Esential
571.464 | de unităţi a vândut Volkswagen pe piaţa din China în primele patru luni ale lui 2011. |
571.464 | de unităţi a vândut Volkswagen pe piaţa din China în primele patru luni ale lui 2011. |
Volkswagen reconfirmă interesul său pentru piaţa chineză, aflată în continuă creştere. Constructorul german a încheiat recent un nou acord cu partenerul său local FAW Group, care prevede producţia de modele sub-compacte la uzina Nanhai, din provincia Guangdong, China.
Joint-venture-ul creat între cele două companii va duce la naşterea celei de-a şaptea generaţii Golf în uzina chineză. Nici colegii de la Audi nu vor fi uitaţi, noua generaţie a compactului A3 urmând să fie produsă tot în uzina din Nanhai.
Fabrica chinezo-germană a înghiţit deja investiţii de 500 de milioane de euro, devenind a zecea unitate de lucru cu sigla VW din China. Fabrica va putea produce anual 300.000 de unităţi, ceea ce va justifica investiţia celor două parţi.
Anul trecut, FAW şi Volkswagen au primit din partea statului permisiunea de a da naştere unui vehicul electric, plănuit să se vândă sub brandul electric, creat special şi botezat Kaili.
În primele patru luni ale acestui an, vânzările Volkswagen pe piaţa din China au totalizat 571.464 de unităţi, ceea ce înseamnă o creştere cu 28 de procente comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
via | 4wheels
Nota bene: nu orice lucru fabricat in China este de calitate inferioara sau discutabila. Secretul este doar marirea marjei de profit a producatorului. De exemplu, Apple isi manufactureaza produsele in China, dar calitatea este premium. La fel va proceda si VW.
Totusi, exista o mica mare diferenta. Una e sa se fabrice o masina VW Golf la Wolsburg in Germania, la mama ei, supervizata de ingineri vechi cu experienta......si alta e sa s-o asamblezi in China, supervizata de niste baieti cu ochii oblici care papa trei blide de orez pe zi si castiga 100 dolari. Chestia asta nu o va recunoaste niciun producator, nici sa-i pici cu ceara.
glumesc.. aceste modele probabil se numesc golf 7 acolo si de fapt e facelift-ul golf 2
sunt ei 2 miliarde (1,4 parca la ultima estimare ... dar daca pui inca 2 tari vecine ai jumatate din populatia lumii) dar majoritatea sunt saraci grav de tot. Ceea ce este bine in Caina, la fel ca pe plaiuri mioritice, este ca baietii descurcareti prospera ...iar la populatia aia sunt milioane de baieti descurcareti :)
Este o decizie pur economica - fabrica acolo, cu oameni de acolo (nu nemti cu 2000E/luna), cu materiale de acolo (de unde scazi costurile de transport pana in europa sau africa de sud), vand acolo (de unde scazi toate taxele si costurile de transport). Alegerea este logica, mai ales ca, prin parteneriatul cu firma din china, ei probabil vin cu cativa oameni, cu "know-how-ul", iar chinezii cu 50000de angajati :). Nu ii costa aproape nimic in comparatie cu banii pe care ii pot "sifona" din economia chineza.