Volkswagen îşi va dedica prezenţa la Salonul Auto de la Geneva introducerii unor modele de familie. După ce am făcut cunoştinţă cu noul Sharan la mijlocul acestei luni, astăzi germanii au pregătit o nouă surpriză adresată familiştilor: noua generaţie Volkswagen Touran.
Volkswagen Sharan primeşte un facelift discret
Asemeni ultimelor creaţii ale constructorului din Wolfsburg, noul touran este dezvoltat pe noua platformă modulară MQB, care promite o masă totală redusă cu 62 de kilograme, comparativ cu vechea generaţie. Asta deşi noul Touran a crescut în lungime cu 13 centimetri, investind mult în spaţiul oferit pasagerilor: din cei 13 cm în plus, 11 au mers la nivelul ampatamentului.
Astfel, Touran va putea fi mai spaţios atât în varianta cu cinci locuri, cât şi în cea cu şapte. Mai mult, noile dimensiuni au afectat pozitiv şi portbagajul, care însumează acum cu 48 de litri în plus faţă de vechea generaţie, adică un total de 1040 de litri. Este cel mai încăpător portbagaj din segment şi beneficiază de o nouă rabatare a scaunelor care poate rezulta într-o podea plată, extrem de utilă atunci când ai de transportat obiecte voluminoase.
Motoare cu 19% mai economice
Modificări importante şi sub capotă, acolo unde Touran promite să impresioneze cu motorizări economice. Potrivit oficialilor VW, acestea vor fi mai eficiente cu 19% faţă de vechea generaţie. În momentul lansării, noul Touran va fi disponibil alături de trei motorizări diesel şi trei pe benzină.Cei care preferă eficienţa vor avea de ales între TDI-ul de 1.6 litri şi 110 cai putere şi între cele două versiuni ale agregatului 2.0 TDI, de 150 şi 190 de cai putere. Propulsorul de 1.6 litri va fi şi cea mai economică alternativă, cu un consum combinat de 4.1 litri/100 de kilometri, atunci când este asociat unei transmisii DSG cu şapte rapoarte.
Pentru cei care se înţeleg mai bine cu motoarele pe benzină există: 1.2 TSI de 110 cai, 1.4 TSI de 150 de cai şi 1.8 TSI de 180 de cai putere.
Noi sisteme de siguranţă
O nouă generaţie înseamnă şi un nou interior. Pe lângă îmbunătăţirile aduse în materie de spaţiu, noul Touran va beneficia şi de cele mai noi tehnologii ale concernului german. Asta include, printre altele, şi sistemul multimedia proiectat pe un ecran de 8 inch, cu funcţie tactilă intuitivă şi compatibilitate Google Android Auto sau Apple Car Play.
În ceea ce priveşte sistemele de siguranţă, Touran va face uz de pilotul automat adaptiv, capabil să menţină o distanţă prestabilită faţă de vehiculul din faţă, asistentul în urma unui accident, care anunţă automat echipele de intervenţie şi sistemul pre-crash, care pregăteşte pasagerii de un impact.
Noul Volkswagen Touran va împărţi scena şi atenţia în cadrul Salonului Auto de la Geneva cu fratele mai mare Sharan.
Lista de comenzi va fi deschisă în vara acestui an, urmând ca primele livrări să se facă în toamnă.
Bordul e un pic altceva față de restul modelelor din gamă și asta în sensul bun. Îmi place masivitatea lui și aduce și o mică notă de sportivitate combinată cu eleganță.
@eee - ori nu stii face diferenta intre modele ale aceluiasi constructor, ori te prostesti... Ce ti se pare asa de anormal ca un producator sa foloseasca acelasi curent de design la toate modelele din gama?... Cum ti se pare mai normal intr-o familie, sa semene un copil cu postasul, altul cu vecinul sau toti sa semene intre ei?... :)
1. nu e acelasi curent de design e, sa folosesc un termen de specialitate, doar "squash and stretch"
2. iti doresc sa ai 10 gemeni si sa ai "placerea" sa-i deosebesti de la prima vedere.
3. ne prostim si noi....