Potrivit lui Martin Winterkorn, şeful Volkswagen, arhitectura MQB reduce timpul de producţie al unui automobil cu 30 de procente, ceea ce va aduce economii de scară semnificative, alături de posibilitatea creşterii producţiei fără a modifica uzinele. Platforma MQB a debutat deja în gama Volkswagen Group, primul model care o foloseşte fiind Audi A3.
Următorul posesor de platformă MQB va fi Golf 7, model aşteptat să debuteze la Salonul Auto de la Paris din toamna anului curent. Platforma MQB le va permite nemţilor să instaleze atât motoare amplasate transversal, cât şi motoare amplasate longitudinal, iar arhitectura permite versiuni cu tracţiune faţă şi versiuni cu tracţiune integrală.Noua arhitectură a Volkswagen Group le va permite nemţilor să producă modele precum Polo, Golf şi Passat pe aceeaşi linie de producţie. Pentru moment, acest lucru este posibil doar la nivel teoretic, reprezentanţii concernului evitând să anunţe această intenţie. Platforma MQB permite dezvoltarea de modele noi la costuri reduse, deoarece toate elementele tehnice sunt deja în producţie, iar ”banca de organe” a concernului ar avea suficiente resurse pentru orice creaţie a designerilor.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Diferenta intre anumite modele nu consta numai de platforma folosita.Sunt destule detalii care fac diferenta precum: tipul caroseriei, design, marime, calitatea materialelor folosite, setarea suspensiei etc.
ps: stiam ca pe platforma MQB se pot amplasa doar motoare transversal, pt.motoare amplasare longitudinal este platforma MLB.