Volkswagen Up! BlueMotion va consuma 2.5 litri/100 km

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 07.02.2011
Volkswagen va folosi platforma hibridă a conceptului XL1 pentru o versiune BlueMotion a modelului Up!. Mezinul va impresiona cu un consum de 2.5 litri/100 km.

Esential

48 de cai putere dezvoltă motorul convenţional al viitorului Up! BlueMotion.
40 de kilometri va putea parcurge viitorul UP! cu un singur litru de carburant.

Volkswagen intenţionează să folosească platforma conceptului XL1, prezentat în urmă cu doar două săptămâni, la Salonul Auto din Qatar.

Constructorul german plănuieşte să realizeze o versiune economică a viitorului Up!, recunoscută bineînţeles după titulatura BlueMotion. Modelul este aşteptat pe piaţă foarte curând, chiar în toamna acestui an, în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles.

Informaţiile au fost înaintate de jurnaliştii britanici de la Autocar, care susţin că modelul urban, urmaş al lui Lupo, va adopta sub caroserie acelaşi propulsor ca cel al conceptului XL1. Este vorba despre o unitate de 0.8 litri şi 48 de cai putere, derivată din actualul motor cu patru cilindri de 1.6 litri. Propulsorul lui Up! va fi asistat de o unitate electrică de 27 de cai putere şi de o transmisie cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte.

Unitatea alimentată de baterii nu va influenţa consumul sau emisiile, intervenţia sa urmând a fi resimţită doar atunci când motorul convenţional, cu doi cilindri, trebuie să accelereze la capacitate maximă.

Impulsul său va îmbunătăţi practic performanţele.

Viitorul Up! BlueMotion nu va folosi caroseria din fibră de carbon a conceptului XL1, ceea ce înseamnă că greutatea sa va ajunge undeva la 1100 de kilograme. Bineînţeles, nici coeficientul aerodinamic nu se va păstra.

În aceste condiţii, valorile consumului vor creşte, comparativ cu cele ale conceptului XL1, cel mai mic membru al familiei BlueMotion urmând să poată parcurge 40 de kilometri cu un litru de carburant.

via | autoblog

Comentarii (4)

  • pret?
    Problema e sa nu coste cat un Logan nou + benzina pe 5 ani de zile, ca atunci nu-si mai are alt rost decat de tech demo.
    6 2
  • Logica ... NEMA !!!
    "Unitatea alimentată de baterii nu va influenţa consumul sau emisiile"

    Pai daca nu va influenta consumul sau emisiile, care este rostul acestei unitati electrice ???
    Din cate stiu eu, un motor consuma (si implicit polueaza) in momentul in care este apasata acceleratia. Rolul unitatii electrice este sa ajute unitatea conventionala tocmai in aceste momente de solicitare intensa, "niveland" (eliminand varfurile) gradul in care acesta accelereaza. Astfel se poate ajunge la un consum de 2.5l/100km.
    2 4
  • raduku
    0.8L + Electric
    Din cate stiu , Matiz -ul avea:
    - 0.8L(48Hp) 3 cilindri
    - 4 + 1 locuri , 4 usi +hayon , 127 L portbagaj
    - consumul ~ 4.5l /100 km in afara (Euro 4)
    - greutate totala ~950 kg , capacitate maxima ~1.2oo kg
    - pret 2007 (nou) ~6000 Euro inclusiv Clima.
    Din cate observ, BlueMotion ar avea:
    - 0.8L(48Hp) 2 cilindri + electric 20 KW (27Hp)
    - transmisie hibrida ( grup motor generator ???)
    - probabil 2 locuri , 2 usi +hayon , ~100 L portbagaj
    - consum 2.5 l/100 km
    - greutate totala 1100 km , capacitate maxima ~1.5oo kg (??)
    - pret ??? (nu se stie )
    - Clima ??? (nu se stie )
    Nu stiu , dupa parerea mea mi se pare cam slabut.
    3 1
  • vai de capul vostru
    cum sa preconizati voi ca va avea cam 1100 kg...ar fi enorm pentru o astfel de masina, un astfel de consum si o putere asa mica...practic e ilogic...la greutatea aceea cu o asemenea putere va consuma mult peste 6l/100km in oras in plus se va misca destul de incet....oricum explicatiile sunt de prisos...e o greutate ilogic de mare din toate pct de vedere...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru