Volkswagen testează parbrizul anti-îngheţ şi anti-ceaţă
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Inginerii Volkswagen au anunţat că testează un nou sistem de realizare al parbrizelor împreună cu cei de la Institutul Fraunhofer pentru Tehnologia Suprafeţelor care va revoluţiona parbrizele. Potrivit celor de la Volkswagen, noul lor parbriz va fi acoperit cu un strat special de oxid de iridiu şi oxid de staniu care formează un strat transparent care împiedică atingerea punctului de condensare. Respectivul tratament se numeşte strat cu emisivitate termală redusă şi este aplicat la exteriorul parbrizului. Graţie peliculei respective, căldura reţinută de parbriz nu se va deplasa în sus prin radiaţie, lucru care va împiedica îngheţarea particulelor de apă de pe parbriz.
În mod evident, sistemul nu poate împiedica total formarea gheţii sau a condensului, dar poate să reducă semnificativ probabilitatea întâlnirii acestor factori. Amestecul respectiv nu este nou în chimie sau în industrie, acesta fiind folosit deja pentru învelişul transparent şi conductiv al LCD-urilor şi al altor afişaje utilizate în IT şi nu numai.
Cei de la Volkswagen ar fi primii care ar introduce această peliculă în lumea auto, după ce vor rezolva anumite probleme tehnice şi problema costurilor. Odată introdus de un producător OEM, industria aftermarket ar putea prelua această tehnologie pentru a sprijini modelele ieşite din fabricaţie.Principala problemă pe moment este legată de interferenţele radio provocate de acest sistem. Practic, avem o mare folie de staniu în locul în care se află parbrizul, iar acest lucru duce la probleme cu radioul şi dificultăţi la recepţia semnalului mobil. În mod evident, utilizarea unui detector de radar montat pe parbriz ar fi şi ea imposibilă, la fel cum ar fi şi folosirea unui GPS, spre exemplu. Cei de la Mercedes-Benz au avut o problemă similară cu sistemul Distronic plus, care perturba folosirea detectoarelor de radar.
Via | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Hyundai a anunțat oficial că va lansa anul viitor o nouă generație a sistemului său multimedia. Acesta se va numi Pleos Connect și va fi bazat pe Android. (28.03)
-
General Motors și Nvidia și-au unit forțele pentru a crea cipuri și software pe bază de inteligență artificială pentru viitoarele mașini autonome. (19.03)
-
Chinezii de la BYD au dezvăluit o nouă platformă dedicată care va fi prezentă la viitoarele sale modele electrice. Cu noua platformă, viitoarele modele electrice ale mărcii vor putea fi încărcate foarte rapid, cu un curent maxim de 1000 kW. (17.03)
-
Prețuri noua Mazda 6e în România: start de la 43.500 euro
-
Deschizător de drumuri
-
Noul Renault 4 electric poate fi comandat în România: start de la 28.900 de euro
-
(P) Programul Rabla 2025: Cum să-ți schimbi mașina cu ajutorul finanțării 123Credit.ro
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Seat Ibiza facelift
Unii confunda stratul anti UV practicat de cei de la GM, Renault, VAG, Daimler Benz, si altii, care permite o buna izolatie termica si UV. Acest strat da o tenta violacee/rosiatica/albastruie parbrizului care, in mod normal, n-ar avea decat o usoara culoare verzuie. Acest strat protector este plasat intre foiliile de sticla, langa sratul interior de PVB si permite, prin decuparile prestabilite, utilizarea in bune conditii a antenelor, senzorilor de ploaie/lumina si detectoarelor/scannerelor.
Noutatea tehnologiei prezentate aici consta indepunerea la EXTERIOR a stratului activ, cu obtinerea unor calitati anti-abraziune deosebite, de unde probabil si formula chimica pe cat de noua, pe tt de exotica.
sunt curios cat costa acest parbriz sa standard pe masina sigur nu-l pun
si cum au facut ei calculele de echipeaza vw -ul cu asa ceva si nu pun pe audi care este din alta clasa.
ford are standard parbriz incalzit si poate sa fie gheata de 1 cm pe parbriz ca in 30 de secunde s-a topit.
Acuma sa nu exageram, in 30 de secunde nu dezgheata parbriz cu gheata de 1 cm, dar dezgheata foarte repede.
Freelander, multumesc pentru detalii (apreciez, nu sunt ironic).
Pentru ceilalti care se simt, va doare opinia mea? Ei bine, sa va tavaliti in chinuri in continuare, "luminatilor".