Volkswagen schimbă strategia în lupta cu producătorii chinezi: dezvoltarea unei mașini se va face în 3 ani

de Tiberiu Safta
Joi, 07.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat o nouă strategie în încercarea de a contracara ofensiva producătorilor chinezi de mașini electrice. Noua strategie constă într-un timp de dezvoltare mai rapid, dar care este și mai eficient în același timp.

Nu mai este o surpriză faptul că mai mulți producători chinezi, în special de mașini electrice, au început să apară în numere foarte mari în Europa. Ascensiunea mărcilor din țara asiatică pe Bătrânul Continent deja începe ușor să destabilizeze poziția mărcilor consacrate de pe continentul nostru. Printre aceste mărci care ale căror poziție este în pericol se numără și Volkswagen.

În încercarea de a da o replică ofensivei venite din partea chinezilor, marca germană anunță o schimbare importantă de strategie. Mai exact, noul plan prevede un timp de dezvoltare mai mic, dar mai rapid și mai eficient, un plan asemănător cu cel folosit de unii producători chinezi, precum BYD. Astfel, timpul de dezvoltare a unui model complet nou va fi redus de la 54 de luni la 36 de luni. Această strategie nouă va fi pusă în aplicare odată cu apariția versiunii de serie a lui Volkswagen ID.2all, un model cu o lansare programată pentru 2025.

De asemenea, Volkswagen va construi și mai multe facilități de simulare în timpul dezvoltării, iar unele cicluri de testare, precum cele de iarnă, vor fi reduse de la două sau trei ierni la doar o singură iarnă.

Alături de acestea, potrivit spuselor lui Kai Grunitz, șeful departamentului de dezvoltare tehnică a mărcii, Volkswagen va întări colaborarea cu furnizorii săi pentru a elimina o mare parte din incertitudini din timpul procesului de dezvoltare și de a crește nivelul calitativ al modelelor.

via Motor1

Comentarii (13)

  • Si uite asa incepe dezastrul ! Producatorii europeni isi vor pierde si ultimul atu pe care-l mai aveau - calitatea constructiei , care rezulta binenteles in urma celor 54 luni de planificare si testare sau in urma celor 3 sezoane de iarna pt teste. De aici venea si increderea in continuare a cleintilor europeni in masinile cumparate de la producatori europeni. Odata ce pierzi acest lucru , nimic nu-i va mai opri pe chinezi sa intre cu adevarat pe piata. Trebuie sa fii idiot sa te pui la mintea chinezilor si sa crezi ca poti fi competitiv in raport cu ei in materie de planuri de dezvoltare vs costuri vs preturi ! Si eu lucrez intr-un domeniu in care suntem afectati de importurile masive din China , ca mai toate domeniile de altfel. Dar in continuare vindem la preturi chiar si cu 50% mai mari fiindca oferim o calitate si service customer net superioare si sunt multi clienti pt. care asta conteaza mai mult decat pretul , fiindca ei stiu ca o calitate mai slaba poate sa-i genereze probleme si pierderi enorme si irecuperabile. Noi , ca europeni, nu avem nici-o sansa in fata chinezilor , decat daca ne pastram si chiar imbunatim continuu standardele de calitate . Exista ( inca) piata pt toti , de fapt chinezii pun o presiune continua pe preturi si asta de multe ori este un lucru bun , fiindca altfel preturile ar fi chiar mult mai mari , dar nu trebuie intrat in jocul lor .
    14 1
  • Adică testarea se va face pe banii viitorilor cumpărători
    Eu oricum nu cumpăram versiuni noi lansate ci numai facelift uri.

    De 25 de ani fac asta și n am avut probleme deosebite.
    Acuma cum or fi mașinile astea moderne cu mult software și senzori mi e cam frica, dar na...frica păzește bostănăria.
    Om găsi noi vreo Mazda cu motor clasic sau ceva asemănător sa mai cumpărăm
    8 3
  • @pipo
    Mai de mult am citit Capitalul de Marx (nu pot sa garantez ca, traducerea cărții era 100% identica cu originalul, bănuiesc ca pe ici, pe colo, ideologia comuniștilor noștri a mai modificat ceva, dar nu fundamental) Ideea de baza este ca, rezultatul final al politicii economice, al ideologiei socialiste este identica cu cea a capitalismului, diferența este făcută doar de „mijloacele” de obținere a rezultatelor.
    Pe mine nu mă mira rezultatele chinezilor, mai mult, trebuie sa ne aducem aminte, ca, din punct de vedere al „creativității” ei stau mult mai bine (uita-te un pic in urma, anii 1000 i.Hr, ce creau ei si unde eram noi europenii, mai clar Grecia, ca restul încă nu prea contau)
    Fără supărare, nu trebuie sa dam vina pe ei! Au fost doar consecvenți! Acum daca vrem rezultatele lor, cu Boemia vieții europene, nu cred ca funcționează. Sa lăsăm clientul sa aleagă (mulți din Europa cumpără de pe Ali Expres lucruri absolut inutile la 10 lei/buc)! Tare îmi este frica ca la un moment dat, o sa fim obligați sa adoptam ideologia lor!
    8 2
  • Nu chinezii sunt problema lu vw. VW sunt problema lu VW.
    Practicile comerciale ale VW sunt de vina.
    Cand tu te prezinti pe piata cu id.3 la pret egal cu tesla 3, si tu oferi jumate clientului, cine sa fie redus mintal sa iti cumpere masina ta?
    Singurii care cumpara sunt angajatiio din reteaua vag care primesc discounturi care reduc pretul semnificativ, si nah, alea sunt ID-urile de pe strazi. La fel si la resutl brandurilor cu Renault Megane si Peugeot e208/2008.
    3 1
  • Trilulilu
    Europa a pierdut de când a refuzat energia ieftină de la ruși în favoarea celei scumpe, de 4-5 ori, din SUA.
    3 12
  • Mai bine n-ar mai spune baliverne si s-ar concentra pe fapte, doar asa id2 va putea inregistra succesul celebrei broscute.
    4 0
  • Energia ieftină de la ruși o avea doar Germania, dragă @Trilulilu, nu întâmplător industria lor competitivă acum e brusc mai puțin competitivă, dar găsesc ei soluții, nu-i plâng .
    8 1
  • Mircea Badea
    deci urmeaza electric-gate?
    1 2
  • Banditos
    sa nu-i uitam si pe austrieci, cei cu limba lunga de le ajunge pan'la moscova
    8 1
  • acu vreo doo-patru saptaminuri ai vazut o stire ... da' nu cred ca pe-acilea ...
    zicea cum ca tovii' de la vw si hau-di au facut ceva intelegeri cu constructori chinezi (saic parca) sa fie si d-lor, sasalaii, mai la zi cu arunkatu' pe piata a electromotoarelor !

    no ghici hamu' oari di ce la f scurt timp de la anuntu cu pricina stabalanii de la vw au sarit la capatina cu "novotatea" aiasta ???

    pt mine e oarecum clar ... nu mi clar de ce le trebe cam doi ai pin-arunk un model ... sa videm cum o sa mearga dup-aia noile lansari ...
    sa va asteptati si la hau-di cu stiri d-astea ...

    https://www.arenaev.com/audi_and_saic_alliance_is_a_big_step_towards_ev_dominance-news-2136.php

    https://www.arenaev.com/vws_jetta_brand_to_rely_on_leapmotors_ev_platform_in_china-news-2196.php

    drumuri bune !
    5 2
  • Trilulilu
    Dragă dan_grc, de aia erau și competitivi germanii. Apoi conductele alea erau legate la un sistem ce livra gaz Franței, Olandei etc. Toți păpau de acolo. Acum, la gară și la mână întinsă. Companiile germane, și nu numai, dependente de energie, fug către China. VW încearcă să supraviețuiescă făcând mașini în China in colaborare cu unii și alții, și apoi să le importe pe bucăți.
    Apoi gazul și petrolul rusesc vin în Europa fix că înainte, doar că via India (care a depășit Arabia Saudită la vânzare de petrol, și Katar la gaze), normal, la preț de 3 ori mai mari că e pentru ștabii ăia din Iurop.
    5 1
  • TatraURSS, tu esti?!
    Numai ala ne spunea cum Moskvich era cea mai buna masina din univers...
    HA ha ha
    0 1
  • Dezvoltarea unei mașini în trei ani înseamnă, în traducere, cheltuieli mai mici cu proiectarea și testarea, implicit și o calitate mai slabă.
    Dar nu-i nimic, oricum am început să ne obișnuim cu o calitate scăzută a mașinilor vw.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru