Toată lumea știe că săptămâna anterioară s-a desfășurat Conferința Națiunilor Unite de la Glasgow pe tema schimbărilor climatice (COP26). Scopul acestei conferințe a fost de a convinge producătorii auto să renunțe definitiv la utilizarea tehnologiei pe baza combustibililor fosili până în 2040. Multe țări și orașe s-au angajat să interzică vânzarea de mașini cu motoare cu combustie internă începând cu anul menționat, însă unii producători mari nu au semnat acest acord.
Printre aceștia se numără: Renault-Nissan, Volkswagen, Toyota, Stellantis, precum și BMW, Hyundai și Honda. Mai mult de atât, nici țările cu cele mai mari piețe auto din lume nu au semnat documentul. Acestea sunt: Germania, Franța, China și Statele Unite.
Pe de altă parte, există și producători care au semnat documentul. Mercedes-Benz, Ford, General Motors, Volvo, Jaguar Land Rover și BYD sunt printre semnatarii acordului și se vor angaja să renunțe la vehiculele cu motoare convenționale până în 2035 pe piețele mari.
La nivel global, motoarele cu combustie internă vor fi interzise în 2040.În unele țări, comercializarea vehiculelor cu motoare pe benzină și motorină va fi interzisă din 2030. Țările care vor lua această măsură sunt: Marea Britanie, Canada, Danemarca, Suedia, Polonia, Irlanda, Olanda, Mexic, India și Noua Zeelandă.
Potrivit experților, o treime din emisiile globale de dioxid de carbon sunt cauzate de transporturile din SUA și Uniunea Europeană. Numai în statele membre UE, 70% din emisiile CO2 provin de la automobile.
Planul UE este să reducă emisiile cu cel puțin 55% până în 2030, prin comparație cu nivelul din 1990. De asemenea, în toate țările membre, vor fi construite stații de încărcare pentru mașini electrice și se va renunța definitiv la motoarele pe benzină și motorină în 2035.
via Profit.ro
Noi încă votăm ex comunişti
"Numai în statele membre UE, 70% din emisiile CO2 provin de la automobile"
Unnpic de documentare nu ar strica, AM, înainte de a prelua și implicit tasta fără a le trece prin filtrul judecății, propaganda green UE.
https://youtu.be/1qG9zJexDn0
Polonia aia care produce electricitate din cărbune (peste 75%), care refuză să-și repare legislația care încalcă drepturile femeilor, care-și ia infringement pe justiție și care refuză inclusiv să închidă o enormă exploatare de suprafață care provoacă probleme inclusiv peste granițe, în Cehia și Germania?
Să iei ca model o țară cu atâtea ”realizări” doar pentru că a semnat alături de India și Noua Zeelandă acest acord inutil?
Mai bine vorbeau despre hidrogen și biocombustibili și variantele de înlocuire a centralelor electrice pe cărbune.
Sa intelegem ca transporturile rutiere, procesele industriale, producerea de energie si incalzirea domestica fac doar 30% din emisiile de CO2?
Esteti siguri ma baieti?
Sigur nu sunteti afectati de fartu lu mosh Biden?
Pe de altă parte, ce apus dezolant al gloriei tale…Daimler! Aşijderea în cazul lui “gm” (nu întâmplător şi-a ales minuscule drept iniţiale). Ford…eh, deseori nici nu ştii la ce să te aştepţi de la Ovalul Albastru. Când atinge sublimul, când alunecă în ridicol.
Dar Daimler-Benz şi General Motors – poate cele mai importante nume auto de pe arcul euroatlantic. Chiar trist!
PS. SUA n-au semnat…Nu, nu este o dovadă că “trumpismul” încă dictează, ci că Deep State n-a acaparat întreg mecanismul statului american. Oricum Biden este doar o marionetă! A recunoscut-o cu gura lui, la acea conferinţă de presă de la Casa Albă în care a mărturisit senin că “mi-au dat o listă (n.m. : nişte “ei”) pe care mi-au spus s-o respect cu stricteţe în abordarea reprezentanţilor mass-mediei”.
VAG = DIESELGATE!
Acum esti uimit?
Ia fii atent:
https://www.euronews.com/2021/09/28/dieselgate-eu-accuses-volkswagen-of-delaying-compensation-claims-across-the-bloc
https://www.airclim.org/acidnews/new-diesel-cars-still-emit-15-times-too-much-nox
Îmi atrăgea atenţia odată vianu (alias fănel, alias…fără număr): “Ştii că ne iubim, nu?”. Desigur, nu “în felul ăla”. Şi-o să ne mai iubim mult şi bine, dar prefer să fiu eu la transmitere şi tu la recepţie.
Pretene, s-a blocat banda??? Dieselgate, Dieselgate, Dieselgate…Hooo, prrr cu tata!
Îţi dai seama că mi-au trebuit ani de zile (deşi nu-i consider pierduţi!) ca să constat ce comoară zăcea chiar sub nasul meu, deşi eu mă înălţam pe vârfuri ca să mă delectez cu Tărâmul Făgăduinţei de peste Ocean…Care comoară? VW!!! Mă rog, ansamblul Porsche-VW (că tot au pornit împreună pe traiectul lor istoric, chit că sub auspiciile acvilei naţional-socialiste).
Audi? Dacă judec prin prisma celor 55 de ani de la “reanimare” (cu preţul “asasinării” lui DKW, care a dus toată povara postbelică a lui Auto Union), dacă pun la socoteală noianul de sedanuri/SUV-ri destul de…terne (a se citi: deloc spectaculoase estetic) şi dacă aşez cele patru inele (cvasi-plebeice în acest secol) în balanţă cu stilul vădit nobiliar al lui…Porsche, gestul meu final va fi unul negativ.
Dar tu atât să reţii: că vei conversa întotdeauna cu @veworabil :)
Sau mă poţi identifica sub pielea următorului nick: 40 x emisii legale :P