Uniunea Europeană va înăspri semnificativ țintele de emisii de CO2 pentru flotele de mașini ale producătorilor în 2025. În prezent, doar doi producători care oferă încă motoare cu combustie internă se află sub noul prag de 93,6 g/km.
Este vorba despre Ford și Volkswagen. Conform analizei, Volkswagen se află în prezent la 123 g/km, iar Ford chiar la 125 g/km. În comparație, alți producători de mare volum se află într-o poziție mult mai bună. Stellantis se află la 113 g/km, alianța Renault-Nissan-Mitsubishi la 114 g/km, Toyota la 105 g/km și Grupul Hyundai Motor la 108 g/km. Totuși, toți sunt încă departe de ținta de 93,6 g/km pentru 2025.
Cu toate acestea, mai toți producătorii sunt aproape sub țintele lor pentru 2024. Chiar dacă Ford și Volkswagen sunt deasupra, se estimează că aceștia ar trebui să poată atinge reducerea necesară de 1-2 g/km în a doua jumătate a anului.
Deoarece penalitățile pentru depășirea limitei sunt calculate la 95 de euro pe gram de CO2 per vehicul, acest lucru poate duce rapid la amenzi de ordinul câtorva sute de milioane de euro.
La Volkswagen și Ford, țintele individuale pentru 2024 au fost ridicate la 121 și, respectiv, 124 g/km, având în vedere vehiculele mai grele decât media, ceea ce oferă o anumită marjă de manevră.Cu toate acestea, ajustarea greutății va fi omisă în 2025. Pentru a realiza această reducere, va fi necesară creșterea electrificării pentru fiecare producător.
VAG din nou sa ia amenzi?
Care e cel mai cautat model pe Siteuri de catre romanasi? Passat...altceva mai stiu romanii oare?
Sa ii ingroape in amenzi! Dar sa ne dea si noua, cei care le inghitim putoarea!!!
Ca daca banii ajung doar la smenarii care ne conduc, nu am niciun avantaj!
Si cei care merg cu bicicletele sufera dupa urma mizeriilor facute de VAG, BMW si Daimler.
Poate mai au vreunul ramas :))
Ce a fost si ce a ajuns si VAG...pe vremuri faceau masini, acum sunt vai de ei.
Dar fabricile alea care scot nori de fum non stop respecta limitele de CO2? Santierele alea interminabile le respecta?