Din postura celui mai mare grup auto din Europa, Volkswagen are potenţialul de a investi masiv în cercetare. Şi o face cu succes, rezultatele culese fiind introduse pe modelele de serie.
Pe fişa de lucru a cercetătorilor germani se află acum un motor pe benzină extrem de eficient. Volkswagen vrea să revoluţioneze segmentul propulsoarelor de acest tip cu o serie de tehnologii noi, confirmate chiar de Ulrich Hackenberg, şeful departamentului tehnologic Audi.
În cadrul conferinţei anuale a brandului din Ingolstadt, Hackenberg a declarat că motoare cu asistare electro-mecanică pentru supraalimentare şi raport de compresie variabilă sunt în curs de dezvoltare. Oficialul Audi nu a oferit informaţii despre agregatul pe care vom vedea aceste tehnologii, însă a ţinut să precizeze că inginerii îşi doresc să facă din rularea la viteză de croazieră, una dintre cele mai importante surse de economisire a carburantului.
O funcţie de decuplare a transmisiei de la motor în timpul croazierei este deja disponibilă pe mai multe modele Volkswagen. Pe viitor, soluţia de economisire a carburantului în timpul rulării la viteză de croazieră va fi eficientizată în patru paşi.Primul este deja întâlnit pe mai multe cutii cu dublu-ambreiaj, iar al doilea va funcţiona şi la viteze mici, de minim 6 km/h. Viitoarele versiuni vor decupla transmisia şi va opri motorul atunci când rulaţi cu viteză de croazieră, când coborâţi un drum în pantă sau atunci când vă apropiaţi de un semafor ce urmează a se schimba în roşu.
Această tehnologie, alături de turbocompresoarele electrice, raportul de compresie variabil şi dezactivarea cilindrilor sunt inovaţii care vor schimba radical eficienţa motoarelor pe benzină.
via autocar
Tesla - asta da producator de masini.
Si frana de motor cum va functiona ????
Un sistem cu recuperare a energiei si stocarea acesteia pentru franare, turbocompresoare electrice si deplasare la viteza de croaziera adica pe scurt hibrid, suna deja cam "fumat"....
dezactivarea cilindrilor e o noutate? compresia variabila parca are 5-6 ani si scoasa la iveala de...francezi.
Ce se mai aude de revolutionarul E-Tron? sau XL1?
In alta ordine de idei ce spun cei de la VW arata directia spre care se vor indrepta in viitor. Se pare ca inca nu au suficienta incredere in masinile electrice si prefera sa mizeze pe motoare cu ardere interna care sa fie cat mai economie. Daca le va iesi treaba asta asa de bine treaba asta asa cum spera ei, ramane de vazut.
Daca in cazul masinilor Bluemotion se tine cont de ce spune producatorul se pot face economii vizibile. Am doi prieteni care au asemenea tehnologii, unul pe un Polo si celalalt pe un Golf. Cel cu Polo a scos un consum mai mic cu 1litru/km fata de un simplu Polo TDI. Comparatia s-a facut luand in calcul ce au spus alti posesori de Polo TDI ca au "scos" cu un litru mai mult tot pe acelasi drum si in conditii de trafic aproape la fel. Pentru ca au mers impreuna si astfel incat sa nu incurce traficul. Daca imi amintesc bine au spus au mers constant cu 100 km/h.
dar sa nu se prostitueze in rusia
@@vianu....da, sunt in urma cu stirile. "m-ai citit" de te-ai prapadit. ;)