Volkswagen T-Cross, cel mai mic SUV din gama constructorului german, a fost prezentat oficial la finalul lunii octombrie. La scurt timp după evenimentul de prezentare, nemții au deschis și lista de precomenzi. În acel moment, pentru piața din România, Volkswagen pregătise o ofertă de lansare disponibilă exclusiv online pentru 100 de unități T-Cross 1st Edition Style.
Acum, reprezentanții Volkswagen vin cu o listă completă de prețuri dedicată publicului din România. Pe piața locală, Volkswage T-Cross va fi disponibil în două versiuni de echipare (Life și Style), iar prețul de pornire este de 16.370 de euro cu TVA. Livrările vor începe în luna aprilie a anului curent.
În acest moment, Volkswagen T-Cross poate fi comandat cu motorul de 1.0 litri TSI în versiunile de 95 de cai putere și 115 cai putere. În scurt timp, nemții vor introduce și varianta de 1.5 litri TSI de 150 CP.
Varianta 1.0 TSI de 95 CP este disponibilă exclusiv cu o cutie manuală cu cinci rapoarte. Cei care vor alege varianta de 115 CP vor putea alege între o transmisie manuală cu 6 trepte sau una automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Indiferent de versiunea de motorizare aleasă, noul T-Cross va fi disponibil exclusiv cu roți motrice față.
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Life | Style |
1.0 TSI | Benzină 95 CP |
Man5 | 16.370 | - |
1.0 TSI | Benzină 115 CP |
Man6 Aut7 |
17.004 18.324 |
18.685 20.005 |
În cazul versiunii de bază, cei 95 CP sunt disponibili la 5.500 rpm, iar cuplul maxim de 175 Nm își face simțită prezența între 2.000 și 3.500 rpm.
Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 11.5 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 180 km/h.Motorul de 1.0 litri și 115 CP este capabil să ofere 200 Nm între 2.000 și 3.500 rpm. Indiferent de transmisia aleasă, SUV-ul german accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.9 secunde. Viteza maximă anunțată de constructorul german este de 193 km/h.
Volkswagen T-Cross este produs pe platforma MQB a grupului german și are o lungime de 4.11 metri. Ampatamentul măsoară 2.56 metri, iar volumul portbagajului variază de la 385 la 455 de litri, în funcție de poziția banchetei din spate. Prin rabatarea celui de-al doilea rând de scaune, volumul oferit de portbagajul lui T-Cross crește până la 1.281 de litri. Unghiul de atac măsoară 16.6 grade, iar cel de degajare ajunge la 18.5 grade. Pentru moment, nemții nu au publicat nicio informație oficială cu privire la garda la sol a noului T-Cross.
Versiunea Life oferă, printre altele, următoarele dotări: carcasele oglinzilor în culoarea caroseriei, stopuri cu LED, tapițerie din stofă, volan reglabil pe două direcții, asistent la pornirea în rampă, Front Assist cu funcție Autonomous Emergency Braking, Lane Asisst, Park Pilot, aer condiționat manual, bare de amarare pe plafon, geamuri electrice față/spate, oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite, sistem start-stop și sistemul Radio Composition Colour cu ecran tactil de diagonala de 6.5 inch.
Nivelul de echipare Style este ceva mai generos și promite următoarele dotări: decor special pentru planșa de bord, volan îmbrăcat în piele, scaune față sport, tapițerie specifică Hexalink 3D, Adaptive Cruise Control, sistem de monitorizare a șoferului, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch și faruri cu LED.
Pe lista de opționale, Volkswagen oferă și următoarele echipamente: instrumentar digital de bord (350 de euro), sistem de climatizare (330 de euro), Blind Spot Plus și Rear Traffic Alert (435 de euro), pachet R-Line (2.150 de euro) sau sistem Audio Beats cu 6 incinte (445 de euro).
Noul Volkswagen T-Cross vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Volkswagen T-Cross 1.0 litri benzină, Man, Life |
95 | 4.9 | 11.5 | 16.370 |
Seat Arona 1.0 litri, Man, Reference |
95 | 5.0 | 10.9 | 14.907 |
Ford EcoSport 1.0 litri, Man, Trend |
100 | 5.3 | 12.7 | 15.700 |
Opel Crossland X 1.2 litri, Man, Enjoy, |
81 | 5.2 | 14.0 | 13.350 |
Peugeot 2008 1.2 litri, Man, Active |
82 | 4.3 | 13.5 | 15.973 |
Citroen C3 Aircross 1.2 litri, Man, Live |
82 | 5.1 | 14.0 | 13.950 |
Renault Captur 0.9 litrl, Man, Life Evo |
90 | 5.4 | 13.5 | 13.350 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
* Die Bodenfreiheit beträgt 18,4 Zentimeter, knapp 4 cm mehr als beim Polo. Das reicht für grobe Feldwege.*
Va avea oricum sigur succesuri :-) cu crossovero-suvo-mania actuală, fiind și *doar* cu 625 € mai scump decît un Polo comparabil (la nemți.) ...Dar și cu cca. 100 kile mai greu (dintre care 32 kg trage la cântar celebra banchetă culisantă.).
Minus care nici nu se bagă de seamă-n extazul poziției de conducere mai dominant-cocoțate - doar trăim în epoca proslăvirii PUTERII dominante prin aparențe - pînă și părul devine *puternic* în reclame, nu?! :-)
Ceva mai nasol va fi cînd TOATE mașinile vor fi cocoțate (în max. 7-8 ani probabil), dar cine mai gândește oare-n perspectivă, transmigrat în virtualul ecranelor smart?!
Gata, ies - cu scuze pt. plusul de informație și opiniile argumentate, care sigur au iritat și-acu niște *connaisseurs*. ;-)
Back ontopic: politica de prețuri VW pare stranie la noi, un T-Cross Life de 95 CP fiind cu 2.000 € mai scump decît un Polo Comfortline similar.
Nu mai zic că la banii unui Style Aut7 115 CP îți iei un Polo GTI de 200 CP (cu c.v. manuală ce-i drept.)
Subiectiv acum: n-aș zice că-i urâtă cu flăcări, dar stilul cade-n banalitate, în ciuda unor proporții și detalii *drăgălașe* -- gândite probabil pentru sexul frumos... + conectat, dinamic, activ, puternic :-) etc.
Nu mai cârcotesc pe tema plasticelor tari, că și T-Roc le are și-i mai scump. Polo în schimb nu le are, da-i mai ieftin.
Să-i mai înțeleagă cineva... eu am renunțat demult.
VW are si atu-ul personalizarii bine gandite, preturi bune la revanzare, retea in teritoriu, lucruri care cantaresc in achizitie. Un Golf care costa la achizitie cu 3000 euro mai mult decat un Focus pe termen mediu nu va fi neaparat mai scump, pentru ca e posibil sa iti recuperezi banii din revanzare, intretinere mai ieftina, consumuri mai mici samd.
Ca e mai placuta la condus o compacta este fara discutie. Dar la fel se poate spune ca cei care cumpara automate in defavoarea manualelor nu urmaresc placerea condusului sau despre cei care pun pachete de drumuri grele in defavoarea unei suspensii sport.
Inca e loc pentru toata lumea si va puteti cumpara masina dorita. In cativa ani insa, veti alege doar intre masini hibride si electrice, cu caroserii inalte, cutii automate, semiautonome samd
Publicul primeste ccea ce doreste.
Momentan, un C-HR hibrid incepe de la aproape 24 000 euro. Si nu putem spune ca ansamblul hibrid de la toyota e nou pe piata.
Cu banii de pe un C-HR, cu putina negociere, cumperi 2 Captur-uri. Ce sa-i faci daca astea-i preturile.
Absurd!
Politica de preturi a celor de la VW reprezinta o enigma si pentru mine, insa nu e suparare, exista si alternative :)