Volkswagen se pregătește să închidă 3 fabrici în Germania

de Silvian Irimia
Marti, 29.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conducerea Volkswagen intenționează să închidă cel puțin 3 fabrici, să reducă zeci de mii de locuri de muncă și să taie salariile cu 10% pentru angajații rămași, conform unei declarații din partea reprezentanților angajaților.

Producătorul auto intenționează, de asemenea, să reducă dimensiunile tuturor fabricilor rămase. Acest lucru va duce, conform afirmațiilor, la externalizarea multor sarcini și chiar a unor departamente întregi către furnizori de servicii externi.

Acest anunț vine după ce Volkswagen a emis recent al doilea avertisment privind profitul în mai puțin de 3 luni. Cererea slabă pe piețele din China și Europa, împreună cu o tranziție deficitară către vehicule electrice, au afectat veniturile producătorului auto.

Pe lângă reducerea de 10% a salariilor, se va aplica și un îngheț salarial pentru anii 2025 și 2026. Consiliul de administrație dorește, de asemenea, să elimine prima lunară de negociere colectivă de 167 de euro și alte bonusuri.

Dacă planurile de închidere vor fi implementate, acesta ar fi pentru prima dată în istoria de 87 de ani a Volkswagen când o fabrică va fi închisă pe teritoriul german.

În prezent, VW are 10 fabrici și 300.000 de angajați în Germania.

Firma a avertizat anterior în acest an că închiderea unor fabrici ar putea deveni inevitabilă din cauza creșterii concurenței din partea producătorilor chinezi.

Sindicatele cer acum mai multă claritate cu privire la viitorul Volkswagen. Miercuri, liderii sindicali se vor întâlni cu reprezentanții Volkswagen pentru a doua rundă de negocieri privind contractul colectiv de muncă. Producătorul german va raporta, de asemenea, rezultatele financiare pentru al treilea trimestru în acea zi.

via Reuters

Comentarii (14)

  • Dezastru VW in cativa pasi simpli:

    1) Folosesti un soft ilegal care manipuleaza emisiile cand masinile sunt pe stand
    2) Faci trecerea cu disperare la masini electrice, fara sa ai o varianta competetiva de hibrizi. Miliarde de euro aruncate pe geam.
    3) Iti faci propria firma pentru dezvoltarea softului, desi tu esti producator de masini. Rezultatul: intarzieri peste intarzieri, soft neperformant, miliarde aruncate.
    4) Scoti pe piata produse care nu au nimic in comun cu folosofia VW: calitate perceputa de top, masini practice, cu un design sobru.
    5) Scumpesti cu obraznicie masinile din game.

    Daca mi-a scapat ceva puteti completa.
    20 0
  • Completez eu.

    Știu că multor postaci propagandiști se vor activa, dar adevărul este

    6) Îți lași stăpânul (CIA) să-ți arunce (în apă) conducta de gaze ieftine, fără să comentezi, pentru că... Putin, după ce același Putin ți-a făcut economiea performantă, băgându-ți în venă timp de mai mult de 20 de ani energie ieftină dată la preț de dumping, pentru că... Putin + Merkel = love

    7) UE călărită cu bani grei de corul de retarzi și propagandiști tip Greta autista, care țipă despre "schimbările climatice" și salvarea planetei, uitând că 16 milioane de mașini electrice funcționează cu energie electrică produsă din cărbune, iar pe 5 miliarde de pământeni, îi doare fix în cur de această imbecilitate.

    Ce semeni, aia culegi.
    13 12
  • Pe partea cu softul mincinos, oarecum au fost fortati de legislatia UE care nu tinea cont de avansul tehnologic. Daca urmariti piata auto din Europa, doar producatorii premium o duc binisor spre bine. Restul, cei care fac masini pentru oamenii de rand au probleme si asta tot datorita incoerentei si imbecilitatii normelor europene. Oamenii cu bani au bani si cand merge economia dar si cand e criza, deci Audi, BMW, Mercedes , merg. Ceilalti, stau si gandesc: pastrez masina actuala si o mai folosesc cat pot sau cumpar alta noua, cu 50%-80% mai scumpa decat era acum 3 ani si nici nu stiu daca mai am voie sa o folosesc peste cativa ani. UE vrea taxe pe tona de CO2, vrea ca masinile de peste 10 ani vechime sa nu mai aibe dreptul de a fi reparate, automat nu mai poti trece starea tehnica deci vei fi fortat sa o casezi si alte imbecilitati marca UE.
    7 4
  • @Dan G
    Ai dreptate si nu prea, pe clienti nu ii intereseaza, cifrele de vanzari dovedesc asta:
    VW sunt pe primul loc pe vanzari in Europa, la distanta mare fata de competitie, asa ca nu vad care sunt problemele lor, vand de rup, desi au masini scumpe.
    4 2
  • Au apărut și Putincuriștii.
    7 7
  • @ignis

    Gazul pe conducta nu mai circula de cel puțin o lună, în momentul exploziei, crezi c-ar fi fost reluat până acum, dacă rămânea întreaga ? În niciun caz . Germania a fost avertizata cu ani înainte, inclusiv de Trump în mandatul lui, ca este o mare tâmpenie să-și crească dependența de Rusia cu astfel de proiecte, de fapt cam toți le spuneau asta, inclusiv Polonia, Merkel este principala vinovată, plus faptul c-a susținut închiderea tuturor centralelor nucleare, fără sa aibă un backup realist .

    VW nu va da faliment, acum are o scădere de profit, au calculat ca-n câțiva ani, dacă lucrurile merg tot așa, nu vor mai avea, din zeci de fabrici, nu este catastrofă închiderea, sau reducerea activității la câteva, doar pentru cei care lucrează acolo, dar în Germania protecția încă funcționează, se descurcă ei, în România capitalismul este mai dur, se închide fabrica, șomaj de 2 lei apoi vezi tu, deci haideți sa nu mai plangem atât Germania, vor găsi soluții.
    4 4
  • Banditos
    @ignis...bla..blaa...blaaa...bla

    .....pentru ca TOATA industria auto europeana a cunoscut aceleasi conditii "de trai".

    De aia!
    5 2
  • UE Greta
    Economia URSS s-a prăbușit deoarece a fost condusă după criteriile unei ideologii politice.
    UE face acum aceeași prostie, iar rezultatele încep să se vadă.
    7 5
  • @dan_grc
    Crezi tu ca in Germania protectia functioneaza.
    Germania e pe minus de ceva timp si economia toata e pe butuci.
    Daca mai dau si ajutoare la marcile care umbla cu afaceri ilegale, atunci e grav.
    Unii inca mai vad Germania ca un Dumnezeu al Europei.
    Din pacate s-a dovedit ca sunt niste mincinosi si afacerile lui madam von Leyen cu pandemia a cam agravat treaba.
    Daca mai punem si sanctiunile impuse Rusiei, atunci clar si-au luat-o maxim.
    Cand suntem condusi de corupti, nu putem avea pretentii sa o ducem bine.
    2 5
  • Noroc că sunt alegeri în 2029, cățelandrii latră vreo 5 ani, și atunci, cine știe, poate și mușcă. Sau se pun pe lătrat până în 2034.
    2 4
  • In timp ce germanii inchid pravaliile, chinezi asfalteaza autostrazi cu roboti si drone.
    Si mai auzi "experti" ca nu vor ei masini chinezesti.
    6 5
  • Banditos
    @Vali

    Propaganda functioneaza.

    Ideea e ca, mie personal, mi se flutura ce drone au ei, ce autostrazi suspendate si trenuri de mare viteza folosesc.

    Dar te intreb eu pe tine, daca tu ai fi un mic producator de ace cu gamalie in Romania si chinezul ar veni sa-ti iti sufle piata tot asa te-ai face trompeta orezarilor si le-ai sufla in borta c.rului?
    6 2
  • Dacă acul lor e la fel de bun ca al tău dar mai ieftin nu știu exact ce așteptări ai. Vesticii au fost crescuți într-un mediu concurențial, au arătat cu degetul pe cei din est care își protejau fabricile necompetitive, iar acum s-au trezit ca trebuie protejate fabricile lor, ca sa aibă ei loc de munca.
    3 0
  • Elektrikkk
    Un aspect care se uită despre germani !!! Este următorul

    Germanii s-au aliat cu ruşii dar şi cu chinezii oricând le-a convenit !

    Şi-au închis centralele nucleare şi au mizat totul pe gazul metan "verde" rusesc !!

    Au făcut join venture în China cu toate companiile şi vindeau acolo VW, Mercedes, BMW cam 30-40% din vânzările mondiale !

    Ţinta lor era de a închide fabrici în Germania, a impune UE să nu fie taxe la maşinile din China şi să importe maşini "germane" făcute de fapt în China !!!

    Exact pe modelul Dacia Donfeng Spring !

    Sigla vestică, profitul triplu.

    Nu îi mai plângeţi pe dieselgate germani, mincinoşi notorii.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru