Achiziția recentă a constructorului german Opel de către grupul francez PSA Peugeot-Citroen a generat un dialog neașteptat între alți doi giganți ai industriei auto europene: FCA Fiat-Chrysler și Volkswagen Group.
Jocul declarațiilor a fost deschis de Sergio Marchionne, președintele FCA, care afirma că achiziția Opel de către PSA ar trebui să îngrijoreze Volkswagen, întrucât se naște astfel al doilea cel mai mare conglomerat auto european.
Marchionne își arăta disponibilitatea pentru un dialog cu Matthias Muller, omologul său din Grupul Volkswagen, însă acesta declara că VAG are în prezent alte probleme de rezolvat, mult mai importante.
La numai câteva zile după, Matthias Muller revine cu o declarație ceva mai nuanțată, care lasă loc de interpretări. Chiar dacă nu a existat o conversație între el și Marchionne, Muller nu exclude una.
Ba mai mult, l-a ironizat discret pe omologul său italian: ”Ar fi foarte util dacă domnul Marchionne mi-ar comunica mie opiniile sale și nu doar dumneavoastră, presei”.
Tot el a ținut să precizeze că este încrezător în viitorul Volkswagen, cu sau fără ajutorul lui Marchionne. În acest context, replica lui Sergio nu a întârziat să apară. Tot în cadrul unei discuții cu Automotive News, Marchionne a declarat că FCA are ”zero interes” pentru o potențială fuziune cu Grupul Volkswagen. ”Am spus doar că atunci când ești cel mai mare producător auto din Europa și ia naștere un conglomerat care devine astfel al doilea ca mărime de pe continent, prima intenție este aceea de a căuta să te distanțezi și mai mult. În prezent, suntem singura combinație viabilă pentru cineva aflat în această situație. Dacă am juca șah, aceasta ar fi următoarea mutare”, a declarat Marchionne.Tot el a susținut că rămâne deschis unei discuții cu Muller.
”Nu îl voi suna pe Matthias. Nu am nici un interes. Dacă vrea să vină la discuții, știe unde locuiesc. Nu l-am urmărit și nici nu am astfel de intenții. Însă, dacă vrei să îți crești volumul și să îți consolidezi poziția de lider, suntem partenerul ideal”, a concluzionat șeful FCA.via automotivenews (înreg.)
Vrei sa te aliezi cu Vw, pt. ca grupul FCA e cam pe nicaeri si deja te simti presat de situatie.....
VAG Group, PSA, Renault-Nissan...sau ridicat mult in ultimi ani
Sa nu mai zic de mutarea de la PSA(achizitia Opel) e un mare pas inainte....
Ce face Fiat mai nimic....Chrysler vinde in State dar nu si in Europa....Fiat vinde mediocru in Europa si destul de slab in America Alfa Romeo se ridica cei drept dar de una singura nu poate trage tot grupu dupa ea...
Machionne a facut cateva mutari bune, dar per total este un manager prost dupa parerea mea. Chrysler per total nu a inceput prea bina anul la vanzari. Alfa a crescut intradevar datorita noii Giulia, dar a crescut in SUA de la 40 de unitati pe luna la 400. Poate o sa ajunga la vreo 1500 cu tot cu Stelvio, in conditiile in care alte marci premium vand peste 10000 de unitati pe luna. Volumul este prea mic ca sa fie semnificativ.
Vanzarile Fiat sunt dezastruoase cam peste tot pentru ca nu are in portofoliu modele dezirabil. Majoritatea sunt invechite, facelifturi a unor facelifturi a unor facelifturi. Grupul FCA are nevoie de modele noi. O gama mai puternica de modele, si atunci vor avea sanse sa supravietuiasca. Si mai este o problema majora. FCA are o reputatie foarte proasta cand vine vorba de fiabilitate, atat in SUA cat si in Europa. Peste tot, publicul ii percepe ca fiind la fundul clasamentului cand vine vorba de fiabilitate. Asta e o problema majora pe care trebuie sa o rezolve.
VAG nu are nevoie de ei, poate doar eventual in SUA unde VW are vanzari dezastruoase, tot din cunoscuta lipsa a fabilitatii, si ar avea de castigat daca ar vinde unele masini care impart platforma cu modele Jeep.
ca doi baieti de cartier ce identifica o potentiala pierdere de teren in favoarea noilor veniti isi trimit mesaje "private" peste gard pe care sa le auda si "pustimea".
Primul, din pozitia liderului....Eu? n-am auzit niciodata de "Macaronari"! Cine-i asta?
Al doilea, ca mafiotu'...Te faci ca nu stii unde stau?
Intrarea pentru urmatorul spectacol al piesei de teatru "2 frati patati" este libera. Rosiile stricate si hartia igienica din partea casei.
Este o mare diferenta intre Marchionne de la Fiat si Carlos Ghosn de la Nissan-Renault !
Si este si o diferenta ca Fiat inafara de seria 500: adica fiat 500 cea noua, Fiat 500L, 500X, etc NU MAI ARE NICI-UN MODE NOU de muuult timp
versiunile innoite foarte lent si foarte greu, motoarele bune, dar sistemele electrice cam proaste, greutatea masinilor cam mare pentru cat de mici sunt
nu se vand deloc inafara Italiei, aceste Fiat nu au sustinere nici de marketing nici de service fata de marcile franceze si germane
Marchionne are mari probleme si el si grupul care il conduce si se vede. Pacat pentru ca unde este concurenta, mai multe grupuri este ma bine
http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds
verificati vanzarile europene pe acea.be, FCA are cea mai mare crestere procentuala cam in fiecare luna din ultimele 12...deci de unde atata grija pt vanzarile lor mici nu prea inteleg
VW ar putea intra mai puternic pe piata SUA, iar FCA ar putea folosi platformele VW pentru a creste fiablilitatea si performantele.