Volkswagen a lansat modelul ID.4 în toamna anului trecut. Modelul cu zero emisii a fost promovat ca fiind "o mașină pentru milioane [de persoane], nu pentru milionari."
Primele exemplare au ajuns în reprezentanțe înainte de finalul anului, astfel că noul ID.4 a fost eligibil pentru a intra în competiția pentru titlul de Mașina Anului în lume. Titlu, pe care l-a și câștigat, învingând modele precum Honda e și Toyota Yaris.
Un oficial al producătorului din Wolfsburg recunoaște, însă, că prețul actual al noului ID.4 este prea mic pentru a-i aduce vreun profit constructorului. Cu alte cuvinte, SUV-ul cu zero emisii nu este, încă, profitabil.
"Nu este doar o chestiune de dezvoltare a mașinii, ci are legătură și cu ritmul de lucru din uzina. Totul este nou, nu am atins nivelul maxim de eficiență în procesul de fabricație, și așa mai departe," a declarat pentru publicația Automotive News, Thomas Ulbrich, șeful de dezvoltare al mașinilor de pasageri din cadrul Volkswagen.
În tot acest timp, constructorul din Wolfsburg este de părere că înmulțirea mașinilor cu zero emisii va duce la o scădere a costurilor de achiziție și, astfel, acestea vor fi mult mai accesibile.
Volkswagen pune accentul pe îmbunătățirea eficienței bateriilor, dar și pe scăderea costurilor materialelor prime.Președintele unei firme de consultanță, Eric Noble, crede în alt motivul pentru care noul ID.4 nu este profitabil.
"Volkswagen are, cu siguranță, cele mai bune intenții, dar va descoperi că, pe măsură ce reduce costurile de asamblare, va crește procentul din costul bateriei, reprezentat de materiile prime. Aceste materii prime sunt minerale din pământ, iar prețul acestora crește odată cu cererea," a spus Noble.
"Aceasta este o lecție dură pentru producătorii de automobile obișnuiți să își reducă costurile odată cu creșterea volumului. Acestea nu sunt costuri de asamblare; sunt costuri minerale, iar prețul mineralelor nu funcționează așa," a concluzionat el.
via Automotive News
Productia in masa poate scadea costul manufacturii spre 0, costul de productie find dat de materiile prime, logistica etc. Dar cand materia prima e scumputa bine (70-80$/kwh baterie) si ai nevoie de multisoara materie petnru fiecare masina (70-100kwh) incep sa apara probleme de costuri .. finale.
Asa ajunge o masina relativ simpla de 35-40k euro sa fie neprofitabila.
Aa, am uitat si ACE-CRAIOVA isi ia doua.
Deja sunt 4 masini vandute, toata lumea e fericita.
cainele moare drum lung si romanul de grija altuia...
Un exemplu bun de acest gen este la Mitsubishi, au scos Eclipse Cross 1.5 turbo benzina simplu, care in varianta cu cutie automata si 4x4 costa anul trecut 25.000 euro si au introdus aceeasi masina practic dar plug in, care in versiunea de baza este 38.000 euro,bine daca scazi rablele ajungi pe la 33.000 dar tot e diferenta mare.
Ce s-a intamplat acolo se poate intampla si alte marci.
Rog rectificare, AM!