Tranziția către mașini electrice este mai lentă decât și-au propus producătorii. Din această cauză, cei mai mulți dintre aceștia au ales să-și amâne planurile de electrificare și să prelungească viața motoarelor termice pentru a se adapta condițiilor de piață. Printre aceste mărci se numără acum și Volkswagen și Audi, care urmează să-și amâne planurile lor de electrificare.
Conform planului inițial, cele două mărci aveau în plan să lanseze ultimele sale modele cu motoare termice în 2026. Mai mult, Volkswagen și Audi trebuiau să devină mărci pur electrice din 2033. Acest plan nu va mai fi valabil, potrivit presei germane, care citează mai multe persoane din interiorul celor două mărci.
Publicația germană Handelsblatt precizează că Volkswagen și Audi vor investi în versiuni actualizate ale modelelor actuale oferite cu motoare cu ardere internă, care vor fi oferite cel puțin până la începutul următorului deceniu. O decizie oficială cu privire la investițiile asupra acestor modele va fi luată în martie.
Anunțul vine după o perioadă îndelungată în care aproape toate mărcile din Grupul Volkswagen, dar și alte mărci rivale și-au amânat planurile de electrificare pe fondul vânzărilor prea lente de mașini electrice. Anul trecut, Porsche a anunțat că va crea motoare termice pentru viitoare modele destinate a fi inițial pur electrice. De asemenea, Bentley a amânat cu un an lansarea primului său model electric de serie și a renunțat la planul de a deveni marcă pur electrică din 2030. Lamborghini, de asemenea, a amânat lansarea primului său model electric până în 2029.
Bineînțeles, deciziile luate de conducerea Grupului Volkswagen vor afecta și mărcile mai accesibile, cum ar fi Skoda, Seat și Cupra.
Anul trecut, vânzările de mașini electrice Volkswagen au scăzut cu 2.7% față de 2023. Audi a avut o scădere mai mare, de 7.8% a vânzărilor de mașini electrice. Per total, vânzările de vehicule cu zero emisii ale întregului Grup Volkswagen au scăzut cu 3.4% în 2024.
via Motor1
O viziune mai ampla asupra "problemei":
https://www.youtube.com/watch?v=Vhi7zldGjBo
Iar pentru electro-vadimii care fac crize de nervi la orice opinie defavorabilă mașinilor „eco”, am următorul mesaj: calmați-vă și retrăgeți-vă în anonimat, acolo unde vă este locul!
Cel mai probabil lucreaza la un nou soft de pacalit emisiile ca sa respecte Euro 7.
VAG nu mai e demultisor ce a fost, deci nu prea mai prezinta interes ce fac ei si ce amana.
Ei au trisat in loc sa innoveze. Acum se dau iar inapoi. Deci falimentul VAG nu e departe. Cu puscariabili, corupti si mafioti, nu merge mult treaba.
Vin coreenii bine din urma.
Daca ne uitam la Honda, Mazda, au pierdut mult din aceeasi cauza: au vrut sa mearga doar pe putine motoare simple si natural aspirate, nu prea s-au bagat in electrificare si acum au ramas tare in urma.
Dacă nu ieftineasc EV-urile atunci vor ajunge să fie 10% din ce au fost odată.
Kodak, Nokia scrie pe ei...