Volkswagen va avea pierderi financiare "dureroase" din cauza Dieselgate. Concedierile nu sunt excluse

de Daniel Popescu
Marti, 08.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen anticipează pierderi financiare "dureroase" din cauza scandalului Dieselgate, iar managerii fac presiuni pentru o restructurare a echipelor de producţie care ar conduce inevitabil la concedieri.

Volkswagen se pregăteşte să înfrunte cea mai dificilă perioadă din istorie, pe măsură ce compania calculează pierderile generate de scandalul Dieselgate.

În cadrul unei întâlniri cu angajaţii la sediul constructorului de la Wolfsburg, CEO-ul Matthias Mueller le-a transmis acestora că Volkswagen se va confrunta cu pierderi majore şi dureroase din punct de vedere financiare. În plus, scandalul va avea efecte asupra grupului pe parcursul mai multor ani.

Ca urmare a acestor pierderi majore, Volkswagen a stabilit deja un plan în 12 puncte care presupune eficientizarea brandului. Printre altele, managerii solicită o îmbunătăţire de 10% din partea angajaţilor, însă sindicatele consideră că acest obiectiv este "nerealist".

Planul prevede reducerea costurilor cu 2 miliarde de euro, însă managerii nu au ajuns la un acord cu privire la modul în care acestea pot fi realizate. Una dintre opţiuni este reducerea numărului de modele şi utilizarea mai multor componente comune, în timp ce o altă opţiune prevede concedieri de personal.

Urmareste Automarket
Volkswagen a amânat două săptămâni anunţul public despre Dieselgate

Pe de altă parte, autorităţile au anunţat extinderea anchetei în scandalul la 17 angajaţi în loc de 6, iar avocaţii Volkswagen au dezvăluit că producătorul german a încercat timp de două săptămâni să ajungă la un acord cu autorităţile americane înainte de a confirma existenţa Dieselgate, cu scopul de a reduce chetuielile generate de scandalul emisiilor.

Astfel, Volkswagen a anunţat public în 18 septembrie că a utilizat un software de manipulare a testelor de emisii în laborator în cazul unor motoare diesel, însă constructorul german a recunoscut acest lucru în faţa autorităţilor americane încă din 3 septembrie.

În cele 15 zile premergătoare anunţului public, Volkswagen a încercat să ajungă la un acord cu autorităţile americane prin care să limiteze drastic pierderile potenţiale ale scandalului Dieselgate.

Informaţia a fost dezvăluită chiar de avocaţii companiei, însă aceştia susţin că producătorul german nu a intenţionat niciodată să ascundă complet existenţa problemei la testele de emisii.

"Consiliul de conducere al Volkswagen a avut motive să considere că o soluţie de comun acord cu autorităţile este posibilă, care nu ar fi condus la sancţiuni economice semnificative pentru Volkswagen. Amânarea temporară nu a avut scopul de a ascunde încălcarea regulilor americane", se precizează în raportul avocaţilor.

Via Reuters, Automotive News, Automotive News

Comentarii (18)

  • Nu va faceti griji. In RO balta mai are broaste.
    23 13
  • Romania n-are importanta. Sau cel putin n-are importanta pe care i-o dau multi romani.
    24 10
  • inexorabil
    Teoretic, soluția ar trebui să fie simplă, recte traseul “evolutiv” : Die Alte VAG → VW Liquidation GmbH → Bundesregierung VW Körperschaft des öffentlichen Rechts → Die Neue VAG.

    Bagheta magică poartă ȋn vârf nu steluțe galbene, ci bănuți publici; astfel, nimeni n-ar mai suferi de migrene.
    4 8
  • @vw
    Depinde de unde privești importanța...Ce ar zice neamțul dacă ai noștri s-ar trezi într-o bună zi și nu le-ar mai cumpăra deloc ori pe bani foarte, foarte puțini celebrele auto-furnale vw aflate la mâna a 2-a și a 3-a ?
    14 7
  • Americani fac tam-tam ca i-au pacalit nemti,si nu le convine ca au picat de prosti,ca de altfel nu interesa pe nimeni.Cand a aparut problema la Toyota cu posibila blocare a pedalei de acceleratie,au suferit japonezi asa de mult,au falimentat?

    Cati dintre voi care ati cumparat o masina,i-a interesat norma de poluare din punct de vedere al poluarii efective si nu din cauza taxelor?
    9 20
  • @jo
    Pe multi i-au pacalit nemtii cu masinile lor stralucitoare pline de ,,super-tehnologie,, . Americanii sau prins cumva ca sunt aburiti la buzunare si plamani, insa altii nu s-au prins nici acum. Chestie de IQ.
    11 5
  • Softul mincinos nu-i o defectiune !

    Rechemari pentru diverse DEFECTIUNI sunt in fiecare zi, e o practica comuna la toti constructorii care se respecta, DAR inventarea unui dispozitiv care modifica caracteristicile masinii, FRAUDA in scopuri pecuniare (Vw a beneficiat de subventii !! ) si pt avantaje competitive, ESTE CU TOTUL ALTA PROBLEMA !
    20 4
  • @jo: exista o diferenta intre "posibila blocare" si "manipularea testelor de emisii".

    De ce trebuie sa sufere angajatul de rand? Ce vina are el ca si-a facut treaba si a executat niste sarcini?
    18 2
  • Si de ce platesc angajatii pentru bataia de joc de durerea-n piston a directorilor? Ah da, pentru ca viata nu-i roz.
    8 1
  • ma mira faptul ca nu sunt dati in judecata de alte companii auto pentru concurenta neloiala?? de ce oare?
    3 10
  • Raspunsul e simplu : alte companii auto NU au manipulat testele.
    Ptr ce sa fie dati in judecata? Doar de dragul iubitorilor de conspiratii?
    12 2
  • Poti incerca sa nu mai fii isteric si sa mai citesti o data comentariul lui g care spune cu totul altceva.
    Un psihiatru poate..
    2 3
  • Dar vai asa naivi suntem sa nu ne dam seama ca recallurile facute de unii nu sunt programate si stiute?
    Din momentul in care se fac compromisuri de o piesa mai ieftina si mai putin calitativa se stie ca o sa fie recalluri , se incearca poate merge ceea ce este identic cu ce a facut vag . Vorbim de un GM care stia de piesa ieftina sau de unii japonezi care pentru ei recallul ar trebui trecut in planul de service atat de dese sunt. Cand ai milioane de recalluri inapt sa fii sa nu-ti dai seama ca o se intample, sau naiv ca unii clienti.
    Cel mai mult imi place ca chestiile de marketing tin.
    3 9
  • Conspiratii peste conspiratii...fanaticii Vw si-au pus deja coifuri de aluminiu in cap si s-au luat de mana cu cei "rapiti" de OZN-uri
    9 1
  • Nuuu... constructorilor le place sa arunce banii pe fereastra cu recalluri. Cat de prost poti sa fii sa afirmi o asemenea aberatie?
    Cineva cred ca n-a platit in viata ta o factura in service sau e un copil ce a intrat doar cu taticul de mana. Pentu o rechemare asumata costul e suportat de producator, tu nu platesti nimic. Doar timpul pierdut acolo.
    5 1
  • Unele marci au modelul si recallul, chiar daca nu platesti nimic si este un defect asumat , este neplacut sa pierzi timp prin service mai ales in cazurile in care te cheama de mai multe ori pentru aceeasi problema.
    1 5
  • Citeste tampenia lui " @@jo " si ciocul mic !
    2 0
  • Ciocu' mic !

    http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru