Dr. Martin Winterkorn, președintele grupului Volkswagen, a dezvăluit în cadrul Viena Motor Symposium câteva dintre planurile mărcii germane. În primul rând, Winterkorn a confirmat faptul că Volkswagen lucrează la o cutie de viteze automată DSG cu 10 trepte gândită pentru a optimiza consumul de carburant. Al doilea proiect în lucru este dezvoltarea unui motor diesel ce va livra 136 CP pe litru.
Winterkorn nu a dezvăluit și data când aceste două proiecte vor ajunge în producția de serie. În schimb a spusă că motoarele produse de Volkwagen vor continua să fie din ce în ce mai economice. "Din 2000 și până astăzi am redus consumul de carburant al motoarelor TDI și TSI cu mai mult de 30%. Sunt convins că până în 2020 putem crește eficiența acestor motoare cu încă 15%", a spus Winterkorn.
Volkswagen va continua să dezvolte și segmentul automobilelor CNG, propulsate cu gaz natural, deorece tehnologia necesară este acum perfecționată, iar acest tip de carburant este prietenos cu mediul înconjurător. Președintele VW a mai confirmat și faptul că Volkswagen va investi și în zona modelelor cu propulsie hibridă, sugerând că va exista un astfel de model în fiecare clasă de modele propusă de mărcile grupului.Via worldcarfans
136 CP/litru dintr-un motor diesel e foarte mult. Dar VW a demonstrat nu odata ca se poate. Oricum, am senzatia ca odata cu introducerea automobilelor electrice/hibride, industria petroliera e impinsa in corzi tot mai mult iar competitia surda dintre motorul electric si cel cu ardere interna se da acum pe teritoriul economiei de carburant. Cu extindere in viitorul apropiat si in alte zone: intretinere, raza de actiune, tinuta de drum, accesibilitate si nu in ultimul rand, psihologia cumparatorului.
Am vazut ieri pentru prima data o Tesla pe autostrada si arata impecabil. O masina frumoasa, sportiva si ... electrica. SLS AMG Electric sau Porsche 918 Spyder trebuie sa fie de domeniul SF.
Ma simteam putin dezamagit cand vedeam ca toti scot si vw tot scoate ceva nou insa sub concurenta (ex: 1.6TDI 105cp), insa acuma cand vad ce vor scoate imi creste inima :)))).
Hai cu voturile negative de la anti-vw. :)
doart acum 2-3 ani sa introduc transmisiile cu 8 trepte.....
ma gandesc deja ce transmisi vor avea auotmobilele prin 2020.....un viitor foarte aproape.......
Tot asa gandeam si eu. Ca in 2050 vor fi 50000 de trepte. Insa nu va fi asa. Cred ca va exista un prag unde se va face o oprire dupa care se vor optimiza treptele (fiecare constructor dupa cum doreste).
asta pt. ca este inca cerere pt. motoare de 3L si mai mari......care inevitabil(oricat de tehnologice vor fi acele motoare)vor consuma mult conbustibil...
e o prostie cum se lauda anumiti constructori in special cei premium din Germania ca motoarele lor deisel de 3L consuma 6-7 la suta.....da clar asta in ciclu lor de testare k in viata reala un 535d care are un prieten(masina din 2011)nu reuseste sai faca consum sub 12%......
deci pt motoare mari adaugarea de rapoarte suplimentare.......cred ca e singura solutie pt un consum mai redus......
Legat de consum tin sa te contrazic. Motoarele din ziua de azi au ajuns la un apogeu, in special cele diesel, cand sunt foarte performante si consuma foarte putin, insa totul se realizeaza prin intermediul unui combustibil extrem de fin, de aici lipsa de fiabilitate si sa nu uitam ca sunt si fortate. Iar ca sa-ti raspund la consum, cunosc pe cineva cu un Seria 7 de prin 06-08... 3.0d care la mers cu viteza de pana in 140km/h are consum mediu de 8,5%. X6 3.0d tot asa. Pe cand un 2.0tdi are peste 6%.
Marketin VAG bine cunoscut.
Motoarele termice incep sa-si atinga potentialul si ce urmeaza de acum in colo sunt "picaturile" din bancul cu pisica.
Hibrizii si electricele vor deveni inevitabil o prezenta normala....
citez "Toti constructorii scad consumul motoarelor treptat si odata cu concurenta.De ce? De ce nu a rasarit nimeni din gramada niciodata cu un consum fabulos de mic ?!"
pai mai ficior mai ... tu crezi ca limitele fizicii sint asa usor de trecut ? de-ai sti cite socoteli se fac inainte de a fi produsa o masina ...
constructorii ajung pe rind la rezultate ... nu e nimic spectaculos de la o generatie la alta ... deocamdata randamentul motoarelor e cit e ... de cind eram eu in liceu si pina acuma am observat ca a crescut cu ~ 5% ... asta in ultimii 24 de ani !!! timp in care calculatoarele(hard&soft) au evoluat enorm si au ajutat proiectantii sa modeleze masini/echipamente tot mai precise si sofisticate si mai fiabile ...
drumuri bune sa ai !
iar acum in parg de Sfinta Sarbatoare, trimit un gind bun tuturor cititorilor si redactorilor de pe AM !