Grupul Volkswagen și-a unit forțele cu americanii de la Rivian pentru a dezvolta tehnologii noi pentru viitoare modele electrice. Mai exact, noul parteneriat dintre cele două companii vizează dezvoltarea unor noi sisteme software pentru mașini electrice, dar și platforme noi pentru acestea.
Prin acest parteneriat, Grupul Volkswagen va investi, pentru început, un miliard de dolari în Rivian. Gigantul german se așteaptă ca valoarea investițiilor în cadrul acestui parteneriat să fie situat undeva la 4 miliarde de dolari.
Noile sisteme software și platforme dezvoltate în cadrul acestui parteneriat vor putea fi folosite de către toate mărcile din cadrul grupului german, inclusiv noua marcă de mașini de teren Scout Motors.
„Noua societate mixtă este o parte complementară a strategiei globale de software a Grupului Volkswagen”, a declarat Oliver Blume, CEO-ul grupului german. „Se potrivește cu activitățile și colaborările existente. Cariad și Xpeng din China, de exemplu, fac de asemenea parte din această strategie generală”, a mai adăugat șeful Grupului Volkswagen.
De cealaltă parte, RJ Scaringe, CEO-ul Rivian, a precizat că, în cadrul parteneriatului, cele două mărci dețin câte 50% din acțiunile acestuia.
Noul parteneriat va asigura și fondurile necesare pentru producția modelelor R2 și R3 la uzinele din Statele Unite.
Sunt investiții la toți producătorii indiferent că-s BEV-uri sau ICE-uri. La orice face lift sau model nou sunt investiții în dezvoltare, modernizare linii asamblare, furnizori etc.
Asta va face foci spălate pe creier și nu faptul că se sunteți fani BEV-uri. Puteți să fiți fani ce vreți voi… dar nu faceți din țânțari armăsari și nu săriți ca arși transformând orice situație într-o confirmare cum că BEV-urile sunt un succes garantat. Pentru că nu sunt,… se pierd mulți bani în producția de BEV-uri. Dacă n-ar fi foci ca voi și pe la producători, ar investii așa cum VW o face cu Rivian și bravo lor (pararea mea). Cred ca Rivian merită să supraviețuiască și sper să reușească să dezvolte și să producă R2 și într-un volum relevant așa cum vor în 2026 Pentru asta au nevoie de ajutor și colaborare. După cum spuneam în automotive nu-i destul să faci o mașină bună, că nu-i prăjitură sau înghețată… ca să le vinzi și să-ți faci clienți fideli este cu totul și cu totul altă poveste, și este partea cea mai grea.
Hai la yoga că-i prea mult pentru inimioarele voastre sensibile, puțin relax nu strică ;)
5 mld decat pa soft..