Scandalul Dieselgate a pus într-o lumină nefavorabilă motoarele diesel, însă în ultimii ani, producătorii au venit cu soluții tehnice gata să mai spele din "păcatele" propulsoarelor vechi. Totodată, pentru omologarea noilor modele a fost introdus standardul WLTP și, suplimentar, au apărut și testele RDE (Real Driving Emissions).
Acestea din urmă sunt folosite pentru verificarea valorilor de consum și emisii rezultate în urma ciclului de testare WLTP.
Acum, oficialii Volkswagen au publicat rezultatul unui test de tipul RDE realizat cu un Touareg V8 TDI de organizația independentă Emission Analytics. Aceștia din urmă au testat SUV-ul german în condiții de trafic care imită utilizarea zilnică a modelului în trei zone metropolitane din Saxonia Inferioară, Baden-Wurttemberg și Bavaria.
Iar rezultatul obținut în urma testului a scos la iveală faptul că SUV-ul producătorului din Wolfsburg are emisii de NOx mai mici cu până la 75% comparativ cu limitele impuse de UE.
Astfel, pe traseul din Saxonia Inferioară emisiile au fost de 10 mg de NOx per kilometru, în Baden-Wurttemberg emisiile de NOx măsurate au fost de 13 mg/km, iar în Bavaria aceastea au ajuns până la 20 mg/km.
Media obținută în urma testului a fost de 14 mg de NOx per kilometru, limita impusă de UE în acest moment fiind de 80 mg/km.Conform oficialilor Volkswagen, în perioada următoare vor fi publicate și rezultatele obținute de noul motor 2.0 TDI EA288 Evo, unitate introdusă în gama Passat și Golf 8. Nemții menționează că și aceste două modele au reușit să obțină valori de NOx per kilometru mult mai mici decât limita impusă de Uniunea Europeană.
Daca ceva ma bucura in toata pandemia asta, e ca masinile electrice vor fi primele victime! Lumea va reveni la ceea ce e bun si eficient. Plus mai e si curat si ieftin. Si anume DIESEL!
Diesel! Deasupra tuturor! Si asta zi de zi! :)
PS. m-am mai gandit. Imi voi cumpara 2 Tuareguri. DIESELURI !
Mai interesant este de ce companiile se plang ca le e greu sa indeplineasca reducerile nivelului de noxe de 15% pana in 2021 si 30% pana in 2025? Daca pana si un monstru v8 tdi este asa de curat ?
Eh, miroase a marketing, dar sa fim noi sanatori ;)
Banuiesc ca ati vazut ce diferenta face scaderea traficului asupra calitatii aerului in orase.
Una peste alta, daca cifrele sunt reale, e foarte bine. Atata timp cat se mai produce diesel, cu cat sunt mai curate, cu atat mai bine pentru toata lumea.
Pentru ca, stiti voi, Zi de zi... :)
Domnule PMC, dumneata esti foarte optimist !
E motor mare si merge in majoritatea timpului relaxat.
O combinatie buna pentru un consum bun si emisii scazute.
Cu alte cuvinte supramotorizare + regim relax = consum si emisii reduse.
Nu am dubii ca intr-un test de consum, hardughia asta nu poate scoate in jur de 8% in exterior. Evident, mers la consum cu viteza de consum.