Volkswagen şi Suzuki, în pragul divorţului din cauza dieselurilor Fiat
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Relaţiile tensionate dintre Volkswagen şi Suzuki nu mai sunt un secret pentru nimeni. Deşi nemţii au cumpărat 19.9% din acţiunile constructorului japonez, între cele două entităţi nu a existat o cooperare propriu-zisă. Mai mult decât atât, cei doi şefi ai companiilor s-au lansat în atacuri dure, ultimul aparţinând chiar lui Osamu Suzuki, care susţine că nu mai există nici măcar comunicare între cei doi constructori.
Volkswagen s-a decis să le răspundă niponilor printr-un comunicat de presă care încearcă să facă lumină în cazul divergenţelor iscate. Nemţii susţin că după ce au reevaluat contractul au ajuns la concluzia că Suzuki a încălcat prevederile acestuia prin decizia de folosire a unor motoare diesel de altă provenienţă. Recent, Suzuki a încheiat un parteneriat cu Fiat pentru furnizarea unităţilor Multijet de 1.6 litri.
"Volkswagen consideră că această mutare contravine termenilor parteneriatului semnat. Suzuki va beneficia din partea noastră de o perioadă de câteva săptămâni de graţie, pentru a putea lămuri această problemă.
Volkswagen consideră această atitudine regretabilă, dar necesară, şi se oferă să discute termenii înţelegerii cu Suzuki. În acelaşi timp, vrem să reamintim tuturor că vedem în continuare în Suzuki o investiţie atractivă", se arată în comunicatul de presă emis de nemţi.Cel mai mare constructor auto european susţine că actuala colaborare cu Suzuki decurge foarte greu, mai greu decât se preconiza. "În raportul financiar publicat la jumătatea lui 2011, am specificat derularea lentă a parteneriatului cu Suzuki şi am anunţat o revizuire a acestuia. Această revizuire nu a fost însă finalizată", se arată în acelaşi comunicat VW.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
cum zicea mosu de la Suzuki: -am gasit tehnologie interesanta in curtea cazanelor Vw=))
Bravo Suzuki:)
romani cocliti care conduc si acum un Dacia 1300. mari cunoscatori sunteti voi mai saracilor.
Niciodata vw nu va produce masinia ca suzuki, fiat si alti producatori niponi, marefer la cele pret/oferta foarte convenabile.
tocmai pt ca-s hapsani de nemtalai.
exemplu polo 1.2 70 cp cheala 10000 euro, haaaaa poftiiim?
Suzuki said it will ask VW to sell the Japanese carmaker's shares, saying the alliance has become negative for its management independence.
The announcement came after VW said on Sunday that Suzuki's decision to source diesel engines from Fiat S.p.A. infringed on the terms of their partnership.
VW owns 19.9 percent of Suzuki while Suzuki owns 1.49 percent of VW.
Suzuki said it plans to sell its VW shares if the German company agrees to the arrangement.
Suzuki decided to end its capital alliance with Volkswagen at an unscheduled board meeting today, the company said in a statement sent to the Tokyo Stock Exchange.
Read more: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110912/ANE/309129913/1198#ixzz1Xjrn0TSg
am fost acu 1 an jumate la suzuki brasov sa vad ce preturi au ca ma interesa o masina.
suzuki sx4 cu 1.6 benzina 9500 euro cu 3 tichete rabla.
no asa mai zic si eu
De principiu, nu se poate spune cu certitudine maxima cine s-a comportat ca la taraba si nu si-a respectat cuvantul pentru ca nu sunt cunoscute substraturile gheseftului.
DAR, DIN CE ESTE CUNOSCUT, DOVEDIBIL PRIN ACTE, cel care s-a comportat condamnabil in tovarasia asta este Suzuki. Suzuki a semnat un parteneriat care incalca flagrant tovarasia cu Volkswagen. Normal ar fi fost sa se rupa acordul intre VW si Suzuki in mod oficial dupa care Suzuki putea sa face ce vroia.
Din ce se cunoaste pana acum, Suzuki a vrut "si cu tigaia unsa, si cu slanina-n pod", exact ca pe malul Dambovitei..."S-a stricat si japonejii astia"...
VW are o atitudine superioara data de numarul infinit mai mare de masini vandute in lume de ea si de subsidiarele lor. Nu sunt de acord cu acest tip de atitudine si atata timp cand nu cunosc toate conditiile din contractul dintre cele doua companii nu ma pot pronunta cine are sau nu dreptate.
Personal nu as cumpara suzuki pentru ca mi se par scumpe si slabe calitativ. Este o parere personala dupa ce am condus la munca un suzuki mic din 2003 (asta in 2007) si era absolut groaznic.
Multumesc.
P.S. Daca aveti comentarii impotriva a ce am spus eu as aprecia folosirea aceluiasi tip de discurs ca al meu. Daca nu intelegeti la ce ma refer mai bine nu lasati nici un coment.
Ai scris ca un adevarat iubitor de manele si volkswagenuri... afla tu ca in 2010, Grupul VAG a fost pe locul 4 mondial dupa Renault-Nissan (locul 3)
Clasament 2010
1.Toyota
2.GM
3.Renault-Nissan
4.VAG
PS. Acesta este un topic legat de suzuki si vw.
Fiat stia deja de ceva timp de common-rail in timp ce VW se tinea tare cu TDI.
Cel putin cel V6 de 2.5 a fost esec total.
Prin 2009 daca nu ma insel au recunoscut si ei meritul Fiat-ului si al Bosch-ului si au trecut pe common-rail.
Motoare diesel?
Sa fim sinceri, Fiat chiar stie cu ce se mananca.
Ca sa nu mai vorbesc de benzinare unde i-au rupt rau de tot pe nemti si aici vorbim in special de noul motor 0.9 l, 2 cilindri, boxer, turbo de 105cp!
Iar del de 1750cc de pe Alfa Romeo care vine in 235cp iar in curand la peste 260cp?
Spuneti-mi va rog, dragi sustinatori ai VAG-ului care este puterea maxima a unui motor mai mic de 1 litru, sau a unuia de maxim 1.8 turbo? Mai cititi putin ce stie sa faca FIAT!!!