au avut anemicul Prius cu bugetul de mai sus si noile “rachetele” electrice la preț triplu.
Dar poate ne lămurești tu din propria experiența…
Fără falsă modestie chiar as putea sa achiziționez o Tesla 3 sa zicem (ca a 2-a masina pentru soție, am deja un XC60 T6 de la job) si am si posibilitatea sa o încarc, si chiar am fost sa o vedem (soția are un BMW de 4 ani cu nici 55.000 km), si mi-a zis ca-s cu capul sa aruncam 60.000 de euro pe o Tesla chiar dacă nici eu și nici ea nu avem nici o problema cu Tesla, excepție prețul. Cum sa cheltui atâta bănet pe a 2-a masina dacă nu stai binișor cu bani (cum spui tu bogat)? BMW-ul a fost cam 20.000 de euro in urma cu un an jumate si la cât este folosită nici partea de curent mai ieftin VS benzina nu aduce nimic relevant in ecuație.