Monovolumele nu reprezintă singurul segment auto care are de suferit ca urmare a popularității majore a SUV-urilor din ultimii ani. Deși se adresează unui public complet diferit, mașinile de oraș sunt la rândul lor în pericol, ca urmare a scăderii vânzărilor, dar și a introducerii unor restricții mai dure în privința emisiilor.
Oficialii Volkswagen oferă ca exemplu Up!, care ar putea fi eliminat din gamă întrucât germanii nu consideră că este profitabil să investească bani pentru reducerea emisiilor într-un model cu vânzări în scădere.
"Va exista un viitor pentru acest segment, dar trebuie să cântărim ce profituri și ce efecte pozitive din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon avem pentru Up! În cazul mașinilor mici, este foarte greu să aduci nivelul emisiilor sub 93 sau 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru fără să nu adaugi un cost semnificativ. Devine complicat. Un Up! electric are mult mai mult sens", afirmă Herbert Diess, șeful celor de la Volkswagen.
De altfel, Up! este deja disponibil și într-o versiune electrică.
Cu o problemă similară se confruntă și Skoda în cazul modelului Citigo dezvoltat pe aceeași platformă ca Up!. Cel puțin pentru moment, cehii nu se gândesc încă la eliminarea modelului, ci mai degrabă la lansarea unei versiuni electrice.Via Carscoops
Totusi nu pot sa inteleg cu poate un SUV (fie el si mic) sa fie mai putin poluant decat acest micut UP.
Mai bine ar spune din prima ca nui intereseaza de poluare si mediu inconjurator si ca tot ceea ce isi doresc e sa elimine modelele care nu aduc profit companiei si sa construiasca masini asemanatore putin mai inalte ca sa ofere senzatia de 'regie' la volan......sa le umfle pretul destul de mult si pe urma fraieri sa le cumpere....
Doar VW face asa? Sau ai tu un dispret pentru ei?