Volkswagen Touareg V8 TDI testat în trafic real de o organizație independentă: emisii de oxizi de azot cu 75% mai mici decât limita impusă

de Cornel Șocariciu
Luni, 06.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organizația independentă Emission Analytics a realizat o serie de teste în trafic real cu noul Volkswagen Touareg V8 TDI. În urma măsurătorilor, SUV-ul producătorului german a avut emisii de NOx mai mici cu până la 75% față de limita impusă de Uniunea Europeană.

Scandalul Dieselgate a pus într-o lumină nefavorabilă motoarele diesel, însă în ultimii ani, producătorii au venit cu soluții tehnice gata să mai spele din "păcatele" propulsoarelor vechi. Totodată, pentru omologarea noilor modele a fost introdus standardul WLTP și, suplimentar, au apărut și testele RDE (Real Driving Emissions).

Acestea din urmă sunt folosite pentru verificarea valorilor de consum și emisii rezultate în urma ciclului de testare WLTP.

Acum, oficialii Volkswagen au publicat rezultatul unui test de tipul RDE realizat cu un Touareg V8 TDI de organizația independentă Emission Analytics. Aceștia din urmă au testat SUV-ul german în condiții de trafic care imită utilizarea zilnică a modelului în trei zone metropolitane din Saxonia Inferioară, Baden-Wurttemberg și Bavaria.

Iar rezultatul obținut în urma testului a scos la iveală faptul că SUV-ul producătorului din Wolfsburg are emisii de NOx mai mici cu până la 75% comparativ cu limitele impuse de UE.

Astfel, pe traseul din Saxonia Inferioară emisiile au fost de 10 mg de NOx per kilometru, în Baden-Wurttemberg emisiile de NOx măsurate au fost de 13 mg/km, iar în Bavaria aceastea au ajuns până la 20 mg/km.

Media obținută în urma testului a fost de 14 mg de NOx per kilometru, limita impusă de UE în acest moment fiind de 80 mg/km.

Conform oficialilor Volkswagen, în perioada următoare vor fi publicate și rezultatele obținute de noul motor 2.0 TDI EA288 Evo, unitate introdusă în gama Passat și Golf 8. Nemții menționează că și aceste două modele au reușit să obțină valori de NOx per kilometru mult mai mici decât limita impusă de Uniunea Europeană.

Comentarii (13)

  • Daca au mers cu ea in treapta a 8-a cu 30 la ora si fara trafic nu prea ma mira,zic nu prea ca la cat au mintit astia de la Vag si Bosch,iau toate stirile de la ei cu rezerve,zic de la ei ca nu cred ca s-a gasit o firma "independenta" sa-i testeze asa si sa-i scoata basma curata. Sa le testeze si cand isi face filtrul regenerarea,atunci toate put si scot fum. Asa scotea si a mea cand inca mai aveam filtru :)
    7 12
  • Da, DIESEL, din nou demonstreaza ca e o tehnologie fenomenala, curata, eficienta, dinamica - aproape prea frumos sa fie adevarat! Si totusi, ESTE adevarat.

    Daca ceva ma bucura in toata pandemia asta, e ca masinile electrice vor fi primele victime! Lumea va reveni la ceea ce e bun si eficient. Plus mai e si curat si ieftin. Si anume DIESEL!

    Diesel! Deasupra tuturor! Si asta zi de zi! :)
    14 18
  • Eu unul sunt convins. Ca majoritatea celor ce iubesc masinile imi voi cumpara anul asta un Tuareg V8 TDI. Abia astept sa treaca molima si ma infing direct la primul dealer.

    PS. m-am mai gandit. Imi voi cumpara 2 Tuareguri. DIESELURI !
    20 4
  • @fanel: bravo baietzash! Stay on the dark side! ;)
    4 11
  • hazard
    Dark Side are numai bunataturi de vanzare. Si eu am cumparat recent de acolo.
    Mai interesant este de ce companiile se plang ca le e greu sa indeplineasca reducerile nivelului de noxe de 15% pana in 2021 si 30% pana in 2025? Daca pana si un monstru v8 tdi este asa de curat ?
    Eh, miroase a marketing, dar sa fim noi sanatori ;)
    8 4
  • @PMC: Da, zi de zi dar inafara oraselor! In oras in schimb, hibride, electrice, biciclete si trotinete.
    Banuiesc ca ati vazut ce diferenta face scaderea traficului asupra calitatii aerului in orase.
    14 6
  • DoiAlex, Stai jos
    Ce diferenta face? Alearga cainele mai tare cand il scoti sa-si faca nevoile?
    5 12
  • "Felicitări".... Bosch pentru soft. DoiAlex, Stai jos lasă fumurile.... Aleargă mai fericit (cainele)
    2 5
  • O saptamana care incepe bine pentru PMC :):):)

    Una peste alta, daca cifrele sunt reale, e foarte bine. Atata timp cat se mai produce diesel, cu cat sunt mai curate, cu atat mai bine pentru toata lumea.
    7 0
  • @Zarnesteanu: Diesel se va produce inca mult si bine, inca 20 de ani de acum inainte cel putin. Si, vazand avansurile tehnologice uluitoare in cazul masinutzelor cu baterii (vezi ID3 si altele) cat si vanzarile fulminante, mai ales acum, onor PCC, o sa-l pot ineca cu fum de Diesel pe Edickă inca muuuuuult si bine. Asa sa-mi ajute Dumnezeu! :)

    Pentru ca, stiti voi, Zi de zi... :)
    5 1
  • 20 de ani? Daca o mai ducem asa ne vom bate pe un blid de mancare si o plosca de apa.

    Domnule PMC, dumneata esti foarte optimist !
    5 1
  • Cred ca are si alegerea V8-ului un rol in rezultatul testului astuia.
    E motor mare si merge in majoritatea timpului relaxat.
    O combinatie buna pentru un consum bun si emisii scazute.
    Cu alte cuvinte supramotorizare + regim relax = consum si emisii reduse.
    Nu am dubii ca intr-un test de consum, hardughia asta nu poate scoate in jur de 8% in exterior. Evident, mers la consum cu viteza de consum.
    2 0
  • Oglinda marian
    Tăceți săracilor tăceți sa nu va mai aud touareg e masina de smecher ca mine voi cu caruru cu magar
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru