Volkswagen va fi unul dintre primii constructori mondiali gata să renunţe complet la motoarele aspirate, considerate acum lipsite de eficienţă şi depăşite de cerinţele lumii moderne. Constructorul german plănuieşte să treacă complet la propulsie cu motoare turbo în maxim trei sau patru ani.
Mark Trahan, vice-preşedinte responsabil pentru normele de calitate în cadrul grupului VAG, a declarat că Volkswagen va înlocui şi ultimele unităţi aspirate rămase în gamă, cu unele turbo în maxim patru ani. Este vorba despre propulsorul de 2.5 litri, cu cinci cilindri, şi de alte două motoare cu şase cilindri, fără a uita de cel de un litru, despre care se spune că va deveni rivalul direct al unităţii Ford 1.0 Ecoboost. Acelaşi Trahan a declarat că va fi nevoie de cel mult patru ani pentru a aduce motoare turbo în locul lor.
Volkswagen nu este singurul constructor care încearcă să adopte curentul turbo în locul celui convenţional. Ford a anunţat intenţii similare în urmă cu ceva vreme. Joe Bakaj, vice-preşedintele responsabil cu ingineria motoarelor, a declarat că propulsoarele convenţionale ar putea fi abandonate complet în gama Ovalului Albastru.Decizia ar fi una logică, având în vedere experienţa pe care Ford începe să o dobândească cu motoarele sale Ecoboost şi după ce a câştigat doi ani la rând titlul pentru „Motorul Anului”. Acelaşi Bakaj a declarat că singurele modele care vor păstra unităţi aspirate vor fi modelele hibride, care vor alătura acestora agregate electrice.
Pentru ca titlul anului mie nu imi spune absolut nimic nou din ceea ce pot verifica singur in cifrele prezentate.
1.6 fsi nu tin minte sa`l mai fi vazut la golf 7...
Cat despre stire, este trendul actual folosirea unor astfel de motoare. Nu este unul chiar pe gustul meu insa asta e viata. Personal imi plac motoarele aspirate, chit ca au un consum mai mare si polueaza mai mult. Ca fiabilitate cred ca un turbo nu va fi mai bun vreodata fata de un benzinar care dezvolta aceleasi puteri. Poate ca ma insel pentru ca sunt eu obisnuit cu aspirate sau poate am dreptate. Pana acum aceste motoare nu s-au remarcat prin fiabilitate.
Si motoarele vor trebui schimbate la 5 ani.
ce probleme sa auzi la 1.4 tce de la Renault de ex, daca sunt 10 motoare cu totul in Romania...
cat despre diesel,la 1.6 tdi nu am auzit sa fi avut vre`o problema doar 2.0, 1.5 dci insa, parca tin minte despre ceva discutii cu injectoarele...dar tot asa pt ca sunt multe pe la noi (logan, megan etc)
Eu am un Megane ST 1.4 TCE si sunt foarte multumit. Oricum Renault a vandut mai multe 1.4 tce decat toate noile Kia ceed vandute in Romania.
cred ca asa va fi si in cazul motoarelor turbo ... mai ales ca acum trebuie sa se incadreze in normele tot mai stricte de poluare !
drumuri bune tuturor !