Noua generație Volkswagen Tiguan a fost așteptată cu sufletul la gură de majoritatea fanilor grupului german. Poate și de aceea constructorul din Wolfsburg a fost luat prin surprindere de numărul mare de comenzi plasate pentru crossover-ul compact. Pentru a se adresa unui număr și mai mare de clienți, Volkswagen lărgește lista de motorizări disponibile pe noul Tiguan cu două propulsoare așezate în partea superioară a gamei.
Fanii motoarelor pe benzină vor primi un motor împrumutat de la Golf GTI. Este vorba despre cunoscutul TSI de 2.0 litri și 220 de cai putere, capabil să livreze 350 de Nm și să ajute crossover-ul să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 6.5 secunde. Viteza maximă se oprește la 220 de km/h.
Cei care preferă dieselul vor primi un TDI de 2.0 litri și 240 de cai putere. Este cel mai puternic agregat diesel din segment și este o unitate pe care am descoperit-o mai demult în gama lui Passat. Cu 500 de Nm oferiți între 1750 și 2500 de rotații, cel mai dotat TDI al lui Tiguan garantează o accelerație de la 0 la 100 de km/h tot în 6.5 secunde, ca omologul său pe benzină.
Viteza maximă este însă mai mare: 228 de km/h. În plus, eficiența se traduce printr-un consum mediu de 6.4 litri/100 de km și emisii de 167 g/km. Ambele versiuni de motorizare introduse în gama lui Tiguan sunt oferite standard cu tracțiune integrală și cu o transmisie automată DSG, cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. De asemenea, pentru a putea fi ușor recunoscute, versiunile adoptă un set de evacuări duble de formă trapezoidală.Pe piața din România, Volkswagen a publicat deja prețurile noilor versiuni. TSI-ul de 220 de cai putere pleacă de la 35.740 de euro cu TVA inclus, iar TDI-ul de 240 de cai putere ajunge la 36.581 de euro, fiind și cea mai scumpă opțiune din gamă.
Da, ne ofticăm de nu mai putem...Eu unul am să o cumpăr peste 35.700 ani fiindcă până atunci am de unde alege.