Cea de-a treia generație Volkswagen Polo a debutat în 1994. Odată cu ea, constructorul din Wolfsburg a introdus un nou sistem de producție, botezat "Baukasten".
Pe scurt, clienții aveau la dispoziție patru "blocuri" (sistem de propulsie, echipamente, dotări opționale și culori) care îi ajutau să-și configureze noua mașină după bunul lor plac.
Pentru a fi mai ușor, Volkswagen a inventat chiar și un cod de culoare: albastru pentru propulsie, galben pentru echipamente, roșu pentru opționale și verde pentru culori.
Apoi, producătorul german a dezvoltat 20 de exemplare Polo multicolore pe care le-a folosit în scopuri promoționale. În acest fel, Volkswagen voia să demonstreze cât de ușor pot fi schimbate între ele componentele noului model.
Clienții s-au îndrăgostit rapid de aceste mașini. Așa se face că, în 1995, Volkswagen Polo Harlekin a devenit un model de serie. Deși inițial se vorbea despre o producție limitată la 1.000 de exemplare, în final germanii au asamblat circa 3.800 de unități.
Și procesul de construcție era neobișnuit.
Volkswagen dezvolta patru modele Polo, vopsite în culorile de care pomeneam mai sus, și mai apoi schimba panourile de caroserie între ele.Acestea erau alese aleatoriu astfel că, nici chiar clientul nu știa exact ce combinație de culori primește.
Divizia Volkswagen din Olanda a vrut să-i aducă un omagiu acestui model special. Așa a luat naștere acest Polo Harlekin de ultimă generație, vopsit în aceleași culori ca și cel original: Chagall Blue, Ginster Yellow, Pistachio Green și Tornado Red.
Spre deosebire de modelul care a debutat în urmă cu 26 de ani, exemplarul modern rămâne unicat. Cel puțin pentru moment.
via Motor1
Pentru că nu poți să-ți cumperi o astfel de mașină decât dacă ești diliu sau vrei să știe tot universul că ești pe invers.