Volkswagen și Fiat-Chrysler se joacă de-a șoarecele și pisica. Marchionne: ”Dacă șeful VW vrea să vină la discuții, știe unde locuiesc”

de Bogdan Mirică
Joi, 16.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful FCA Fiat-Chrysler și cel al Grupului Volkswagen se întrec în declarații și se invită reciproc la discuții. Se pregătește o nouă alianță auto în Europa?

Achiziția recentă a constructorului german Opel de către grupul francez PSA Peugeot-Citroen a generat un dialog neașteptat între alți doi giganți ai industriei auto europene: FCA Fiat-Chrysler și Volkswagen Group.

Jocul declarațiilor a fost deschis de Sergio Marchionne, președintele FCA, care afirma că achiziția Opel de către PSA ar trebui să îngrijoreze Volkswagen, întrucât se naște astfel al doilea cel mai mare conglomerat auto european.

Marchionne își arăta disponibilitatea pentru un dialog cu Matthias Muller, omologul său din Grupul Volkswagen, însă acesta declara că VAG are în prezent alte probleme de rezolvat, mult mai importante.

La numai câteva zile după, Matthias Muller revine cu o declarație ceva mai nuanțată, care lasă loc de interpretări. Chiar dacă nu a existat o conversație între el și Marchionne, Muller nu exclude una.

Ba mai mult, l-a ironizat discret pe omologul său italian: ”Ar fi foarte util dacă domnul Marchionne mi-ar comunica mie opiniile sale și nu doar dumneavoastră, presei”.

Tot el a ținut să precizeze că este încrezător în viitorul Volkswagen, cu sau fără ajutorul lui Marchionne.

Nu îl voi suna pe Matthias. Nu am nici un interes. Dacă vrea să vină la discuții, știe unde locuiesc. Nu l-am urmărit și nici nu am astfel de intenții.

Sergio Marchionne
președintele FCA Group
În acest context, replica lui Sergio nu a întârziat să apară. Tot în cadrul unei discuții cu Automotive News, Marchionne a declarat că FCA are ”zero interes” pentru o potențială fuziune cu Grupul Volkswagen. ”Am spus doar că atunci când ești cel mai mare producător auto din Europa și ia naștere un conglomerat care devine astfel al doilea ca mărime de pe continent, prima intenție este aceea de a căuta să te distanțezi și mai mult. În prezent, suntem singura combinație viabilă pentru cineva aflat în această situație. Dacă am juca șah, aceasta ar fi următoarea mutare”, a declarat Marchionne.

Tot el a susținut că rămâne deschis unei discuții cu Muller.

”Nu îl voi suna pe Matthias. Nu am nici un interes. Dacă vrea să vină la discuții, știe unde locuiesc. Nu l-am urmărit și nici nu am astfel de intenții. Însă, dacă vrei să îți crești volumul și să îți consolidezi poziția de lider, suntem partenerul ideal”, a concluzionat șeful FCA.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (10)

  • Marchionne......deja se vede la la km-tri ca estti disperat...
    Vrei sa te aliezi cu Vw, pt. ca grupul FCA e cam pe nicaeri si deja te simti presat de situatie.....
    VAG Group, PSA, Renault-Nissan...sau ridicat mult in ultimi ani
    Sa nu mai zic de mutarea de la PSA(achizitia Opel) e un mare pas inainte....
    Ce face Fiat mai nimic....Chrysler vinde in State dar nu si in Europa....Fiat vinde mediocru in Europa si destul de slab in America Alfa Romeo se ridica cei drept dar de una singura nu poate trage tot grupu dupa ea...
    12 6
  • Din grupul FCA in prezent doar Jeep este o marca cu adevarat de succes. Vand peste 1 million de unitati pe an la preturi premium cu o marja de profit mare. Jeep tine in viata FCA. Daca vine vreo noua recesiune mondiala, se scumpeste barilul de petrol din nou cum era in 2008, au cam belit-o pentru ca modelele Jeep stau rau la consum si oamenii vor fugi de ele daca se scumpeste benzina in America, si FCA va intra in faliment.

    Machionne a facut cateva mutari bune, dar per total este un manager prost dupa parerea mea. Chrysler per total nu a inceput prea bina anul la vanzari. Alfa a crescut intradevar datorita noii Giulia, dar a crescut in SUA de la 40 de unitati pe luna la 400. Poate o sa ajunga la vreo 1500 cu tot cu Stelvio, in conditiile in care alte marci premium vand peste 10000 de unitati pe luna. Volumul este prea mic ca sa fie semnificativ.

    Vanzarile Fiat sunt dezastruoase cam peste tot pentru ca nu are in portofoliu modele dezirabil. Majoritatea sunt invechite, facelifturi a unor facelifturi a unor facelifturi. Grupul FCA are nevoie de modele noi. O gama mai puternica de modele, si atunci vor avea sanse sa supravietuiasca. Si mai este o problema majora. FCA are o reputatie foarte proasta cand vine vorba de fiabilitate, atat in SUA cat si in Europa. Peste tot, publicul ii percepe ca fiind la fundul clasamentului cand vine vorba de fiabilitate. Asta e o problema majora pe care trebuie sa o rezolve.

    VAG nu are nevoie de ei, poate doar eventual in SUA unde VW are vanzari dezastruoase, tot din cunoscuta lipsa a fabilitatii, si ar avea de castigat daca ar vinde unele masini care impart platforma cu modele Jeep.
    9 7
  • smechereala la nivel inalt... unul, metrosexual, sta intr-o masion la care nu stie cum sa-i mai plateasca cheltuielile, celalat vinde tot cumpara tot, ti-o vinde si pe bunica moarta de acu' 20 drept Miss Univers dar e prins cu nadragii murdari in f...d si decarteaza malaiu strans prin minciuna

    ca doi baieti de cartier ce identifica o potentiala pierdere de teren in favoarea noilor veniti isi trimit mesaje "private" peste gard pe care sa le auda si "pustimea".
    Primul, din pozitia liderului....Eu? n-am auzit niciodata de "Macaronari"! Cine-i asta?
    Al doilea, ca mafiotu'...Te faci ca nu stii unde stau?

    Intrarea pentru urmatorul spectacol al piesei de teatru "2 frati patati" este libera. Rosiile stricate si hartia igienica din partea casei.
    14 14
  • sunt de accord cu dvs, dle Tzenu BMW ca acest Marchionne este disperat si este chiar o persoana NE profesionista cand face astfel de declaratii !

    Este o mare diferenta intre Marchionne de la Fiat si Carlos Ghosn de la Nissan-Renault !

    Si este si o diferenta ca Fiat inafara de seria 500: adica fiat 500 cea noua, Fiat 500L, 500X, etc NU MAI ARE NICI-UN MODE NOU de muuult timp

    versiunile innoite foarte lent si foarte greu, motoarele bune, dar sistemele electrice cam proaste, greutatea masinilor cam mare pentru cat de mici sunt

    nu se vand deloc inafara Italiei, aceste Fiat nu au sustinere nici de marketing nici de service fata de marcile franceze si germane

    Marchionne are mari probleme si el si grupul care il conduce si se vede. Pacat pentru ca unde este concurenta, mai multe grupuri este ma bine
    9 5
  • Din seria : cand ai ego-ul mai mare decat creierul !
    9 5
  • Jeep vinde char peste 1.4 mil anual ceea ce e enorm tinand cont de preturile premium practicate. Pacat ca fiabilitatea e printre cele mai slabe din industrie si probabil ca peste 3-5 ani vor avea vanzari mult ciuntite, asta daca raman la FCA. Valabil si pentru Dodge:

    http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds
    4 5
  • @sam, ai vazut noul jeep renegade? Ar trebui sa-i schimbe denumirea.Fiat Renegade ar fi mult mai corect. Verifica motorul si sasiul!
    4 5
  • johnny
    Cam toti pe aici cu aceeasi pozitie care nu prea reflecta realitatea.
    verificati vanzarile europene pe acea.be, FCA are cea mai mare crestere procentuala cam in fiecare luna din ultimele 12...deci de unde atata grija pt vanzarile lor mici nu prea inteleg
    4 1
  • Desi pare ciudat, ar putea fi o alianta benefica pentru amandoua concernele.
    VW ar putea intra mai puternic pe piata SUA, iar FCA ar putea folosi platformele VW pentru a creste fiablilitatea si performantele.
    3 1
  • @vianu
    Nu prea esti pe placul meu in general, dar comentariul de sus e de nota 10. Te felicit.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru