Actuala generaţie a cabrioletului hardtop Volkswagen Eos este ultima pe care constructorul german o va scoate pe piaţă înainte de a anunţa renunţarea oficială la reprezentantul mărcii în acest segment. Conform şefului de design al mărcii Volkswagen, Klaus Bischoff, germanii vor continua să aibă în zona compactă versiunea cabrio soft-top a lui Golf, în timp ce Eos va fi înlocuit cu un model decapotabil de dimensiuni mai mari, apropiate de cele ale lui Passat.
"Cariera de piaţă a lui Eos nu va mai continua după ce actuala generaţie va ieşi de pe piaţă. Modelele cabrio cu acoperiş dur retractabil dispar de pe piaţă şi, sincer, nu mă deranjează absolut deloc acest lucru", a declarat Bischoff în cadrul unei seri de gală care a avut loc la Salonul Auto de la Los Angeles.
Noul model cabrio care va apărea în gama Volkswagen va intra în segmentul mediu şi se află deocamdată în stadiul de proiect. "Avem 100 de studii de design pe care le analizăm în acest moment.
În mod evident există loc în gama noastră pentru un cabriolet full-size, deci de ce nu am face unul?", încheie oficialul mărici germane.via Autocar
Daca pe-asta de acum care arata GROAZNIC il mai fac si cabrio, atunci probabil ma bufneste rasul de cate ori il vad pe strada
PS.
"Obtiunea" nu putea sa vina decat de la un BMW-ist :)))
Ma bucur ca VW a ajuns la concluzia ca hard-top-ul retractabil nu are ce cauta la un cabrio si in acelasi timp imi pare rau de BMW Z4, o masina absolut incantatoare, ca trebuie sa traiasca cu acest "defect".
Pe de alta parte, incovenientul unui acoperis metalic este ca adauga semnificativ greutate la masina. Pe urma ridica centrul de greutate al masinii cand e desfacut, are un mecanism de pliere mai complicat, deci mult mai susceptibil la defecte. In plus, "forteaza" un pic design-ul masinii, in sensul ca lungeste prea mult portbagajul si iti ia spatiu din porbagaj cand e pliat.
Acuma depinde de fiecare, de gusturi si prioritati, dar eu nu m-as baga la un acoperis de panza indiferent de masina. Pana si Ferarri si Lambo au scos modele cu acoperis metalic. Pentru ca beneficiile sunt indubitabile si solutii moderne se gasesc, fara sa afectezi prea tare estetica si convenienta.
Despre EOS, n-a fost o masina rea deloc. Atat ca au avut probleme cu injectoarele, ceva electrice parca, si cam atat. Dar per total, masina a fost apreciata de public, mai ales ca ofera 4 locuri. Sa vedem cum o sa arate Passat-ul decapotabil. De S Class ce sa mai zic? :):):) Se pare ca o s-o vedem si pe-asta. :)
Cat despre performante si centru de greutate, daca faci raliuri pe sosea sau pe serpentinele de pe Transfagarasani da, asa e. Dar un simplu sofer nu prea isi va da seama de asta.