Volkswagen a dezvăluit astăzi noul Twin-Up Concept, o versiune diesel-hibridă a modelului de clasă mini. Sub caroseria banală, germanii au ascuns ansamblul de propulsie al actualului XL1, cel mai economic model la nivel mondial, produs în doar 200 de exemplare la nivel global.
Volkswagen XL1, cea mai economică maşină din lume, costă 110.000 de euro
Volkswagen a simţit că poate profita de pe urma experienţei dobândite odată cu dezvoltarea lui XL1 şi a decis să reîncarneze sistemul de propulsie al acestuia sub caroseria unui model popular din gamă. Cobaiul ales a fost Up!, care a primit astfel două motoare şi un pachet de baterii.
Mai greu cu 410 kilograme decât revoluţionarul XL1, noul Twin-Up Concept vine cu o masă totală de 1205 kilograme. Propulsia este asigurată de un diesel de 47 de cai putere şi 119 Nm. Unitatea convenţională este completată însă de o unitate electrică de 47 de cai, cu 20 de cai mai mult decât ce oferea unitatea de pe XL1.În timp ce dieselul beneficiază de un rezervor de 33 de litri, cu 23 de litri mai mare decât pe XL1, motorul electric este ţinut în viaţă de o baterie de 8.6 kWh. Ansamblul garantează o putere totală de 75 de cai şi un cuplu motor de 214 Nm, trimis punţii faţă prin intermediul unei transmisii automate DSG cu 7 rapoarte.
Combinarea celor două motoare asigură modelului german o acceleraţie de la 0 la 60 de km/h în 8.8 secunde şi de la 0 la 100 de km/h în 15.7 secunde. Viteza maximă în modul hibrid poate ajunge până la 140 km/h. Spunem în modul hibrid pentru că există şi posibilitatea de a rula doar în mod electric, situaţie în care viteza maximă se opreşte la 125 km/h.
Acelaşi mod de rulare electric poate garanta o autonomie de până la 50 de kilometri şi influenţează decisiv consumul mediu. Estimarea Volkswagen anunţă un consum de numai 1.1 litri/100 de kilometri şi emisii de 27 g/km.
Noul Twin-Up va fi expus într-o formă ceva mai apropiată de producţie şi la Salonul Auto de la Tokyo, programat luna aceasta, unde va sta alături de o altă versiune cu propulsie alternativă a mini-ului german: e-Up!, propulsat exclusiv electric şi prezentat deja la Frankfurt.
Ma inscriu pe lista de inselat asteptarea.
Nu vad experienta dobandita de VW cu XL. XL chiar daca e in oferta nu si-a facut inca stagiul pe piata in urma caruia sa se poata spune prea multe despre performantele REALE ale celui mai scump hibrid de pe piata.
Pe hartie consumul ala de 1,1L este fenomenal. In functie de pretul de vanzare se va vedea daca merita "copacul asta laudat" sau alternativele concurentei (mai puternice dar cu mai multa autonomie dar si cu un consum mai ridicat) ar ramane cel putin la fel de interesante.
e jenant ce se intampla cu consumurile astea la hibrizi, pur si simplu e mintire pe fata.