Volkswagen și Audi nu vor renunța la motoarele termice. Planurile de electrificare, amânate

de Tiberiu Safta
Luni, 17.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor noi informații apărute în presa germană, Volkswagen și Audi își vor amâna planurile de electrificare din cauza tranziției lente către mașini electrice. Cele două mărci își vor reînnoi investițiile în modele noi cu motoare termice.

Tranziția către mașini electrice este mai lentă decât și-au propus producătorii. Din această cauză, cei mai mulți dintre aceștia au ales să-și amâne planurile de electrificare și să prelungească viața motoarelor termice pentru a se adapta condițiilor de piață. Printre aceste mărci se numără acum și Volkswagen și Audi, care urmează să-și amâne planurile lor de electrificare.

Conform planului inițial, cele două mărci aveau în plan să lanseze ultimele sale modele cu motoare termice în 2026. Mai mult, Volkswagen și Audi trebuiau să devină mărci pur electrice din 2033. Acest plan nu va mai fi valabil, potrivit presei germane, care citează mai multe persoane din interiorul celor două mărci.

Publicația germană Handelsblatt precizează că Volkswagen și Audi vor investi în versiuni actualizate ale modelelor actuale oferite cu motoare cu ardere internă, care vor fi oferite cel puțin până la începutul următorului deceniu. O decizie oficială cu privire la investițiile asupra acestor modele va fi luată în martie.

Anunțul vine după o perioadă îndelungată în care aproape toate mărcile din Grupul Volkswagen, dar și alte mărci rivale și-au amânat planurile de electrificare pe fondul vânzărilor prea lente de mașini electrice. Anul trecut, Porsche a anunțat că va crea motoare termice pentru viitoare modele destinate a fi inițial pur electrice. De asemenea, Bentley a amânat cu un an lansarea primului său model electric de serie și a renunțat la planul de a deveni marcă pur electrică din 2030. Lamborghini, de asemenea, a amânat lansarea primului său model electric până în 2029.

Bineînțeles, deciziile luate de conducerea Grupului Volkswagen vor afecta și mărcile mai accesibile, cum ar fi Skoda, Seat și Cupra.

Anul trecut, vânzările de mașini electrice Volkswagen au scăzut cu 2.7% față de 2023. Audi a avut o scădere mai mare, de 7.8% a vânzărilor de mașini electrice. Per total, vânzările de vehicule cu zero emisii ale întregului Grup Volkswagen au scăzut cu 3.4% în 2024.

via Motor1

Comentarii (12)

  • O noua saptamana, o noua amanare/reconsiderare.

    O viziune mai ampla asupra "problemei":

    https://www.youtube.com/watch?v=Vhi7zldGjBo
    7 5
  • @alex cu creier mic
    Hai sa iei gunoiul, șoșocistule
    7 13
  • Și renunță familia la “geniul” tău? Sari singur în tomberon? Deși, la ce mizerii generezi ești în categoria radioactive, trebuiești tratat în regim special ;)
    6 6
  • Încet, încet, se alege praful de toată demența electrificării forțate, a propagandei grețoase și, în general, de tot acest neobolșevism scelerat care (încă) domină Europa.

    Iar pentru electro-vadimii care fac crize de nervi la orice opinie defavorabilă mașinilor „eco”, am următorul mesaj: calmați-vă și retrăgeți-vă în anonimat, acolo unde vă este locul!
    11 7
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Geniule, iar te-ai uitat în oglindă și crezi că vezi alt imbecil? Cum e cu vântul noaptea, bate sau nu? Luminează-ne, o tu, luceafărule.
    6 9
  • Nimic surprinzator din partea lor.
    Cel mai probabil lucreaza la un nou soft de pacalit emisiile ca sa respecte Euro 7.
    VAG nu mai e demultisor ce a fost, deci nu prea mai prezinta interes ce fac ei si ce amana.
    9 8
  • Pacat. In loc sa investeasca in tehnologii de baterii solid state sau altceva si in software rapid, se repliaza. Parca vad tiparul Nokia aici.
    7 4
  • Cei ce nu pot tine pasul cu tehnologia, vor dispare curand de pe piata.
    Ei au trisat in loc sa innoveze. Acum se dau iar inapoi. Deci falimentul VAG nu e departe. Cu puscariabili, corupti si mafioti, nu merge mult treaba.
    Vin coreenii bine din urma.
    Daca ne uitam la Honda, Mazda, au pierdut mult din aceeasi cauza: au vrut sa mearga doar pe putine motoare simple si natural aspirate, nu prea s-au bagat in electrificare si acum au ramas tare in urma.
    6 10
  • VAG investeste in Quantumscape care au deja o baterie ss in teste la producatori. Dar ca de obicei dureaza mai mult decat ar vrea eco-vitejii de tastatura. Chiar si in cazul in care treburile merg ceas, bateriile ss sunt la cel putin 10 ani de mainstream care inseamna teste, rafinare materii prime, scadere de pret, productie in masa. De avut in vedere ca intreaga productie de baterii pentru auto este pentru NMC si LFP care nu e compatibila sa fie convertita la ss. Deci alte fabrici sau retehnologizari. Scump si de durata.
    5 3
  • @alex cu creier mic
    Pe cuvântul tău de șoșocist că nu e convertibilă? Unde ai citit, pe TikTok?
    4 7
  • Elektrikkk
    Deja VW şi Audi scad puternic pe piaţa americană şi chinezească , unde EV urile noi, americane şi respectiv chinezeşti, domină.

    Dacă nu ieftineasc EV-urile atunci vor ajunge să fie 10% din ce au fost odată.

    Kodak, Nokia scrie pe ei...
    3 7
  • Doar în mintea ta scurtcircuit-ată EV-urile americane au “acaparat” piața… care EV-uri? Wagoneer, Recon, E-mach, Charger… sau Rivian și Lucid? Tesla este în cădere liberă cum deja știam de când Y era cea mai vândută aberație din lume, Ugly-truck stă la dealeri după ce schizofrenicul planetei vă spunea (focilor) care are 2 mil de comenzi în realitate nu vândut nici 60.000 de buc (jenant), noroc ca nu ruginește ușor (teoretic)… care EV american rupe piața?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru