Volkswagen se pregăteşte să înfrunte cea mai dificilă perioadă din istorie, pe măsură ce compania calculează pierderile generate de scandalul Dieselgate.
În cadrul unei întâlniri cu angajaţii la sediul constructorului de la Wolfsburg, CEO-ul Matthias Mueller le-a transmis acestora că Volkswagen se va confrunta cu pierderi majore şi dureroase din punct de vedere financiare. În plus, scandalul va avea efecte asupra grupului pe parcursul mai multor ani.
Ca urmare a acestor pierderi majore, Volkswagen a stabilit deja un plan în 12 puncte care presupune eficientizarea brandului. Printre altele, managerii solicită o îmbunătăţire de 10% din partea angajaţilor, însă sindicatele consideră că acest obiectiv este "nerealist".
Planul prevede reducerea costurilor cu 2 miliarde de euro, însă managerii nu au ajuns la un acord cu privire la modul în care acestea pot fi realizate. Una dintre opţiuni este reducerea numărului de modele şi utilizarea mai multor componente comune, în timp ce o altă opţiune prevede concedieri de personal.
Volkswagen a amânat două săptămâni anunţul public despre Dieselgate
Pe de altă parte, autorităţile au anunţat extinderea anchetei în scandalul la 17 angajaţi în loc de 6, iar avocaţii Volkswagen au dezvăluit că producătorul german a încercat timp de două săptămâni să ajungă la un acord cu autorităţile americane înainte de a confirma existenţa Dieselgate, cu scopul de a reduce chetuielile generate de scandalul emisiilor.
Astfel, Volkswagen a anunţat public în 18 septembrie că a utilizat un software de manipulare a testelor de emisii în laborator în cazul unor motoare diesel, însă constructorul german a recunoscut acest lucru în faţa autorităţilor americane încă din 3 septembrie.
În cele 15 zile premergătoare anunţului public, Volkswagen a încercat să ajungă la un acord cu autorităţile americane prin care să limiteze drastic pierderile potenţiale ale scandalului Dieselgate.
Informaţia a fost dezvăluită chiar de avocaţii companiei, însă aceştia susţin că producătorul german nu a intenţionat niciodată să ascundă complet existenţa problemei la testele de emisii."Consiliul de conducere al Volkswagen a avut motive să considere că o soluţie de comun acord cu autorităţile este posibilă, care nu ar fi condus la sancţiuni economice semnificative pentru Volkswagen. Amânarea temporară nu a avut scopul de a ascunde încălcarea regulilor americane", se precizează în raportul avocaţilor.
Bagheta magică poartă ȋn vârf nu steluțe galbene, ci bănuți publici; astfel, nimeni n-ar mai suferi de migrene.
Depinde de unde privești importanța...Ce ar zice neamțul dacă ai noștri s-ar trezi într-o bună zi și nu le-ar mai cumpăra deloc ori pe bani foarte, foarte puțini celebrele auto-furnale vw aflate la mâna a 2-a și a 3-a ?
Cati dintre voi care ati cumparat o masina,i-a interesat norma de poluare din punct de vedere al poluarii efective si nu din cauza taxelor?
Pe multi i-au pacalit nemtii cu masinile lor stralucitoare pline de ,,super-tehnologie,, . Americanii sau prins cumva ca sunt aburiti la buzunare si plamani, insa altii nu s-au prins nici acum. Chestie de IQ.
Rechemari pentru diverse DEFECTIUNI sunt in fiecare zi, e o practica comuna la toti constructorii care se respecta, DAR inventarea unui dispozitiv care modifica caracteristicile masinii, FRAUDA in scopuri pecuniare (Vw a beneficiat de subventii !! ) si pt avantaje competitive, ESTE CU TOTUL ALTA PROBLEMA !
De ce trebuie sa sufere angajatul de rand? Ce vina are el ca si-a facut treaba si a executat niste sarcini?
Ptr ce sa fie dati in judecata? Doar de dragul iubitorilor de conspiratii?
Un psihiatru poate..
Din momentul in care se fac compromisuri de o piesa mai ieftina si mai putin calitativa se stie ca o sa fie recalluri , se incearca poate merge ceea ce este identic cu ce a facut vag . Vorbim de un GM care stia de piesa ieftina sau de unii japonezi care pentru ei recallul ar trebui trecut in planul de service atat de dese sunt. Cand ai milioane de recalluri inapt sa fii sa nu-ti dai seama ca o se intample, sau naiv ca unii clienti.
Cel mai mult imi place ca chestiile de marketing tin.
Cineva cred ca n-a platit in viata ta o factura in service sau e un copil ce a intrat doar cu taticul de mana. Pentu o rechemare asumata costul e suportat de producator, tu nu platesti nimic. Doar timpul pierdut acolo.
http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html