Volkswagen pregăteşte măsuri radicale pentru gestionarea scandalului emisiilor, iar ultimele informaţii îi privesc direct pe clienţii din Europa.
Constructorul german a elaborat un proiect prin care va cumpăra înapoi toate maşinile comercializate pe Bătrânul Continent la care emisiile de dioxid de carbon sunt cu peste 10% mai mari decât cifrele oficiale.
Informaţiile au fost dezvăluite de publicaţia britanică Financial Times şi se referă la modelele de maşini care vor fi testate din nou pentru emisiile de noxe, însă producătorul nu a făcut nicio menţiune cu privire la măsurile pe care le va adopta în cazul maşinilor la care sunt depăşite şi emisiile de oxid de azot.
Sursa citată afirmă că Volkswagen va oferi clienţilor un preţ similar cu "actuala valoare de piaţă a maşinii", însă nu este cert dacă vor fi luate în calcul şi scăderile puternice generate de apariţia scandalului."Trebuie să ne gândim că este posibil ca oamenii să dea maşina înapoi.
Când vom avea cifrele testelor poate exista o şansă ca oamenii să spună că pot da înapoi maşina pentru că le-au fost comunicate cifre greşite", a explicat un purtător de cuvânt al grupului german.Volkswagen a anunţat că, potrivit unei anchete interne, 430.000 de maşini de generaţie 2016 emit mai mult dioxid de carbon decât datele oficiale.
Cel mai probabil, proprietarii de maşini Volkswagen afectate de scandal vor primi o scrisoare oficială în acest sens în următoarele săptămâni.
De asemenea, VW se pregăteşte să extindă şi în Europa programul de vouchere lansat în Statele Unite. Dacă în America clienţii afectaţi primesc vouchere de 1.000 de dolari, în Marea Britanie acestea vor fi diferenţiate în funcţie de marcă: 400 de lire sterline pentru Up, 1.000 de lire sterline pentru Golf şi Passat şi 1.500 de lire pentru Touareg şi Sharan.
Via Autocar
Din pacate e greu sa dovedesti ca masina in conditii normale va consuma mai mult. Vezi Claudiu David si cu 520d xdrive, a reusit un consum de ~4 l/100Km, cu o masina cu consumul extraurban declarat intre 4.4 si 4.8.
Iar "ma gandesc ca acele emisii marite sunt cauzate de un consum mai mare ca si cel declarat" - poluarea nu este direct proportionala cu consumul. Tine mult si de eficienta arderii conbustibilului si de filtre de particule/catalizatoare.
Si cum VW are scadere a valorii foarte mare, veti lua inapoi pe ele 10 Euro.
Pai avand in vedere ca valoarea marcii VW a scazut considerabil, precum si pretul actiunilor la bursa, nu va oferii pe ele decat o suma derizorie....... Pai in cazul asta vinzi unui concesionar-brand care cumpara masini SH , ca tot aceeasi suma o vei primii.
se incearca evitarea aparitiei unor chemari in instanta. Sunt sigur ca multi vor merge pe solutia mai ieftina (financiar si de timp) oferita de companie. Este si o strategie de imagine, pe de alta parte, aceea de a nu te lasa cu produsul in brate care daca nu il dai acum este posibil sa il vinzi (poate prea) mai ieftin mai tarziu. Ceva de genul: "vezi? astia sunt corecti, imi cumpara masina!".
Totusi, ramane problema intelegerii cu oficialii federali sau din UE. Posibil ca in functie de rezultatele si eforturile companiei de a-si "rascumpara" greseala fata de clientul privat, la final sa se traga linia iar eventualele amenzi sa aiba mai putine cifre.
Nimeni nu vrea falimentul unei afaceri cu zeci de mii de angajati cu o CA uriasa si impozite platite ce ating sume de milioane anual. Dar altfel un exemplu si un semnal pentruu viitorii "rebeli" din industrie trebuie dat.
Problema este aceea ca asemenea solutii, prin lipsa lor de transparenta nu vor gasi solutii echitabile pentru toti cei afectati. Repet doua intrebari la care vanzatorii de gogosi de la VAG ar trebui sa raspunda:
1. Cine stabileste asa-zisul pret al pietei?
2. Ce se intampla cu masinile care fac obiectul unor contracte de leasing aflate in derulare? Masina nu este a utilizatorul, proprietar fiind firma de leasing. Ce se va intampla cu ratele pe care utilizatorul le are de platit? Cum va fi despagubit acesta pentru ceea ce a platit?
3. De ce in USA clientii de VAG sunt despagubiti cu vouchere si in Europa nu, in cea de est niciatat.
Daca vorbim de corectitudine germana atunci cand se iau aceste decizii ar trebui sa se dea raspunsuri la toate problemele pe care adoptarea lor le ridica. Dar, asa cum spuneati, se pare ca aceasta notiune s-a dovedit un concept si nu o realitate.