Un studiu realizat recent de organizația Transport & Environment a demonstrat că mașinile plug-in hybrid emit cu până la 90% mai mult dioxid de carbon în condiții reale comparativ cu testele oficiale WLTP inclusiv atunci când rulează cu bateria plină.
Herbert Diess, CEO-ul Volkswagen, consideră că aceste acuzații sunt nefondate și că numeroși clienți ai mărcii cumpără versiuni plug-in hybrid cu care condus în special în mod electric în zonele urbane.
"Mașinile plug-in hybrid sunt justificate și sunt criticate pe nedrept. Cu noul Tiguan plug-in hybrid poți conduce 50-60 de kilometri electric. Mulți clienți de Tiguan parcurg peste 80% din totalul distanței în mod electric", a precizat Diess în cadrul unui interviu acordat publicației germane Automobilwoche.
În acest context, oficialul german consideră că mașinile plug-in hybrid reprezintă practic un compromis din punct de vedere economic și ecologic, întrucât sunt mai ieftine decât mașinile electrice și au emisii mai mici decât versiunile diesel sau pe benzină, cel puțin atunci când sunt conduse în mod electric.
"Mașinile plug-in hybrid moderne sunt o alegere bună atât din punct de vedere economic, cât și ecologic. Balanța emisiilor de dioxid de carbon nu este în niciun caz atât de nagativă pe cât se arată uneori", a adăugat el.
Via Automotive News
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/1440-Jetta_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1
Cel mai mic consum e de 5,07 si o medie de 5.71, valori mai slabe ca a unor full hybride de la altii (vezi Ioniq, Yaris, Corolla)
Saptamana trecuta citeam un articol din UK unde un sofer de taxi vroia sa renunte la PHEV-ul din dotare ca a auzit el ca existe hibride "self charging" si i se parea ca e mult mai ok sa nu mai stea el sa incarce masina. Si nu era caz singular. Cam asta este nivelul de intelegere al fenomenului, si asta la persoane direct implicate care-si castiga painea din automobil.
Criticatul e cel mai usor ca nu presupune un efort deosebit din pacate.