Vânzările Skoda au crescut semnificativ în ultima perioadă, iar constructorul ceh a devenit al doilea cel mai profitabil brand din cadrul Grupului Volkswagen după Porsche.
Unii dintre managerii Volkswagen au început însă să-și exprime îngrijorarea că acest progres se realizează de fapt în detrimentul constructorului de la Wolsburg, care se află într-un plin proces de restructurare.
Ca urmare a pierderilor suferite în urma scandalului Dieselgate, Volkswagen este nevoită să reducă costurile, iar în acest sens a conceput deja un plan de concedieri inclusiv în Germania. Problema este agravată de faptul că unele uzine Volkswagen din Germania nu mai lucrează la capacitate maximă, ca urmare a scăderii cererii pentru anumite modele.
În paralel, Skoda are avantajul unei forțe de muncă mai ieftine în Cehia, la care se adaugă doar plata unor taxe de licențiere pentru tehnologiile dezvoltate de Volkswagen, inclusiv platforma MQB.
Problema a fost remarcată inclusiv de sindicatele muncitorilor Volkswagen, care propun și două soluții prin care Skoda să nu mai beneficieze de aceste avantaje.
Astfel, sindicatele propun ca Skoda să mute o parte a producției la uzinele Volkswagen din Germania unde producția este în scădere, dar și ca producătorul ceh să plătească taxe de licențiere mai mari pentru tehnologiile din cadrul Grupului."Viitoarea poziționare a brandurilor este analizată, dar discuțiile sunt încă în desfășurare", s-a limitat să afirme un purtător de cuvânt al Volkswagen. Totuși, unul dintre manageri care a dorit să-și păstreze anonimatul are o poziție mult mai tranșantă. "În loc să ne dedicăm eforturile pentru a învinge Tesla, am putea ajunge la un conflict intern".
Acesta se referă și la planurile Grupului pentru mașini electrice, care vizează lansarea a 50 de modele până în 2025. Atât Volkswagen, cât și Skoda, au planificat lansarea unor SUV-urile electrice cu autonomii de 500 de kilometri pentru 2020.
Via Reuters
Cand ceri pe o Octavia 1.6 TDI cu DSG sau cu 1.4 TSi - 24000 iar lumea iti da si practic tu vinzi o masina la banii aia ... taticule ... era o vorba multi prosti pe lumea asta , pacat ca-i tine. Serios ... FABIA 15000 si tot asa , ca sa nu zic de Kodiak care e vreo 40000 in varianta decent dotata, bani la care cumperi premium .
Deci da ... conflict intern, ca lumea a luat-o razna ...si uita sa mai caute oferte ... se duc cu banii in buzunar sa cumpere masini in loc sa se intereseze inainte .
vanzarile fartelui mai mic se fac in detrimentul tatucului in urma scandalului. Cine are ochi de vazut si creier in loc de cruciulite si matanii de pus in parbriz (ca orice fan infocat de tdi), cei 2 membrii ai familiei nu numai ca si-au impartit generos piata dar au castigat procente bune luand de la concurenta. Cu alte cuvinte nu s-au calcat pe bataturi. Decat in ultima perioada.
Este de remarcat (si de laudat) capacitatea managementului (si marketingului) de a vinde aceeasi masina cu preturi diferite unei clientele, una care tine la badge-ul "made in germany" si cealalta parte care statea cu stiloul in mana si facea calcule de tipul "e facuta de nemti doar ca are alta sigla, diferentele de calitate sunt mai mici decat diferenta de pret".
cu @ioi sunt deacord doar pe jumate. Nu vor creste preturile marcii germane (deja, nu cred, sa mai fie loc) dar este posibil sa mai taie din calitatea perceputa de la ceh.
dar vorba romanului...cand ti-o faci cu manuta proprie se numeste...autosatisfactie. Pe care au simtit-o din plin. Mintind frumos si cerand banii inainte...ca orice "doamna".
parerea mea
De fapt, sefii concernului VW, SUNT INVIDIOSI pe TESLA.....
Ce a facut insa TESLA: A sters cu buretele ceea ce stim despre o masina clasica, cu motor termic si a gandit - cam asa - pentru a produce o masina ELECTRICA de succes:
1. Ne trebuie AERODINAMICITATE foarte buna - uitati ce coeficiente au la toate masinile lor.... ;
2. Avem nevoie de un SISTEM ELECTRIC cat mai SIMPLU si EFICIENT ( bateria de acumulatori - inverter si motor de curent alternativ pentru antrenare roti - FOARTE FIABIL....) ....De curand Elon Musk spunea ca TESLA ar putea oferi si o GARANTIE pentru sistem de cca. 1.000.000 km.....
3. SIGURANTA - toate modelele au 5 (cinci ) stele IIHS ( omologul EURONCAP din SUA)
4. Alte "DICHISURI": aer conditionat, radio, chiar si 4x4 etc....
Nu va inchipuiti ca inginerilor le-a fost usor sa ia totul de la zero, sa sparga tiparele si sa aiba un asemenea succes....
Dar....AU REUSIT !!!
CONCLUZIA: Europenii AU DE CE SA FIE INVIDIOSI !!!!!
Daca nu se vor misca repede vor veni altii pe modelul TESLA: asiatici sau americani si VOR PIERDE FOARTE MULTI BANI ....pentru ca au fost INDOLENTI ani de zile !!!!!
Poate că aşa ar trebui să se întâmple şi în cadrul lui VAG, cel puţin la nivel de autoturisme: Bentley-Porsche-Audi şi VW-Škoda-Seat (precizez: “şi”, nu “versus”). Totuşi, apar discrepanţe în acest caz – şi de calitate, şi de scop, şi de preţ – mai ales că nu mai există o clasă socială “medie” pe nicăieri, deci, în ziua de astăzi, trebuie ţinut cont de antiteza iremediabilă şi tot mai acută bogaţi versus săraci.
Nu contest ce face TESLA sunt de admirat, DAR aștept mașina lor din care sa câștige bani. Pana in ziua de astăzi pierd bani la fiecare electrica vânduta, practic sunt finanțați de ''poporul'' american, care se finanțează pe spinarea altora
VW este invidioasa pe TESLA, este adevărat, daca se duc la Merkel sa ceara bani, nu primesc, Germania face parte UE si intra in contradicție cu regulile acceptate de comun acord unde exista si niște mari avantaje.
Skoda mănâncă din halca lui VW extraordinar ce descoperire au făcut! După 12 ani! Ce-au crezut ei, ca sunt singuri pe planeta Terra!
Oricum este gretos ce face VW !!!
Da, trebuie sa existe o departajare intre marci
Bentley-Porsche-Audi şi VW-Škoda-Seat
dar iese in evidenta nationalismu desantat a germanilor care sunt si au ramas niste fanatici din anumit punct de vedere.
Ei sa calce totul in picioare... nu ai loc de ei,... ca uber alles...
BRAVO SKODA !
HUOOO VW !!
Mă repet : ce fac ei este remarcabil DAR
Divizia auto a avut -285Mil $ la sfârșitul anului 2016, mult mai bine decât in 2015 -383, nu mai știu in 2014. Pierdeau cam 3850$ la fiecare mașină.
Orice produs dar absolut orice produs (de durata îndelungată de folosire) au in prețul lor inclus:
1. costuri de vânzare (include transportul + asigurarea produsului)
2. costuri service (fabricarea pieselor specifice + manual reparații+...)
3. costuri garanție (sa nu crezi ca producătorii plătesc reparațiile in garanție, tot noi plătim! )
4. asigurări mallus (sa nu crezi ca Takata plătește tot)
Deci ce spui tu nu are acoperire
Când faci un proiect pay back-ul investiției trebuie sa fie maxim de 2ani si ai doua variante:
1. free cash flow operațional substanțial care-ti sa-ti permită împrumuturi cu dobânda avantajoasa nu este cazul producția este mica in plus au avut investiții enorme
2. subvenție guvernamentala nerambursabila de aceea este singura soluției pentru ei deoarece:
1. potențialul strategic este enorm atât din punct de vedere economic cat si al tehnologiei
2. GM si Ford pierd teren in Europa/Asia/Africa nu știu cat va mai merge cu mini-camioane USA trebuie sa contra-balanseze cumva
ai (pana la momentul in care scriu eu) o manuta rosie...probabil ca votantul a crezut ca "free cash flow operațional substanțial" ori "pay back-ul investitiei" sunt un fel de injuraturi.