Apariția WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) sau, mai simplu, noul standard de emisii dă mari bătăi de cap tuturor producătorilor, care trebuie să-și adapteze modelele la noile cerințe de piață începând cu data de 1 septembrie 2018.
Prima și poate cea mai importantă consecință a testelor de emisii în condiții reale este dispariția temporară a unor modele din oferta mărcilor și oprirea producției până când vehiculele respective vor întruni noile condiții impuse de WLTP.
Spre exemplu, grupul Volkswagen a anunțat că între 200.000 și 250.000 de vehicule din toate brandurile sale vor fi produse cu întârziere din cauza noului standard WLTP.
“Lucrăm la capacitate maximă pentru ca impactul WLTP asupra producției noastre să fie unul cât mai mic,” au transmis oficialii grupului german.
De curând, Porsche, unul dintre brandurile VW, a anunțat că va întrerupe temporar comenzile pentru toate modelele sale, întrucât acestea trebuie adaptate și testate astfel încât să respecte noul standard de poluare WLTP.
Via Automotive News
dupa ce trece valul iar ies "pe sticla" sa spuna cum manageriat ei situatia si nu au existat intarzieri pentru ca clientul e prioritar....
oricum stiau de ani de zile ce urmeaza, nu au scuze.
From 1 September 2017, more stringent and realistic tests will be used to certify new car models against the Euro 6 emission limits.
A new laboratory test cycle known as WLTP (the Worldwide harmonised Light duty Test Procedure) will apply to all new type approvals and a year later, from 1 September 2018, will apply to all new car registrations.
An additional, on road, emissions test known as the Real Driving Emissions or RDE test has been introduced alongside the WLTP laboratory test to help make sure that cars meet emissions limits in a much wider range of driving conditions.
An RDE test will last between 90 and 120 minutes and take in a mix of 'normal' urban, rural and motorway driving.
RDE is being introduced in two steps:
RDE step 1 – applies to new type approvals from 1 September 2017 and to all new registrations from 1 September 2019.
For RDE1 a NOx conformity factor of 2.1 will apply meaning that NOx emissions in the RDE1 test can be up to 2.1 times the Euro 6 laboratory limit of 80mg/km.
Cars type approved during this period will be described as meeting Euro 6d-temp.
RDE step 2 – applies to new type approvals from 1 January 2020 and to all new registrations from 1 January 2021.
For RDE2 the NOx conformity factor is 1.0 but with an error margin of 0.5 meaning that NOx emissions in the RDE2 test can be up to 1.5 times the Euro 6 laboratory limit of 80mg/km.
Cars type approved during this period will be described as meeting Euro 6d.
Cand ai sa incepi sa respiri ca dark vader si sa ai nevoie de spitalele romanesti sa vezi ce bune sunt.
Aici nu le mai cumpara nici draq macar ca sunt noi-noute : https://youtu.be/7BPrp7PBY3k
de-aia se plang!