Volkswagen Up! va primi un motor TDI cu doi cilindri

de Sebastian Toma
Marti, 23.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de Cercetare şi Dezvoltare de la Volkswagen, a confirmat dezvoltarea unei versiuni TDI cu doi cilindri a lui Up!.

Volkswagen Up! va primi şi o versiune TDI în viitorul apropiat, anunţă Autocar citând şeful departamentului de Cercetare şi Dezvoltare al mărcii. Potrivit publicaţiei britanice, noua motorizare va avea doi cilindri şi va fi o evoluţie a propulsorului care echipează conceptul XL1. Odată cu noul motor, cei de la Volkswagen vor produce şi o versiune de serie a lui XL1, model confirmat în urmă cu doi ani. Însă, viitorul propulsor cu doi cilindri, o premieră în gama Volkswagen, va fi compatibil cu toţi membrii familiei de modele mici a constructorului german, ceea ce înseamnă că mai multe modele Volkswagen vor putea fi echipate cu noua motorizare.

Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de Cercetare şi Dezvoltare al Volkswagen, a menţionat faptul că motorul cu trei cilindri în linie găsit în actuala gamă Up! este compatibil cu modelele mai mari din gama Volkswagen, construite pe platforma MQB. Astfel, modele precum noul Golf ar putea fi echipate cu această motorizare, precum şi cu motorizarea 1.0 TSI care a fost prezentată pe conceptul Taigun. De asemenea, conceptul Taigun ar putea fi echipat la rândul său cu motorul TDI cu doi cilindri anunţat pentru Up!.

Urmareste Automarket
Conceptul Volkswagen XL1 a fost prezentat la Salonul Auto din Qatar în ianuarie 2011.
Modelul se mândrea cu o caroserie din fibră de carbon, aluminiu şi alte materiale uşoare. Conceptul XL1 are un motor electric de 27 CP asistat de un diesel cu doi cilindri, care dezvoltă 48 CP. Sistemul hibrid de 75 CP oferă o acceleraţie 0-100 km/h de 11.8 secunde şi un consum mixt de 0.9 litri la sută.

Via Autocar

Comentarii (9)

  • Anul trecut descultii astia ziceau ca ei n-o sa faca niciodata motoare in 2 cilindri, ca arhitectura in 3 e cea mai potrivita, ca bla bla.
    Am avut dreptate :)))
    22 18
  • antonny
    Italieni au motoare diesel 2 cilindiri de cand era bunicul copil .......Si cred ca tot cei de la Fiat vor scoate cel mai bun motor...........
    11 17
  • yoyo@ztele
    descultii astia nu sunt falimentari/cumparati fara sigla de ciaina pipal!
    16 10
  • Descultii :)))
    Inca putin si ajung la nivel de microcar sau ricsa. Cu o gaura-n podea pe post de plecare ecologica de pe loc.
    Yoyo, asa e, noroc ca n-au incaput pe mana lui GM. De fapt, GM le-au facut un favor, distrugand si Opel.
    11 6
  • AndreiRN
    Made in China
    7 8
  • @yoyo: nu stiu de unde ai aparut, dar ai un LIKE mare de la mine :))))

    @ZTELE: Mie mi-ar conveni un TDI in 2 cilindrii care sa consume 2-3%. Mi-as cumpara pe loc masina respectiva.
    7 3
  • Si varianta -1 cilindru cand apare ? -1 cilindru si 2cmc ! Motorul de vis !!!! aaaa si consum de -9% . Mirific sa-mi bag p**a .

    Serios ? Chiar asa ajungem ? Adica masini hibride cu motoare termine de 1.4 si masini cu motoare termine in 2 cilindrii ??? Cred ca ma indrept spre caruta din nou ...
    6 7
  • @Scorpyon: cand Fiat lansa motorul TwinAir in 2 cilindri, astia ziceau ca "nuuuuu vom construi niciodata asa ceva, cel in 3 cilindri es is seeehr gut"... povesti din cucuruz.

    Nu prea sunt sanse la un astfel de consum, din cauza greutatii masinii, dar... cine stie?
    7 2
  • @yoyo as da mana cu tine, dar apoi trebuie sa ma spal pe maini.
    3 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru